"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Gillar dina jordätare jättemycket, fina bilder

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Inger H
      Gillar dina jordätare jättemycket, fina bilder

      //Inger
      Tack Inger! Detta är kanske nåt som du skulle kunna ha?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tack Inger! Detta är kanske nåt som du skulle kunna ha?
        Ja, så är det, men tyvärr finns dessa inte på någon "lista", så är det för det mesta med dom fiskar som jag vill ha . Synd att vi inte bor lite närmare varann.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Grymt fina, verkar vara den perfekta fisken. Lagom stolek
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av HWH
            Grymt fina, verkar vara den perfekta fisken. Lagom stolek
            Tack, jag de är riktigt härliga men ganska skygga så man bör sätta sig en stund framför karet innan de visar sitt rätta jag och det har jag inga som helst problem med, sitter gärna där en bra stund
            Jag tror att de är på väg att leka igen, hannen uppvaktar en av honorna rejält men på ett gentlemannavis så han är rätt mild mot henne men väldigt tydlig ändå med vad han vill göra
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Idag var det dags för lite uppmuntrans eller tröstshopping, det beror på hur man vill kalla det kände att det skulle behövas idag inför stundandes axeloperation och sen sjukskrivning på det så jag kände att det behövdes nåt nytt om det fanns nåt. Det var dåligt utbud i butikerna efter sommaren men ögonen föll på en liten ungfödare som jag inte sett innan vad jag vet, så det fick bli en lite grupp med dessa små småttingar Girardinus metallicus (metalltandkarp)
              har inga bilder än så här kommer det lite från Google. Tyckte de var lite fräcka med de svarta på hannarna och sitt stora gonopodium, honorna verkar rätt färglösa än men tycker att de börjar att får lite ränder på kroppen trots att de inte har varit i karet så länge
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Tog lite bilder idag, sen dröjer det länge innan det blir nya. Det blev även lite bilder på nykomlingarna
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Den med artemia i munnen var härlig. mums mums.

                  Hoppas att operationen går väl!
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Fantastiska bilder som vanligt.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Pia, vill bara säga lycka till med din op. Det kommer att kännas för j***igt efteråt (har också op. en axel) - men vi kvinnor biter ju bara ihop och gillar läget
                      Kramizar,

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Håller också tummarna och hoppas på snabb läkning och att du får ett recept på en daglig mugg rosé för att stärka immunförsvaret och minska det deppologiska.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Likan
                          Den med artemia i munnen var härlig. mums mums.

                          Hoppas att operationen går väl!
                          Tack! Allt har gått bra
                          Ursprungligen postat av HWH
                          Fantastiska bilder som vanligt.
                          tack!

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Pia, vill bara säga lycka till med din op. Det kommer att kännas för j***igt efteråt (har också op. en axel) - men vi kvinnor biter ju bara ihop och gillar läget
                          Kramizar,

                          //Inger
                          japp, vi kvinnor biter ihop och funkar inte det så tar jag till morfin

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Håller också tummarna och hoppas på snabb läkning och att du får ett recept på en daglig mugg rosé för att stärka immunförsvaret och minska det deppologiska.
                          det receptet fick jag inte.. Men självmedicinerar mig själv med det tror jag.. fast inte ihop med värktabletterna, det kan bli lite dumt då så jag sparar den rosa medicinen till lite senare
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ja, jösses amalia.. Denna tråden är så gott som död ( kan bli så att jag dödar den helt på sikt..) men jag vill skiva lite om mina tankar och funderingar om mina kar och fiskar som det är just nu. Kommer bli en massa svammel men men jag har haft mycket tid att fundera på detta när jag gått hemma en vecka..


                            Då börjar jag svamlet...


                            i mitt jordätare-kar så händer det inte mycket men jag tror att jag själv har bidragit till detta genom att ge dem för mycket gömställen, ser dem aldrig men jag vet att de finns där för de kommer fram vid matning.. Jag känner på mig att de är för många så gruppen skall halveras i höst så tror jag att de får större plats att röra sig på utan att komma för nära allas revir. Har en grymt snygg hanne som skall få två honor och samtidigt så möblerar jag om i karet och tar bort lite rötter då att det blir öppnare och skaffar mig ett stimm med corydoras så att det händer nåt även i bottenregionen, på toppen så har jag ett större gäng med Indian-platysar ovh dessa blir bara fler och fler


                            I det det andra större karet så är länken fin och behaglig men funderar på att ta bort de bolivianska fjärilarna och låta en par eller två Apistogrammorna komma dit istället, just nu är det lite för "rörigt och stissigt" på botten för att jag skall känna att det är optimalt att vila ögonen på. Sen att jag är Apistogramma-fan gör ju inte saken bättre om man säger så
                            Det tredje karet i tvättstugan går numera bara 10 stycken Vinkeltetror och några malar, fyra pisksnärtsmalar och 4 stycken aspidoras och här skall det blir lite påfyllning efter Tysklandsresan.


