"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    ja, det var precis en sån ställning jag tänkte på fast det får nog bli i trä för jag känner ingen som har svetsgrejer och så men skall ha ögonen öppna för vad som kommer ut på blocket ett tag innan detta ens blir verklighet..
    Bubblet får jag nog vara utan för att vi har ju tvn i rummet bredvid och ett bubbel tror jag att jag blivit knäpp av, jaja knäppare då

    Men när jag ser denna akvariestuga så blir jag så jädra sugen på att den dagen vi skall bygga nytt garage så skulle jag vilja få till ett akvarierum i anslutning till detta.
    Det behöver inte vara stort för jag skulle inte ha några megakar utan fler små, typ 150 liters kar.
    Jag skulle ha flera apistokar men även ett asienkar med lite rasboror och guramis och ett kar med snäcklekare och ett kar med Jullar (eller vad de nu heter) ojoj vad jag drömmer mig bort nu....
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Mats, jag vill bara säga att det är gött att gagga med dig så förstår precis vad Anders menar när han skriver och pratar om att han har gagga loss med dig


      Det är gott att gagga med andra med, missförstå mig inte men just nu är det bara Mats som gaggar med mig
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Mats, jag vill bara säga att det är gött att gagga med dig så förstår precis vad Anders menar när han skriver och pratar om att han har gagga loss med dig


        Det är gott att gagga med andra med, missförstå mig inte men just nu är det bara Mats som gaggar med mig

        Ja, just nu är det bara du och jag som tycker det är kul - spelar boll!?!
        Nja, bubblet låter ingenting i stort sett, speciellt inte om du har ett billifilter, bubblorna och vattenflödet kan du ställa horisontellt med vattenytan, med en krök. Det är väl snarare det lilla brummandet från luftpumpen som kan vara störande - men som sagt, i tvättstugan kanske det inte gör så mycket?

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ok, då är jag med.. jag tänkte att det skulle vara som det låter på typ Herkules...

          Nä, det gör verkligen inget att det är bara du och jag, my friend
          Vi har ju gaggade ju många timmar en natt och det var så trevligt så kan ju tillägga att vi inte var helt själva, Anders satt ju och sussade i baksätet i bilen
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Ok, då är jag med.. jag tänkte att det skulle vara som det låter på typ Herkules...

            Nä, det gör verkligen inget att det är bara du och jag, my friend
            Vi har ju gaggade ju många timmar en natt och det var så trevligt så kan ju tillägga att vi inte var helt själva för Anders satt ju och sussade i baksätet i bilen
            Ja, det är enormt störande med framförallt brummande när det gäller sovrum, vardagsrum m.m. Jag går fullständigt chimpans-crazy när jag hör det minsta brummande i sådana rum. Bubblandet däremot kan man stå ut med för det är ju inte lågfrekvent - och, återigen, om du har stuffet i tvättstugan så spelar det ju ingen större roll. Faktum är att bullernivån i stugan var väldigt låg - trots flera luftpumpar och en massa andra filter som stod på. Men, det är klart, jag skulle inte palla det i t.ex. vardagsrummet.

            I det nya karet skall jag ha vatten "forsande" från utblåsen, rätt ner igenom vattenytan, så det karet kommer nog att porla ganska friskt.

            Visst, Pia, jag kommer ihåg vår marathon-session i bilen. Hoppas det blir många fler!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, det är enormt störande med framförallt brummande när det gäller sovrum, vardagsrum m.m. Jag går fullständigt chimpans-crazy när jag hör det minsta brummande i sådana rum. Bubblandet däremot kan man stå ut med för det är ju inte lågfrekvent - och, återigen, om du har stuffet i tvättstugan så spelar det ju ingen större roll. Faktum är att bullernivån i stugan var väldigt låg - trots flera luftpumpar och en massa andra filter som stod på. Men, det är klart, jag skulle inte palla det i t.ex. vardagsrummet.

              I det nya karet skall jag ha vatten "forsande" från utblåsen, rätt ner igenom vattenytan, så det karet kommer nog att porla ganska friskt.

