"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charliena
    • September 2011
    • 300

    Oavsett hur jag gör så verkar det som att jag får hål i huvudet på mina hanar av någon anledning. Vill inte tro att det är något fel med karet eftersom de har gått där sålänge nu, skött vattenbytena och varken endlers eller glödbandstetrorna har någora problem....

    Vill ha en färggrann som inte är så vanlig, hihi.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ok, det var ju inget kul men vad jag förstått så är dessa ganska känsliga, vänta ett tag och se om du blir sugen igen efter ett tag.
      Kör nån go apisto, kolla runt lite så hittar du många fina
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Charliena
        • September 2011
        • 300

        Men av aaaaaaaaaaaaalla apisar du har haft, vilken är din absoluta favorit?

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          oj, begär du att jag kommer ihåg alla.... skoja bara så många har jag inte haft men om jag måste välja nån som är fin så är det nog faktisk baenschi eller bitaneiatan..

          slänger upp lite bilder på dem... jag har flest foton på Bitaniatan för jag hade inte min kamera när jag hade baenschi
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            men nu när jag gick igenom lite bilder så insåg jag att jag har haft många fina apistosar som på var och sitt sätt är mycket fina men dessa är nog mina favoriter om man bara ser till snygga hannar
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Charliena
              • September 2011
              • 300

              Tack för tipset! Får kika vidare på dessa, men gillar Bitaniatan starkt

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag kan läska dig med lite mer bilder på diverse apistos, det är bara gamla bilder dock....
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Kan så vara att det är gamla bilder, men efter ett tag så "glömmer" man att de har setts förut. Så det blir ändå med nya ögon man ser dem. Du kan verkligen marknadsföra dina Apistogramma. Sedan gillar jag att det är action i några av bilderna. Man ser fisken fångad i ett beteende. Häftigt tycker jag.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ja, vissa bilder har jag inte visat på nästan flera år och jag kan hålla med om att det är kul att se fisken i action med det är mycket svårare att fota då för det blir lätt suddiga bilder
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Hittade lite fler bilder.... i uppladdningsakrivet
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Tycker inte det suddiga gör så mycket. Ibland kan lätt oskärpa förstärka känslan av att det händer nåt medans knivskarpt kan bli stelt också. Så suddigt och fart är helt ok för mig i varje fall. Men det är säkert olika smak där för många.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Bluewing, jag la upp en massa bilder igen med de försvann på andra sidan
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Lite som julafton så här en tisdag morgon m.a.o. Du Pia jag har en idé. Du sprider ju ut dina insikter lite här och där i din tråd vilket är smart för då måste man ju läsa hela tråden....
                            Men om du är sugen någon gång så skulle det vara riktigt intressant om du samlade din syn på att ha Apistogramma i dina kar i ett längre inlägg. Vad har du kommit fram till under dina år med Apistogramma?
                            När en del av er som har uppnått en större kunskap om en art såsom Diskus, Apistogramma, Malawi eller varför inte räkor så ger det så mycket när hela tänket finns där. tror det är nyttigt för en själv också att sätta fingret på vad som egentligen är grejen för en själv.
                            Passar det inte dig alls så är det helt ok, men det är ändå ett komplimang att ställa frågan till dig

                            Tror Zoopet överlag skulle lyfta flera meter om folk med specialkunskaper tog ut svängarna ordentligt runt sitt intresse. När Mats skrev ett sammanfattande inlägg om Diskus, så öppnades ögonen ordentligt för flera som tänkt runt Diskus tror jag.

                            Även människor kan behöva gå på djupet ibland
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Jag sprider inte ut det medvetet, det blir bara så

                              Hade gärna skrivit ett större inlägg om apistogramma men då får ni nog vänta ett par år innan jag känner att jag har de kunskaperna som krävs för att det skall bli trovärdigt , känner mig fortfarnade som en nybörjare jag lär mig efter hand jag har dessa juveler och är som en svamp när någon som kan nåt om dessa eller för den delen andra fiskar med, men tackar mycket för den "komplimangen"
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ok. Nu tänkte jag ju inte ett inlägg med attityden "så här är det" utan mera "så här ser jag på Apistogramma just nu". Men jag ska sluta tjata (men tycker fortfarande det är en toppenidé)
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...