"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tog en kvällssittning i tvättstugan och jag är på fotohumör det är kul att träna och smutta på rött i glaset
    Gillar min ancistrus, den ser inte ut som vanliga eller? känns lite mer gulprickig ?
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Så den prickiga är en ancistrus?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Fantastiska bilder. Men ancistrusen är väl inte en standard?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Så den prickiga är en ancistrus?

          //Inger
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Fantastiska bilder. Men ancistrusen är väl inte en standard?
          Ingen aning, den är köpt som det ... Jag köpte den för att den var lite annorlunda och otroligt söt med sina stora prickar
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Det är en "vanlig" Ancistrus, och vad jag hörde för många år sedan är det så många blandningar så ynglen kan se ut lite hur som helst. Bara kolla senaste åren, albino, albino med svarta ögon, röda, slöjfenor osv...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • woodlund
              • December 2011
              • 666

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Tog en kvällssittning i tvättstugan och jag är på fotohumör det är kul att träna och smutta på rött i glaset
              Gillar min ancistrus, den ser inte ut som vanliga eller? känns lite mer gulprickig ?
              Det är bra för oss andra när du är på fotohumör , det betyder att vi får många fler vackra bilder att njuta av
              1900Liter Diskusvatten


              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av woodlund
                Det är bra för oss andra när du är på fotohumör , det betyder att vi får många fler vackra bilder att njuta av
                Tack så mycket, har hittat fototglädjen igen
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det är en "vanlig" Ancistrus, och vad jag hörde för många år sedan är det så många blandningar så ynglen kan se ut lite hur som helst. Bara kolla senaste åren, albino, albino med svarta ögon, röda, slöjfenor osv...
                  Då var det som jag tänkte, att det är en "vanlig", hen är så fin tycker jag och hoppas den får behålla lite av prickarna när de växer upp. Har för mig att dessa mattas av när de blir äldre.
                  Ja, det finns så många varianter numera, sen tror jag eftersom de är lätta att odla så blir det lättare att det blir lite "hursomhelst", många är fina men slöjvarianten har jag inte personligen inte mycket för, tycker den ser konstig och alldeles för onaturlig ut.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ska se om jag inte kan få fram den vf Ancistrusen jag fick med från Tyskland förra året och fota. Den är ruggigt snygg, och hoppas jag hittar fler detta året[emoji3]!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Ska se om jag inte kan få fram den vf Ancistrusen jag fick med från Tyskland förra året och fota. Den är ruggigt snygg, och hoppas jag hittar fler detta året[emoji3]!
                      Det hade varit kul att få se bilder på dessa
                      om vi hittar dessa igen så kanske jag härmas lite
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nu kommer en stor fotobomb i etapper, börjar med mina ögonstenar, Guianacara owroewefi
                        Bifogade filer
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Denna bilden på amapa-tetran hade jag skickat in som bidrag till fototävlingen om det funnits nåt
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Älskar fiskar med läppstift! Kanonbilder!
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Grymma foton. Skulle behöva ett bättre objektiv till min klump för att klara av det där.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Jag har bra grejer men får ändå inte till det som Pia. Det är nåt mysko som pågår därborta i tvättstugan när det blir magiska bilder hela tiden....
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...