"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Synd att det är för litet för Flagg-ciklider...
    Go bigger, girl!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Go bigger, girl!
      mmmm nämnde detta för Gobben , han slutade lyssna men skam den som ger sig
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        mmmm nämnde detta för Gobben , han slutade lyssna men skam den som ger sig
        Bara att gnida och nöta!
        Jag skall i dagarna baxa ut ett nytvättat, fräscht 540, komplett med ställning, täckglas och två fina ramper som heltäcker karet, ut till stugan - där får det stå... och vänta...

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Bara att gnida och nöta!
          Jag skall i dagarna baxa ut ett nytvättat, fräscht 540, komplett med ställning, täckglas och två fina ramper som heltäcker karet, ut till stugan - där får det stå... och vänta...
          Gott!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Bara att gnida och nöta!
            Jag skall i dagarna baxa ut ett nytvättat, fräscht 540, komplett med ställning, täckglas och två fina ramper som heltäcker karet, ut till stugan - där får det stå... och vänta...
            varför inte starta upp det så att du har nånstans att sätta dina fiskar som du handlar i Tyskland i väntan på stor-karet skall bli färdigt?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              varför inte starta upp det så att du har nånstans att sätta dina fiskar som du handlar i Tyskland i väntan på stor-karet skall bli färdigt?
              Helt enkelt för att det inte finns plats - stugan är belamrad med div. verktyg och karet får bara plats där om det står på högkant - inte läge att starta upp det då...
              Sedan har jag inte den minsta lust att dra igång ett nytt kar - fokus ligger på det nya!
              I Tyskland kommer jag att köpa mestadels grejer till nya burken - om jag hittar G. flavatra skall jag köpa en grupp, men dessa slänger jag i så fall i 112:an, där de andra redan går.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                aha, då är jag med :9 nä på högkant kan det ju inte stå... då rinner ju vattnet ut
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  aha, då är jag med :9 nä på högkant kan det ju inte stå... då rinner ju vattnet ut
                  Speciellt om karet lutar lite...

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Tänk vad kloka vi är!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Nu är karen på jobbet uppe och igångkörda

                      Så här ser de två som är på 720 liter ut, de står under vårt entresol där vi har konferensen
                      Det tredje som är in entren är ca 500 liter och startades idag så det är så dimmigt i karet så det gick inte att fota.
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Nu blev jag ju ännu mer motiverad att ha kar på jobbet. Vad är det för fabrikat på karen?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Nu blev jag ju ännu mer motiverad att ha kar på jobbet. Vad är det för fabrikat på karen?
                          Precis.. tänkte på dig

                          Dessa är standarmått i glaset men sen är möbeln specialbyggd för oss, de har ett laminat somser ut som borstat stål och stommen och locket är i mdf.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Nu kanske du har skrivit det tidigare och min senilitet gör att det försvunnit, men vad ska ni ha i dessa kar?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Det skall vara lite olika, i det vänstra så är det indianplays, nyckelhål, citrontetra, corydoras och i det högra så är det röda svärdbärare, neontetra, corydoras och så skall det dit en ciklid men vet inte riktigt vad än.

                              I entrekaret så är det regnbågar och praktbotier.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                så här ser det ut för er som missade att jag la upp en bild, den försvann på andra sidan..
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...