"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Här kommer bilder på mitt nya Scalare-par, det är ett lekpar som jag köpte av en tjej i Borås, det blev ett par snabbfoton för att visa, tycker dessa var fina med sina röda ögon
    Riktigt fina. Hur stora är de?
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      det är ca 10-12 cm i höjd när fenorna är utsträckta så de är inte fullstora men har haft frisimmare hos förre ägaren.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Pia, är så glad för din skull att din "tant" verkar bättre . Håller tummarna för att du slipper medicinera!
        Trycker på gillaknappen för röda ögon på ditt scalarpar .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Tack, Inger !
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Snygga scalarer hoppas du får bukt med sjukdomarna. Håller med om att ju mindre man medicinerar desto bättre.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Snygga scalarer hoppas du får bukt med sjukdomarna. Håller med om att ju mindre man medicinerar desto bättre.
              Tack, ja jag håller tummarna med att hon skall bli bra och helst inte använda mediciner förutom saltet
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Här kommer ett foto i konstig vinkel på en av de andra scalarerna men gillar det ändå och så framträder prickarna bra på fotot
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  sen har jag väldigt snart "lekstuga" i tvättstugan ett par av H.nematopus håller på att gräva och hålla på och honan har lekröret ut så det är nog snart dags
                  jag får se ljuspunkterna i "tvättstugan" nu när det är som det är med enigma-honan..
                  Nu har Nematopsen lekt, honan lämnar inte grottan, bara sticker upp huvudet emellanåt och det ser ut som att det kan vara lek på gång igen på Laetacarorna, de är "närmare" varandra nu och rycker och ryster lite med kroppen när de simmar förbi varandra och deras fenor skiftar lite mer i mörkblåmetallic som de gjorde sist gång
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Halloj Pia!
                    Det är verkligen kul att läsa om fiskarna i dina olika kar och att det puttrar på så fint. Jag vet ju själv hur gôtt det känns när det där flowet infinner sig och det tycks sprudla i varenda burk man har. Sedan vet vi ju alla här vilken fin fingertoppskänsla du har för inredning och allt annat som följer i de spåren. Så, åter igen, helskön läsning, och "tittning" på bilder och filmer.

                    Jag tänkte lite på de där "finnarna" som din enigma-hona har fått; jag vet inte vad det är för något, men det påminner mycket om likadana prickar som hanen i det blå Stendkerparet ibland kunde få. När det skedde var det enbart en "prick" per gång - och pricken kunde sätta sig precis var som helst på kroppen, och ibland även på någon fena.
                    Hur som helst, detta hände ett fåtal gånger, men varje prick försvann efter någon vecka, ibland kanske något längre tid, helt av sig självt.
                    Jag säger inte att de prickar din hona har fått är samma "grej", jag har dock en känsla av att det faktiskt kommer att gå över av sig självt - men, självklart skall du ha koll på det hela och se så att det inte förvärras.

                    Hohooo, snart är det fredag och man får gotta sig med lite dryckjom framför burkarna!
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 28 November 2013, 10:35.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Halloj Pia!
                      Det är verkligen kul att läsa om fiskarna i dina olika kar och att det puttrar på så fint. Jag vet ju själv hur gôtt det känns när det där flowet infinner sig och det tycks sprudla i varenda burk man har. Sedan vet vi ju alla här vilken fin fingertoppskänsla du har för inredning och allt annat som följer i de spåren. Så, åter igen, helskön läsning, och "tittning" på bilder och filmer.

                      Jag tänkte lite på de där "finnarna" som din enigma-hona har fått; jag vet inte vad det är för något, men det påminner mycket om likadana prickar som hanen i det blå Stendkerparet ibland kunde få. När det skedde var det enbart en "prick" per gång - och pricken kunde sätta sig precis var som helst på kroppen, och ibland även på någon fena.
                      Hur som helst, detta hände ett fåtal gånger, men varje prick försvann efter någon vecka, ibland kanske något längre tid, helt av sig självt.
                      Jag säger inte att de prickar din hona har fått är samma "grej", jag har dock en känsla av att det faktiskt kommer att gå över av sig självt - men, självklart skall du ha koll på det hela och se så att det inte förvärras.

                      Hohooo, snart är det fredag och man får gotta sig med lite dryckjom framför burkarna!
                      Tack Mats för de fina orden, de värmer gott i hjärtat

                      Jodu nu är snart är det fredag och fredagsmyset är varmt välkommet och då blir det, som oftast, en sittning framför karen med nåt gott i glaset innan det vankas gott käk
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Tog en lite film på ynglen men den blev rätt dålig och det är otroligt skitiga rutor så jag tänkte inte visa den men "what the hell" ni får kolla om ni vill, men kom ihåg att jag varnat er

                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Vad stora dom har blivit. Verkligen ett härligt akvarium

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Guud vad dom har vuxit . Stopp vid 0.25 - du har cyano på roten - eller?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Hur många är de? Vill ha
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Knax
                                • November 2012
                                • 1148

                                Sv: "Tvättstugan"

                                Hjälp! De växer ju verkligen så det knakar! Dags för ett större akvarium snart?

                                Jaa, håller med Inger, det ser ut som cyano, men det har du kanske av och till, fortfarande?
                                // Mats, a.k.a. Knax



                                "All's well that ends." - Unknown

                                Kommentar

                                Arbetssätt...