"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ok m a o enkla och robusta fiskar som är vackra att titta på.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Hur ofta ska ni köra VB och hur gör ni med matningen?
      Varma hälsningar från Nicke Nyfiken
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        japp, det är så vill vi(jag) vill ha det för det funkar med vattenbyte var fjärde vecka när de har deras service intervall på våra kar.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          jag matar varje arbetsdag och ingen mat på helgerna.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Låter fullt möjligt.....
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Låter fullt möjligt.....
              ja, det gör det... sen har jag ju turen att jag har en chef som inte lägger sig i vad det skall vara för fisk och akvariefirman vet att jag har koll så de ger mig typ de fiskarna jag önskar. Jag får ju tänka bara på att det skall funka med deras skötselschema.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jaa nu har jag blivit "idiotförklarad" (igen) av min man men det är tur att han är van och hjälpsam i mina akvariepåhitt


                började ju med björken som sågades ner och jag gick ut och glodde på högen med ris och då kom första frågan.. Vad gör du Pia? Jag svarade glatt att jag tänkte ha lite av dessa grenarna till akvariet, pust.. kom det då för han vet att nästa fråga blir, men kan du hjälpa mig att såga ( har ju lite ont i axeln fortfarande) och snäll som han är, så visst det gör jag medans han tittade på mig och skakade på huvudet och himlade med ögonen ( jag såg det fast han inte trodde att jag såg)


                Och idag drog jag fram grenar hur jättehögen på morgonen, kl 07.20 och i snäv klänning och skor med klack, tur att ingen såg mig...
                Så ikväll så var det dags för hjälp med sågning och då visade jag att såga här och här och här typ och då sa han igen... Du de där är alldeles alldeles förstora för ditt kar!
                Jag har ju dåligt ögonmått men inte sååå dåligt så jag svarade käckt, vi tar bara av de lite grovt så kan jag justera detta senare... Då kom pusten igen... Du menar JAG skall justera dem sen sa han och jag bara hummade lite svagt till svar.. För så är det ju, det vet jag...


                Tur att han går med på det mest på mina akvariepåhitt.. Dock inte större kar men jag har inte gett upp än


                nu nu skall allt bara på tork så får vi se vad som händer i vår men det är nog bäst att jag använder grejerna..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Flyttade mina Apistogramma Borelliisar till 74 liters karet för ett tag sen och nu tror jag det kan vara nåt på gång där, ena honan kilat in och ut i kokosnötten sen jag kom hem men jag tror inte att de har lekt för honan är rätt vit och lite lite svullen precis där lekröret är, hon är ytterst lite svullen på magen dock inte så att hon ser sjuk ut utan bara en antydning och jag tror det vita är rommen för hon är rätt tunn i vanliga fall så det är rommen som syns igenom huden.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    "Tvättstugan"

                    Pia Pia... Jag säger bara L309.

                    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


                    Eller vad säger du?

                    Sen säger jag bara att om du har en hona så har du en köpare här. För jag har en sådan hane och vill gääääääääärna ha en hona! flirt flirt...
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      "Tvättstugan"

                      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1411071322.385179.jpg
Visningar: 1
Storlek: 310,2 KB
ID: 2163525

                      Eller? Jag tycker de var lika iaf.

                      Din under.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1411071372.552154.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,6 KB
ID: 2163526

                      Men googla på L309 och återkom vetja.

                      Så tycker jag faktiskt att ni får hojta till när ni diskuterat malar. :P även om jag inte är så närvarande. eller snarare, speciellt när jag inte är närvarande.
                      Senast redigerad av Likan; 18 September 2014, 21:17.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Väldigt lika!

                        Skall kanske till affären ikväll och då kan jag kolla hur de fick tag på denna.
                        Denna gick dock i samma kar som vanliga ancistrusar i samma storlek och det var den enda som hade detta "mönster" och jag tror att dessa kom från en privat odlare så chansen är nog stor att det är en vanligt, men jag skall kolla.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Bluewing, så här ser det ut med vit vägg och ingen bakgrund.

                          I detta karet i entren så är det två sorters regnbågar
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Det var väldans tjusiga kar Pia!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ja, dessa har de fått till bra skall komma i lite mer växter och fisk sen är de helt klara
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Bluewing, så här ser det ut med vit vägg och ingen bakgrund.

                                I detta karet i entren så är det två sorters regnbågar
                                Himla hyggligt Pia att du delar med dig om dina jobb-kar. Det blir ju ett lite annat sätt att tänka än hemmakar. Filmtajm?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...