"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jäkligt snyggt kar annars!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Jättefina bilder som alltid Pia!
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Det jag inte hänger med Pia är att det bara är ok med mindre kar? Du kan inte "växla" två mindre mot ett större? Det är så synd att du inte kan ha de fiskar som du redan har god hand med. Men det är iofs lika här. Min kvinna tittar avgjort mindre gulligt på mig när jag pratar om kar runt 960 liter.....
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Det jag inte hänger med Pia är att det bara är ok med mindre kar? Du kan inte "växla" två mindre mot ett större? Det är så synd att du inte kan ha de fiskar som du redan har god hand med. Men det är iofs lika här. Min kvinna tittar avgjort mindre gulligt på mig när jag pratar om kar runt 960 liter.....
          Jo just nu är det bara ok med mindre kar och det är inte bara min man som säger stopp utan även jag då jag inte har någon plats..
          i tvättstugan så är bänkarna så höga att ett säg 540 liters hade blivit en höjd på 150 i överkant och jag är 163.. om det är knöligt nu när jag grejar, vad blir det inte då med den höjden.
          Sen har jag kar i hallen på en byrå men där går det inte att få till ett tyngre vikt då golvet reser då varje sommar när det blir fuktigare luft och golvet måste egentligen kunna rör sig mer än det kan nu och i "förrådet" så står mina kuber men där är det inte iordning så där måste det så fall göras om och det är mycket jobb.
          Men du skall veta att jag nämner detta nog säkert en gång i månaden minst att detta rummet hade varit ett perfekt akvarierum... vi får väl se i framtiden hur det blir med denna saken men jag blinkar ofta med ögonfransarna och lägger huvet på sne och tar fram rådjursögonen
          Senast redigerad av PiaJo; 01 September 2014, 09:07.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av ansjo
            Jäkligt snyggt kar annars!
            Ursprungligen postat av Likan
            Jättefina bilder som alltid Pia!
            tack!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Jo just nu är det bara ok med mindre kar och det är inte bara min man som säger stopp utan även jag då jag inte har någon plats..
              i tvättstugan så är bänkarna så höga att ett säg 540 liters hade blivit en höjd på 150 i överkant och jag är 163.. om det är knöligt nu när jag grejar, vad blir det inte då med den höjden.
              Sen har jag kar i hallen på en byrå men där går det inte att få till ett tyngre vikt då golvet reser då varje sommar när det blir fuktigare luft och golvet måste egentligen kunna rör sig mer än det kan nu och i "förrådet" så står mina kuber men där är det inte iordning så där måste det så fall göras om och det är mycket jobb.
              Men du skall veta att jag nämner detta nog säkert en gång i månaden minst att detta rummet hade varit ett perfekt akvarierum... vi får väl se i framtiden hur det blir med denna saken men jag blinkar ofta med ögonfransarna och lägger huvet på sne och tar fram rådjursögonen
              Åhhh, jag som hade hoppats... Du vet efter onsdag. Jag tror inte Anders är sugen.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Åhh.. Fasen.. Jag får göra vad jag kan ikväll,hihiiii
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Åhh.. Fasen.. Jag får göra vad jag kan ikväll,hihiiii
                  Blinka på rejält!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Blinka på rejält!
                    Det behövs nog mer än så....
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Det behövs nog mer än så....
                      Lugna pix - du vet var det står!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Lugna pix - du vet var det står!
                        Bra Mats men jag får nog vara realistisk... men jag måste ju fråga honom iallafall
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Nu skall jag gå ner och håva fisk till Anders

                          hör mig ikväll om det blev några inköp
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Bra Mats men jag får nog vara realistisk... men jag måste ju fråga honom iallafall
                            Som sagt, Pia, lugna pix! Jag menar inte att hetsa. Någon gång blir det läge - och burken står i stugan!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av mats bryzell
                              som sagt, pia, lugna pix! Jag menar inte att hetsa. Någon gång blir det läge - och burken står i stugan!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Haft en mycket trevlig eftermiddag
                                det blev en grupp med corydoras concolor och två "bulldog-malar" chaetostoma lineopunctatum.
                                Tog två snabba mobilbilder för de låg precis framme vid rutan, mer bilder kommer senare
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...