"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nääe, vet du vad! En sne bild... Jag vet inte om jag kan ta mig igenom detta..?
    Jag skojar såklart med dig, Pia!
    Det är alltid lika kul att kolla på dina kreationer, om det så bara är "yngelkar" det handlar om. Det blev ju störtskönt, det där!
    Fattar jag väl att du skojar, trodde du jag skulle bli lika sne som bilden eller
    Störtskönt... Det där var en väldans fint ord på ett ihopslängt kar, tackar och niger
    som jag brukar säga.. en gör så gott en kan
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Fattar jag väl att du skojar, trodde du jag skulle bli lika sne som bilden eller
      Störtskönt... Det där var en väldans fint ord på ett ihopslängt kar, tackar och niger
      som jag brukar säga.. en gör så gott en kan
      Och det gör du med den äran!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Håller med Mats. Kan leva med att ditt hus tydligen lutar Kan ibland tycka att en enkel i redning har stort utvecklingsutrymmen. Tycker att enkelt kan vara snyggast, som i dina kar.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tack, keep it simple är ett bra motto och huset är spikrakt, det är jag som lutar av alla hinkar som jag burit idag
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Jag försöker också vara simpel så gott jag kan Sedan tror jag det är en roséeffekt som gör att vattenpasset i skallen är lite tiltat
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja, det är nog så... vi kan kalla den för Rosé-effekten hädanefter så vet vi vad vi menar
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ja för annars har jag nog uppfattat dig som en mycket rak person....
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Hahaha, jag ser mig som rund..
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ser nog mig mera som en pinne. Fortsätter det så här kan vi sätta en ny standard för fredagsdiskussioner, Pia
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Mmm men vi har kul inte sant? jag har det iallafall och roligt måste man ju ha, vad vore livet utan skratt!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Undrar varför denna tråden är så lång... Joo nu vet jag! Det är alla dessa små och mer eller mindre innehållalösa fredagdiskussioner
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Från det ena till det andra..,snabba kast! Jag sitter i tvättstugan just nu och ser att det är förberedande för lek hos mina laetacara flavilabris det var ett tag sen nu då de har haft som det verkar en viloperiod, de har varit allmänt slöa och stått mest still i bakre delen av karet men häromdagen så gjorde jag en vild chansning och släppte över de största två ynglen från deras kull som har klarat sig och det livade upp dem lite när de fick lite att kämpa mot, det har faktisk gott över förväntningarna och kör endast iväg dem hyfsat snällt.
                          Kan erkänna att jag stod med håven i näven de första timmarna...
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Japp vi har kul och din tråd är lång för att det finns så mycket livsglädje i den. Blir alltid glad av att läsa dina inlägg och bottendjupa analyser av livets små futtiliteter
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Kul med de goda vibbarna bland Laetacarorna.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Kul med de goda vibbarna bland Laetacarorna.
                                Ja och jag tänkte hämta kameran och precis när jag lyfte från stolen så kom jag på att batteriet var dött.. Så synd för de spänner sig och har sig just nu och har kanonfina färger.. Men men det kommer fler tillfällen.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...