"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    De jag har är som en mindre storlek brustablett men det borde ju funka dessa med
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Hoppas det funkar för dessa och svärdsplantorna är de enda växter som inte H. nematopusen inte äter eller drar upp.

      Köpte ett litet gäng av dessa på auktionen i november men de vill sig inte och hoppas att detta ger dem en extra skjuts.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        Jag körde under en längre tid med JBL's lerkulor.

        Jagh bankade sönder som till ungefär 1/4 stora.

        Ner med dom i gruset, planta ovanpå.

        Svärdisar och jättevallisar växte som ogräs på raketbränsle.

        Cryptos växte bara som fasen.

        En lite lustig sak upptäckte jag med cryptos.

        De har ju ibland (alltid ?) en förkärlek för att vissna/smälta bort, för att sedan ta sig.
        Med lite lera under ruten så vissnade dom aldrig.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Vissa cryptosar har lättare att smälta ner än andra har jag märkt, har aldrig testa lera så där kan jag inte varken säga för eller emot
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Se upp med för mycket järn bara, algrisk!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av ansjo
              Se upp med för mycket järn bara, algrisk!
              tack för påminnelsen, nån tablett gör kanske inte så mycket, kanske skall strunta i pmdd om jag testar gödningstabletter?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag hade gjort tvärtom, men det är jag det.
                Crypto tar tid innan de kommer igång, men sedan så...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag hade gjort tvärtom, men det är jag det.
                  Crypto tar tid innan de kommer igång, men sedan så...
                  Du brukar ha rätt... skall kanske fundera ett varv till och kan ju börja med ta bort alla förbenade flytväxter jag fick från dig
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det är en början, eller minska på dem iaf
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Skall göra ett röj i det karet till helgen då jag plockar vatten från det karet till mitt nya och då passar jag på att rensa undan lite till att börja med
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Alla karen kommer att få en handpåläggning då det är lite eftersatt med detta just nu, är ju ensam hemma i en vecka och då har man tid att tillbringa mer "akvarietid" i tvättstugan
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Om jag svarar på detta mailet så kanske jag får råd att bygga ett eget litet eller tom kanske stort hus till mina akvarier
                          undrar vad som händer om man svarar.....
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Om jag svarar på detta mailet så kanske jag får råd att bygga ett eget litet eller tom kanske stort hus till mina akvarier
                            undrar vad som händer om man svarar.....
                            Vilken tur du har som får ett sådant supererbjudande
                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                            Kommentar

                            • Fanbyalperna

                              • September 2005
                              • 752

                              Det är nog säkrare att vänta på att få ärva en rik okänd släkting
                              Har inte alltid rätt, men fel ibland

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                Fadern min fick för nått år sedan ett liknande erbjudande.

                                Nu har han för mycket tid över, så han tänkte att nu j-r skall det bli roligt att se hur det slutar.

                                Han skapade ett nytt mailkonto.

                                Gick ner till banken och skapade ett nytt konto, helt separerat från andra konton, med direktivet
                                att den ende som fick ta ut pengar från kontot var han i person, dvs han måste vara på banken.
                                Mail, telefon, eller internet gällde inte.

                                Sedan svarade han på erbjudandet, som gick ut på att han skulle agera som en sluss. Dvs ta emot
                                en massa pengar på sitt konto, och sedan slussa dom vidare till andra konton, och för detta skulle
                                han få 5% av det transferrerade beloppet.

                                De blev jätteglada när han erbjöd sig.

                                De ville bara att han skulle uppge vilken bank + kontonummer han hade.

                                Det gjorde han.

                                Nästa mail meddelar de att det rör sig om transferreringar i klassen av 50-100 miljoner DOLLAR om året.
                                Dvs en nätt liten vinst på 2,5-5 Miljoner DOLLAR......

                                Det enda han behövde göra, var att ifrån sitt konto skicka över en anmälningsavgift, enligt dom så var lagen
                                i HongKong att man måste registrera sig för att ta emot en massa cash. Anmälningsavgiften var modest
                                i förhållande till den förväntade vinsten, den låg på enbart 1000 DOLLAR.

                                Fadern svarar att det går inte alls för sig. Men de kan gärna göra en avräkning på dessa 1000 DOLLAR på
                                första transferreringen. Om jag minns rätt, så erbjöd han dom to.m att göra en avräkning upp till 10,000 DOLLAR.




                                Han väntar fortfarande på deras svar......
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...