"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Blir det för mycket att ha sju stycken otocinclus i ett 74 liters ihop med att par med borellisar? Och ev. en liten ungfödare på toppen senare.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Nix
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Okey..det var ju bra men det låter att det skulle vara för många men det är väl bara jag som inte är van..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Otocinclus är ju som Corydoras att de vill vara i grupp. Och de beter sig inte så att de sträcker ut utan studsar ju runt som spattiga kolibris i karet på växter och rötter. Så därför funkar det kanon.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Otocinclus är ju som Corydoras att de vill vara i grupp. Och de beter sig inte så att de sträcker ut utan studsar ju runt som spattiga kolibris i karet på växter och rötter. Så därför funkar det kanon.
            Precis.. det är därför jag gillar dessa men jag brukar inte ha så mycket fisk i ett litet kar därav den oroliga frågan. Det blev lite påssjuka idag när jag köpte till några och sen skall det flyttas fisk i veckan när Scalarerna och en laetacara skall flytta söderöver
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Är faktiskt mycket nöjd med detta karet, känns bra
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Jag är faktiskt också extremt nöjd med det karet. Vackert som en vårdag.Häftigt med växtlighetens tjocka gröna tak och en gigantisk svärdsplanta i mitten.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ser riktigt trevligt ut
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ett jättefint kar som vanligt Pia, men det känns inte riktigt som ett "vanligt Piakar"

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Jättefint. lite dunkelt och lummigt.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Och jag ska vara piss i motvind och hade personligen anstat ner svärdsplantan en del, då den direkt drar ögonen till sig, eftersom den inte sitter i "det gyllene snittet". Vet att du tar detta på rätt sätt, så jag drar mig inte för att nämna mina tankar...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Jag är faktiskt också extremt nöjd med det karet. Vackert som en vårdag.Häftigt med växtlighetens tjocka gröna tak och en gigantisk svärdsplanta i mitten.
                          Så bra att du är nöjd med
                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ser riktigt trevligt ut
                          Tack!

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Ett jättefint kar som vanligt Pia, men det känns inte riktigt som ett "vanligt Piakar"

                          //Inger
                          tack Inger, men det är väl ett Pia-kar eller hur tycker du att ett typisk kar ser ut du, mer rötter, löv och lite växter?

                          Ursprungligen postat av Likan
                          Jättefint. lite dunkelt och lummigt.
                          Tack! Precis så som jag vill ha detta karet
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Och jag ska vara piss i motvind och hade personligen anstat ner svärdsplantan en del, då den direkt drar ögonen till sig, eftersom den inte sitter i "det gyllene snittet". Vet att du tar detta på rätt sätt, så jag drar mig inte för att nämna mina tankar...
                            Tar det precis på rätt sätt som du vet men den där svärdplantan växer så det knackar och jag ansar hela tiden men det är som du säger dags att göra ett jätteröj på den eller så byts den ut på sikt för den drar ögonen till sig och den står lite dumt då den står i mitten, bäst hade varit om den stod lite vid sidan och något längre bak. Men vill inte ens tänka på hur den kommer vara att dra upp, rötter över hela karet tror jag för jag har inte rört nåt i karet på över ett år.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Troligen därför den växer så bra, ofta flyttar man växter för ofta som då inte fått upp farten ännu.
                              Jag hade nog med personligen gjort som dina funderingar, bytt ut den mot kanske en annan växt och kanske en annan sorts svärdsplanta...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Jag lite sugen på en röd variant, får se om jag kan hitta detta utan att den är allt för liten, finns det en bra variant som du kan rekommendera eller rekommendera en annan växt?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...