"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jepp Pia, menar precis det du skriver, rötter,löv och pinnar. Fast det som jag skrev är inte menat som något negativt, tvärtom, så är det väl kul att gå ifrån det "gamla vanliga"

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jag har en i mitt 720 som du kan ta.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Jepp Pia, menar precis det du skriver, rötter,löv och pinnar. Fast det som jag skrev är inte menat som något negativt, tvärtom, så är det väl kul att gå ifrån det "gamla vanliga"

        //Inger
        kag tog det inte som nåt negativt, jag är inte sån som person, utan jag tog det som nåt kul att jag "vågar" gå ifrån det "vanliga"
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag har en i mitt 720 som du kan ta.
          Ok, byta kanske?
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Det löser vi
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              För min del så tycker jag det funkar med en svärdplanta mitt i karet som i detta. Det tråkiga med att dra upp den är väl att det blir en viss negativ påverkan på vattnet.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det löser vi
                Ok
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  För min del så tycker jag det funkar med en svärdplanta mitt i karet som i detta. Det tråkiga med att dra upp den är väl att det blir en viss negativ påverkan på vattnet.
                  Kanske.. Men jag gör ett större vattenbyte bara så är det säkert lugnt
                  Jag gillar svärdplantan med där den står (trots att den drar ögonen åt sig )i ett visst avseende då det ger mycket skydd åt de cikliderna som är skygga men å andra sidan så är det förbenat stor, den sträcker sig ända till bakrutan så den är lite för stor för detta karet men som slutkläm så är jag mycket nöjd med karet i sin helhet, känns så lummig och stilla som ditt Johnny
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Kanske.. Men jag gör ett större vattenbyte bara så är det säkert lugnt
                    Jag gillar svärdplantan med där den står (trots att den drar ögonen åt sig )i ett visst avseende då det ger mycket skydd åt de cikliderna som är skygga men å andra sidan så är det förbenat stor, den sträcker sig ända till bakrutan så den är lite för stor för detta karet men som slutkläm så är jag mycket nöjd med karet i sin helhet, känns så lummig och stilla som ditt Johnny
                    Kan hålla med om det ni snackar om, men annars är den rätt grann där den står också.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Kan hålla med om det ni snackar om, men annars är den rätt grann där den står också.
                      Den är mycket fin den plantan
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Jag tror att mitt jordätare-par har sprattlisar
                        Är inte helt hundra med de har betett sig som att de skulle ha lekt och idag har de vaktat en punkt längst bak mellan rötterna stenhårt vi får väl se vad som har hänt om nån dag eller så. Hannen är så jädra grann så jag nästan baxnat när han flaschar upp sig
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Jag tror att mitt jordätare-par har sprattlisar
                          Är inte helt hundra med de har betett sig som att de skulle ha lekt och idag har de vaktat en punkt längst bak mellan rötterna stenhårt vi får väl se vad som har hänt om nån dag eller så. Hannen är så jädra grann så jag nästan baxnat när han flaschar upp sig
                          Låter som att det är något på gång där. Kul!
                          Skall du ändå inte ta ett par shots på pojken?

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Jodå, jag skall försöka.. Han är inte riktigt sammarbetsvillig men jag skall försöka lura pajken imorgon
                            efter deras första kull så har jag ca 30 stycken yngel kvar som är sisådär med mitt dåliga ögonmått cirka 3-5 cm
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Jodå, jag skall försöka.. Han är inte riktigt sammarbetsvillig men jag skall försöka lura pajken imorgon
                              efter deras första kull så har jag ca 30 stycken yngel kvar som är sisådär med mitt dåliga ögonmått cirka 3-5 cm
                              Visst, kolla om det funkar imorgon. Eller varför inte en film?
                              Vad hette jordfräsarna nu igen?

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Filmer har jag massor, tar jag inte en ny så drar jag in en gammal
                                de heter guianacara owrerofi, blir inte så stora och honorna är ju så fräcka med sina svarta läppar och teckning på hakan
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...