"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Jättefin film och ska jag vara ärlig så gillar jag de riktigt långa filmerna bäst. Då hinner man se och upptäcka beteenden hos arter man inte ännu haft. Vad är det för spattig ljusgrå mal som studsar runt nere till höger på botten?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Vad det är kul med film

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Fränt! Fina Bolivianer också!
        Jag kommer att ha en stor "soptunna" om ett tag. Du kan dumpa sådant du inte skall behålla i denna...
        Ok, vi kan väl se om det skulle vara nåt som du skulle vilja ta hand om, låter bättre än att dumpa tycker jag det enda jag vet är att fiskarna tror att de kommit till himmelriket om det får komma till ditt "Amazonas" istället för pölarna hemma hos mig.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Jättefin film och ska jag vara ärlig så gillar jag de riktigt långa filmerna bäst. Då hinner man se och upptäcka beteenden hos arter man inte ännu haft. Vad är det för spattig ljusgrå mal som studsar runt nere till höger på botten?
          de där ljusgråa kallar jag för "hoppetosser" Det är aspidoras cf. rochai jag hr nog mellan 15-20 stycken av dessa i karet.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Åhåå. Aldrig sett den lajv faktiskt. Såna där malar gillar jag. Det där lite spattiga, ryckiga beteendet gör ju att man blir alldeles glad inombords. De påminner lite om hur min hund är som oftast. Synd att man har så få akvarier
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Operation Asien-kar har inletts... har plockat lite extra pinnar idag som kan stilla vattenytan om det blir guramisar.

              Tror att jag behöver nåt annat än mina ciklider ( kanske..kanske...) och då funderade jag på att göra om antingen 74 liters karet eller den ena kuben till guramikar med små rasboror.. men jag vet att när det kommer till kritan så väljer jag ciklider men nu tänkte jag faktiskt inte göra detta, undrar om jag lyckats..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Åhåå. Aldrig sett den lajv faktiskt. Såna där malar gillar jag. Det där lite spattiga, ryckiga beteendet gör ju att man blir alldeles glad inombords. De påminner lite om hur min hund är som oftast. Synd att man har så få akvarier
                dom behöver inte stor plats... jag har två sorter av dessa hemma, en sort "aspidoras spilotus" köpte jag i Danmark förra året och har bara fyra kvar tyvärr och så denna ovan, gillar dessa skarpt
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Tror det är nyttigt att byta genre helt och hållet även om man sedan skulle längta tillbaka till en viss artgrupp. Då blir det som att man återupptäcker de gamla arterna. Man får vårda känslorna lite inom vår hobby, så det inte blir rutin. Akvaristiken står och faller ofta med de känslor den väcker. I varje fall för mig.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Det är säkert sant och nyttigt att byta med ack så svårt tycker jag men tror det blir kuben som blir ett gurami kar, då kan jag har lite fler och då kanske det känns lättare på nåt sätt, skall ta en bild i kväll på det så ser ni vad jag har att bolla med
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Ok, vi kan väl se om det skulle vara nåt som du skulle vilja ta hand om, låter bättre än att dumpa tycker jag det enda jag vet är att fiskarna tror att de kommit till himmelriket om det får komma till ditt "Amazonas" istället för pölarna hemma hos mig.
                      Ja, nu bryter jag ert fina trådflöde med oväsentligheter - men, himmelriket närmar sig, för idag har det börjats beställas grejer till baljan, HooHoo!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ja gör det. Kul!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, nu bryter jag ert fina trådflöde med oväsentligheter - men, himmelriket närmar sig, för idag har det börjats beställas grejer till baljan, HooHoo!
                          Man började nästan tappa hoppet Du avbryter aldrig ett trevlig trådflöde, Mats
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, nu bryter jag ert fina trådflöde med oväsentligheter - men, himmelriket närmar sig, för idag har det börjats beställas grejer till baljan, HooHoo!
                            härligt!

                            vad har du beställt om man får fråga? Lastbilsflak med sand, femhundratrettiotusen sandsnäckor?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Man började nästan tappa hoppet Du avbryter aldrig ett trevlig trådflöde, Mats
                              Kanske det kanske - men det är så internt, vi är la ett par tre stycken som bryr oss om baljan - så det blir liksom ett avbrott trots allt.
                              Nä, tillbaka till Pia nu!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Kanske det kanske - men det är så internt, vi är la ett par tre stycken som bryr oss om baljan - så det blir liksom ett avbrott trots allt.
                                Nä, tillbaka till Pia nu!
                                Nänä, har man sagt À så får man snällt svara på B...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...