"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Fortsätter det så här så börjar karen likna Likans kar, du malätna kvinna
    Vackra malar. Gillar concolors lite mjuka färger med mörkare fenor.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      "Bulldogsmalen" är en riktigt fulsnygg rackare .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Go Pia!

        Du får gärna berätta hur bulldoggarna är i lynnet sen. I beteendet överlag. Jag har spanat in dem i nått år nu och velat. De verkar vara framme en del om jag förstått rätt. Gärna massa foton på concolorna senare. Kul att se hur de blir i ett kar s.a.s.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Fortsätter det så här så börjar karen likna Likans kar, du malätna kvinna
          Vackra malar. Gillar concolors lite mjuka färger med mörkare fenor.
          Corydorasen är mycket fina, idag börjar de få lite färg och jag känner mig lite malplacerad

          Ursprungligen postat av Inger H
          "Bulldogsmalen" är en riktigt fulsnygg rackare .

          //Inger
          Tycker den är fulsnygg med, den har en jäkla stor mun och när vi skulle håva upp den så släppte den inte från glaset utan han fick dra den med handen ändå upp till silikonet så att den släppte suget

          Ursprungligen postat av Likan
          Go Pia!

          Du får gärna berätta hur bulldoggarna är i lynnet sen. I beteendet överlag. Jag har spanat in dem i nått år nu och velat. De verkar vara framme en del om jag förstått rätt. Gärna massa foton på concolorna senare. Kul att se hur de blir i ett kar s.a.s.
          Jag har rätt många malar, för att vara jag, men långt ifrån vad du har

          jag har inte sett dem sen igår men jag ser spåren.... sandhögar efter omflyttad sand..
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Ja, typ det man brukar se då. Haha.
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Bilder på Corydoras concolor
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Helcoola. Ser lite småkriminella, heavy metal-aktiga ut med sitt överskott av ögonskugga.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Helcoola. Ser lite småkriminella, heavy metal-aktiga ut med sitt överskott av ögonskugga.
                  hahhaha, så kan man se dem också
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Lite mexikansk maffia minst
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Fina!
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Idag har det varit rejält akvarieröj här hemma, startade 07.00 och blev klar för en stund sen och nu håller jag på att torkar med en kopp kaffe i handen
                        Det som blev gjort idag var att först flytta borellisarna till en hink sen fyllde jag på med grus i deras gamla kar så att jag kan plantera mer växter där om jag vill sen tog jag ur alla inredning ur yngelkaret och håvade och räknade alla ynglen och delade upp dem i två kar, 20 st i ena kuben (fd borellikaret) och 8 st till den andra kuben. 20 st är sålda och hämtas om ca 3 veckor och de resterande skall jag ta med till auktionen i Göteborg i början av november. Sen la jag allt åter i yngelkaret numera borellikaret, så fick borellisarna komma dit ihop med 7 st otocinclus hoppas de kommer att trivas och detta karet är ett enligt Inger ett "Pia-kar" stor rot som tar upp halva karet och löv och några växter
                        ....nu förstår ni varför jag behövde en kopp kaffe och torka till har en viss förmåga att alltid blöta ner mig när jag grejar med vatten
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Mäktigt jox i Borås - och likaledes i Göteborg.
                          Startade något senare än du och har kommit halvvägs nu...
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 September 2014, 11:00.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Idag har det varit rejält akvarieröj här hemma, startade 07.00 och blev klar för en stund sen och nu håller jag på att torkar med en kopp kaffe i handen
                            Det som blev gjort idag var att först flytta borellisarna till en hink sen fyllde jag på med grus i deras gamla kar så att jag kan plantera mer växter där om jag vill sen tog jag ur alla inredning ur yngelkaret och håvade och räknade alla ynglen och delade upp dem i två kar, 20 st i ena kuben (fd borellikaret) och 8 st till den andra kuben. 20 st är sålda och hämtas om ca 3 veckor och de resterande skall jag ta med till auktionen i Göteborg i början av november. Sen la jag allt åter i yngelkaret numera borellikaret, så fick borellisarna komma dit ihop med 7 st otocinclus hoppas de kommer att trivas och detta karet är ett enligt Inger ett "Pia-kar" stor rot som tar upp halva karet och löv och några växter
                            ....nu förstår ni varför jag behövde en kopp kaffe och torka till har en viss förmåga att alltid blöta ner mig när jag grejar med vatten
                            Prosit
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Prosit
                              ingen fara, ingen förkylning här inte vattnet håller ju ca 25 grader så det är som det var i somras
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                fick ett erbjudande nu som blir svårt att tacka nej till ca 30 Nannostomus beckfordi, dessa är ju så fina och jag har haft dem innan men inte i denna mängden men gillar att de har lite revirstrider och håller på
                                Undrar om jag har plats för dem... men de går säkert att få ner i ett av 220 karet efter lite omflytt av annan fisk..
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...