"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Japp, det har jag läst att de är med och Anders har ju en annan sort i släktet, han har sorten Guianacara geayi. Det var de tre han köpte i affären där du fick ett hallloooo
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Skulle säga att i mitt kar så är det i mellan och upp till ytan, sen om det beror på att jag har större ciklider det vet jag inte men de är inte rädda för dem iallafall för de äter nästan ur munnen på cikliderna
      Okey då vet jag .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Igår kväll var det fullt race på mina L200, två av dem lekte tafatt, kull och följa John samtidigt så det var fullt ös en bra stund.
        Undrar om det är för att de går lite trångt eller om det bara var lite revirstrid eller nåt?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Denna tråden

          kommer att fortsätta här för det var så mycket tekniska lösningar mm i den så den var så "tråkig" att läsa, hoppas att denna kommer att vara roligare att följa, skall göra mitt bästa

          Jag hämtade hem karet idag, köpt bakgrund och bottenfilter, billigt... näää men värt det

          Idag har Gobben hjälpt mig att få dit bakgrunderna men vi ska silikona fast dem imorgon, tack snälla för din hjälp

          Har samlat på mig "lite" grejer som skall vara i karet, jag har grått grus och skall ha i mycket rötter så att det blir mycket gömställen för mina dvärgciklider.

          Belysningen är en ramp med 2 lysrör och dessa är Aquarellrör 2x30w.

          Skall bygga bakgrunderna så att det blir en filterhörna längs med hela ena kortsidan, det kommer att blir både bottenfilter och filtermatta.

          Karet är på 222 liter, mitt största hittills....

          Detta inlägget gjordes 2011-03-05... i nästa vecka är det 3 års sen, jösses vad tiden flyger fram!
          Mycket har hänt sen dess, tråden är låång med både frågor och funderingar, en massa roligt OT, bilder, olika fiskar, enstaka tråkigheter men för det allra mesta har det varit mycket roligt som har hänt

          Tack för alla som fortfarande puttar in en kommetar då och då, så roligt att denna tråden lever vidare och förhoppningsvis skall den väl göra det med framöver
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Denna tråd, och några till, är anledningen till att man fortfarande är här på forumet!
            Fortsätt bara din utmärkta tråd, Pia - det är alltid lika kul att kolla in vad du hittar på!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja, jag kommer att fortsätta "terroristera" er med mina bilder och äventyr
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Tack själv Pia för en rolig och uppskattad tråd .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Som medlem i fancluben känner jag mig snarare harmoniserad och inspirerad än terroriserad
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Såg att Kaj hade skrivit att det är Baryancistrus demantoides, dvs. Highfin
                    (det finns två L200 arter )
                    Köpte mig idag en L200 jag också. Han i butiken hade ingen aning om att det finns två L200, så jag upplyste honom om det. Och jag tror att även den jag köpte är en Baryancistrus demantoides, det vill säga "high fin"
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Tack själv Pia för en rolig och uppskattad tråd .

                      //Inger


                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Som medlem i fancluben känner jag mig snarare harmoniserad och inspirerad än terroriserad
                      Skönt och roligt att du ser det på det viset
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Köpte mig idag en L200 jag också. Han i butiken hade ingen aning om att det finns två L200, så jag upplyste honom om det. Och jag tror att även den jag köpte är en Baryancistrus demantoides, det vill säga "high fin"
                        Ok, trevligt!
                        Det är nog inte lätt att hålla sär alla L-numren hit och dit, sen har ju en del fler L-nummer om jag har fattat det rätt.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Ok, trevligt!
                          Det är nog inte lätt att hålla sär alla L-numren hit och dit, sen har ju en del fler L-nummer om jag har fattat det rätt.
                          Ja, gibbiceps kallas ju t.ex både L165 och L083. Men vad jag förstår, så är L-numren till för att användas innan en art har blivit beskriven och namngiven, när de väl har fått ett vetenskapligt namn, så ska det användas istället för L-numren.

                          Tänkte jag skulle försöka få nå'n bild på den, men h*n låg inte kvar i det öppna tillräckligt länge. Misstänker som sagt att det är en high-fin. Vad har du för erfarenheter av dina?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Mina erfarenheter än så länge är väl knappt man kan tala om, jag har inte haft dem så länge utan de är som malar i allmänhet.. De är dock lite mer dagaktiva än vissa andra sorter har jag förstått, skall bli kul att se dem lite mer hur de är sen om en månad när de kommer i 220 karet med de nya cikliderna, Guianacara owroewefi
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              owroewho? Varför får alla utom jag tag i nya häftiga ciklider?
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ibland har man tur
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...