                            Sen kommer karen i hallen..
                            Där har jag ett 105 liters med de nya ungfödarna och två L.Dorsigera och en hanne och två honor av Apistogramma "Rio Mamore" skitsnygga nu när de börjar komma upp lite i storlek.
                            I detta karet så är jag nöjd bara jag kan få bort den där förbenade cyanon men kampen går vidare och jag hoppassat jag vinner fast det ser inte ut så just nu..
                            I hallen så har jag mitt "yngelkar" på 74 liter och de flesta av jordätare-ynglen är sålda och skall leverans om en månad till en kompis, sen är det tomt förhoppningsvis och sen kommer detta karet att få en liten Apistogramma jag såg så fina ap. Trifasciata i Tyskland förra året och det har gnagt och gnagt i mig att jag inte köpte dom då men det är lätt att vara efterklok..men jag skall kolla efter nåt likvärdigt eller denna sorten igen till detta karet och sen blir det nån sorts ungfödare däri med


                            sen har jag ju de två kuberna från Mats, 125 liter är dem på, vad många kar jag har märker jag nu texten tar ju aldrig slut...
                            i den ena går det fyra ursnygga scalarer som förtjänar ett bättre och större kar för att få blomma ut och kunna sträcka ut ordentligt så dessa skall få komma till Anders jobb-kar är det tänkt just nu. Där i har jag även en hanne och två små honor av ap. Borellii och dessa skall få gå kvar och mysa där i, sen får jag väl hitta på nåt annat sockan vara lite sällskap men det ger sig eller så flyttar jag borellisarna till "yngelkaret" får se vad jag bestämmer mig för.
                            I den andra kuben så är det just nu bara en laetacara flavilabris, som även den skall få komma till Anders och sen fem underbart söta panda-corydoras, så här får det bli lite påfyllning med


                            Blir mycket påfyllning i höst men det är ju fantastiskt roligt att ha detta framför sig.




                            vet inte hur många som orkade läsa allt mitt prat men jag gör det lite för mig själv med då det blir som en dagbok..
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jösses Pia, du å jag kom ju med i Zoopet samma år (2008), fick genast kontakt genom att vi bägge gillar dessa små dvärgciklder då främst Apistogramma . Så förstås läser jag alla dina inlägg, men om inte minnet sviker mig allt för mycket (det händer tyvärr för ofta), så är detta det längsta inlägg som du har skrivit under dessa sex år .
                              Det är väldigt roligt att läsa om dina tankar .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                När jag kollar på din tråd står det så här:
                                Svar: 5 787
                                Visningar: 188 925
                                Tänker att det är en del av oss som tittat in i din tråd Att den har vilat ett tag beror väl på att en sådan här projekt-tråd är lite som ett skyltfönster över den akvaristik som trådägaren bedriver?
                                Så energin kommer ju från början från en själv och när man har god energi och känner sig taggad och entusiastisk. Ja då känns det ju för läsaren/besökaren också.
                                Flera av de som under en längre tid tidigare har varit med och drivit Zoopets dynamik har ju haft dippar av och till i engagemanget och då pausar ju tråden direkt och efter några veckor så går den in i en törnrosasömn.
                                Av de jag själv pratat mycket med tidigare som både du, Mats och Anders, så har det ju varit lite pausat en tid och då händer det inte direkt nåt i de egna projekttrådarna. Även Mathias låter som att han har en engagemangsdipp.
                                Nu brukar det ju bli så varje sommar, så det kanske är en stiltje som inte riktigt släppt än.
                                Men ibland så behöver man öppna ögonen igen, med ett nytt kar, en ny art, börja med ett växtkar eller starta salt. Eller titta på sina egna kar med nya ögon.
                                För egen del så blev mötet med Ettfett en mental kick som får en behaglig spinoffeffekt. När flera som man är van att prata med får lite mindre driv så smittar det direkt.
                                Träffar man någon ny taggad person så är man plötsligt 25 igen och (fisk)världen bara ligger och väntar efter det.
                                Så du tror bara att det stannat av för du inte ser öppningen än
                                Så låt du tråden leva så man får lite fortsatt knäppa idéer om Apistogramma är i varje fall min önskan.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...