              Visst, Pia, jag kommer ihåg vår marathon-session i bilen. Hoppas det blir många fler!
              Det får vi hoppas att det blir, förhoppningsvis redan till hösten


              Jag har lite av detta "forsande/porlande" i mitt ena 220 kar men utblåset är så pass lite över vattenytan att det inte porlar men ger en liknande eftekt.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Vill bara tala om, att jag har följt erat gagg hela dagen - bara så ni vet. Blev faktiskt avbruten ett tag p.g.a. strömavbrott.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Ursprungligen postat av gullefjun
                  Vill bara tala om, att jag har följt erat gagg hela dagen - bara så ni vet. Blev faktiskt avbruten ett tag p.g.a. strömavbrott.

                  //Inger
                  +1

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Det får vi hoppas att det blir, förhoppningsvis redan till hösten


                    Jag har lite av detta "forsande/porlande" i mitt ena 220 kar men utblåset är så pass lite över vattenytan att det inte porlar men ger en liknande eftekt.
                    Njaoo, vi skall väl träffas innan hösten ändå, va?

                    Ja, jag har ställt utblåsen från mina Eheim Ecco Pro 3 till 50-kuberna så som du beskriver också - helt tyst.
                    Jag har ju dessa kuber i "stutarbåset" nere i källaren - där jag slaggar när A-K snarkar förjävla högt och katterna har bestämt sig att ligga rakt upp i fejset, och jag störs inte det minsta av det ytterst lilla ljud som blir.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Vill bara tala om, att jag har följt erat gagg hela dagen - bara så ni vet. Blev faktiskt avbruten ett tag p.g.a. strömavbrott.

                      //Inger
                      Ursprungligen postat av freddi36
                      +1

                      Aha, härligt!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Vill bara tala om, att jag har följt erat gagg hela dagen - bara så ni vet. Blev faktiskt avbruten ett tag p.g.a. strömavbrott.

                        //Inger
                        Ursprungligen postat av freddi36
                        +1


                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Njaoo, vi skall väl träffas innan hösten ändå, va?

                        Ja, det hoppas jag verkligen!
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Finns fler som lyssnat lite tyst.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Finns fler som lyssnat lite tyst.
                            Härligt
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jag läser alltid din tråd, Pia - den är ju mer eller mindre anledningen till att jag besöker Zoopet.
                              Nä, jag köpte inget, men blev sugen på en hel del. Jag fick några svindlande Tanganyika-idéer för det kommande karet - men gör nog så att jag fixar ett annat kar för T-ciklider längre fram.
                              På Apistogramma-fronten såg jag en grupp vildfångade A. iniridae som såg lovande ut. Dessa skulle man ju ha velat köpt och satt i ett bra kar med vettiga förutsättningar. Det fanns några riktigt bra A. baenschi också - även dessa VF. Det var speciellt en riktigt stor, stygg hane som var otroligt fin samt flera ordentligt utfärgade honor. Längst ner på golvet inne i hörnet (så att man får lägga sig på mage för att kunna kolla), i ett litet kar gick en grupp Apistos som jag tyvärr har glömt namnet på, med starkt gula honor och en nästan rutig svart teckning - väldigt små i storleken, men också otroligt vackra. I ett annat kar gick riktigt fina A. honglsoi med ordentligt rödspräckliga hanar.
                              Det fanns en hel del olika paletter också... o.s.v.

                              Men, som sagt, inga inköp för min del på ett bra tag framöver - allt krut skall läggas på kommande kar!
                              Var det då puman höll på att trampa på dig? Men det är klart, det hade inte gjort så mycket....
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Ok, då är jag med.. jag tänkte att det skulle vara som det låter på typ Herkules...

                                Nä, det gör verkligen inget att det är bara du och jag, my friend
                                Vi har ju gaggade ju många timmar en natt och det var så trevligt så kan ju tillägga att vi inte var helt själva, Anders satt ju och sussade i baksätet i bilen
                                Jag sussade f*n inte, jag kollade ju på film!
                                Ang. luftpump så har jag Mats gamla luftpump i vardagsrummet, och den låter inte mycket för världen...kolla in den på söndag, Pia!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...