"Tvättstugan"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell
    • February 2007
    • 18959

Snacka om trådkapning nu... Sorry, Pia!

Kommentar

• Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

Kommentar

• PiaJo
        • August 2009
        • 13001

Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Snacka om trådkapning nu... Sorry, Pia!
        Skojar du eller... Det är bara att köra på! Bara trevligt!
        /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• Mats Bryzell
          • February 2007
          • 18959

Ursprungligen postat av PiaJo
          Skojar du eller... Det är bara att köra på! Bara trevligt!
          Ja, jag vet, Pia... Men ändå på nåt vis...
          När får du hem de där sketasnygga jordfräsarna?

Kommentar

• PiaJo
            • August 2009
            • 13001

Om en månad ungefär, skall hämta dem inte så långt ifrån dig, du kanske vill med och kolla in snygga discus mm?
            /PIA

Kommentar

• Mats Bryzell
              • February 2007
              • 18959

Om en månad ungefär, skall hämta dem inte så långt ifrån dig, du kanske vill med och kolla in snygga discus mm?
              Där har du en discusdate, Pia! Jag hakar på!

Kommentar

• PiaJo
                • August 2009
                • 13001

Goody! Jag plingar när det är dags

jag ser framemot detta jättemycket men har stora fjärilar i magen, konstigt nog.. Jag ju liksom köpt fisk förr och till 99% har det gått bra så varför fjärilar, det vet i katten men det är väl mest förväntningar tror jag. men det kommer att bli mycket spännande med dessa. Skall börja spåna med mopanirötterna också innan så att det "bara" är att hiva ut grus och fylla på med sand och dona lite veckan innan.
                /PIA

Kommentar

• Mats Bryzell
                  • February 2007
                  • 18959

Goody! Jag plingar när det är dags

jag ser framemot detta jättemycket men har stora fjärilar i magen, konstigt nog.. Jag ju liksom köpt fisk förr och till 99% har det gått bra så varför fjärilar, det vet i katten men det är väl mest förväntningar tror jag. men det kommer att bli mycket spännande med dessa. Skall börja spåna med mopanirötterna också innan så att det "bara" är att hiva ut grus och fylla på med sand och dona lite veckan innan.
                  Ja, det är förväntningar du känner och det kommer att funka finfint, såklart!
                  Bra strategi med inredningen!

Kommentar

• Mats Bryzell
                    • February 2007
                    • 18959

Jag bränner av en stund, syns senare!

Kommentar

• PiaJo
                      • August 2009
                      • 13001

Ja, det är förväntningar du känner och det kommer att funka finfint, såklart!
                      Bra strategi med inredningen!
                      Jo, det är så gott att han inredning klar i tanken så att det bara är att lägga bitarna på plats när det är dags. Vill ha lite öppna sandytor och inte så mycket inredning men tänkte ha lite syren och ekkvistar på toppen för att få ett "lock" på det hela, hoppas ni fattar vad jag menar...
                      Jag kommer inte att få ut vartenda sand/gruskorn och jag vill ha lite större stenar i, tror jag, kan jag lägga i liggunderlag precis under stenarna och måste det var totalt kornfritt under liggunderlaget?
                      /PIA

Kommentar

• PiaJo
                        • August 2009
                        • 13001

Jag bränner av en stund, syns senare!
                        Jag med.. Transporter 3 börjar nu och då får ögonen lite mumma med... kan inte koncentrera mig på att skriva då..
                        /PIA

Kommentar

• toggaj
                          • November 2009
                          • 220

När jag inreder ett akvarium brukar jag börja med att lägga en 10 mm tjock frigolitskiva på botten. Då känner jag mig trygg att fortsätta med att stapla stenar m .m. utan att vara rädd att glaset ska spricka. Om du har ett liggunderlag mellan bottenglaset och de stora stenarna så är det inte så känsligt om det är något sandkorn under liggunderlaget.

Kommentar

• PiaJo
                            • August 2009
                            • 13001

Så bra då vet jag hur jag skall bära mig åt, var och plockade lite sten igår och det blev lite modell större än vad jag brukar ha så det skall bli kul
                            /PIA

Kommentar

• PiaJo
                              • August 2009
                              • 13001

Sjukt nöjd med mina scalarer, satte mig och filmade dem lite
                              Senast redigerad av PiaJo; 02 March 2014, 19:13.
                              /PIA

Kommentar

• Bluewing
                                • August 2012
                                • 10522

Tycker de är så fina dina Skalarer. Är fascinerad av looken i huvudet som mer ser ut som ett mellanting mellan altum och vanliga skalarer. Tycker de har riktigt fint uttryck med en lite Altumliknande knick. Nu kanske jag är ute och cyklar i solsystemet men då finns det säkert någon som vet bättre.
                                Hur som helst fina är de.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

Kommentar

Arbetssätt...