"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det här var kul att se
    vi får väl se om de finns kvar imorgon.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Verkligen oväntat...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av ansjo
        Verkligen oväntat...
        mycket och högst oväntat när man såg dem i karet hos Kaj, de var ju redan då lekfärdiga
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Statusen i karen..

          Biteaeniatayngeln är borta men det var ganska väntat för det var första gången och många andra fiskar tyckte att ynglen var intressanta och för Rupununiynglen går det bara bra och det är ca. 50 kvar och fjärilarna vaktar fortfarande sin romkaka bra, iallafall vad jag såg igår kväll.

          Så kul med smått, jag har inte haft detta på över ett år så det är mycket roligt så ni får stå ut med mina ganksa meningslösa uppdateringar men samtidigt gör jag det för att ha lite koll själv på vad som händer och sker, alltid kul att gå tillbaka lite och läsa även för mig och tråden har snart varit igång i två år
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Då är vi två, med meningslösa inlägg. Fast du Pia - man behöver inte läsa dom, om man inte vill.
            Hoppas det går bra för Rupununiibebbarna, i alla fall så några blir kvar.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Linda_A
              • March 2005
              • 1479

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Här kommer lite nya bilder på de karen som jag är mest nöjd med just nu..
              De är lite mörkare på bild än i verkligheten men det gillar jag
              Förstår att du är nöjd med dessa två. Gillar verkligen känslan i dem.
              //Linda

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Då är vi två, med meningslösa inlägg. Fast du Pia - man behöver inte läsa dom, om man inte vill.
                Hoppas det går bra för Rupununiibebbarna, i alla fall så några blir kvar.

                //Inger
                ja, det hade varit lite kul. men om det överlever några så får jag väl pytsa över dem i en plastbalja eller nåt som de kan få växta till sig men som sagt de skall överleva ett tag till innan de ens är flyttbara.

                Ursprungligen postat av Linda_A
                Förstår att du är nöjd med dessa två. Gillar verkligen känslan i dem.
                Roligt att du gillar dem
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nu varnar jag för skitiga rutor bara så ni vet detta innan...

                  Det har ju pratats en del om filmen i Mikolji-tråden och att det som är "sunkigt och skitit" och rörigt med en samma "bröte" är det mest naturliga som vi kan ge fiskarna som kommer från dessa trakter så här kommer en bild på mitt extra-kar och det är lite inrett med den inriktningen
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Känner igen de fiskarna, och det var ett riktigt sunkigt kar. Och snygga växter baktill, vad heter de?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Anders, det ett "naturligt" kar det låter bättre så iallafall

                      öhm...växterna vet jag inte faktiskt, tror att det är en plansch
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Planschus baksidus "aquarius" är ganska vanlig tyvärr, och du får absolut inte ge bort en flik till någon då den sprider sig ohämmat... Jag har sett flera affärer försöka sälja den till okunniga nybörjare, och de brukar ofta gå på den finten. Efteråt kommer de krypande till korset och ber om råd då den tar över hela akvariet, eller blir så dålig att den ramlar ihop...
                        Så håll den för dig själv, Pia. Jag fick andmat av dig en gång, och den tjänsten har jag inte återgäldat ännu, men det kommer.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Planschus baksidus "aquarius" är ganska vanlig tyvärr, och du får absolut inte ge bort en flik till någon då den sprider sig ohämmat... Jag har sett flera affärer försöka sälja den till okunniga nybörjare, och de brukar ofta gå på den finten. Efteråt kommer de krypande till korset och ber om råd då den tar över hela akvariet, eller blir så dålig att den ramlar ihop...
                          Så håll den för dig själv, Pia. Jag fick andmat av dig en gång, och den tjänsten har jag inte återgäldat ännu, men det kommer.
                          Hahhaaa, underbar beskrivning av Planschus baksidus "aquarius" och jag lovar på hedersord att hålla den för mig själv och jag väntar med fasa den dagen du skall återgälda andmaten ... undrar vad du kan hitta på...
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Charliena
                            • September 2011
                            • 300

                            Ansjo: Haha, ska du säga Antingen har du eller snubben jag har köpt endlers av gett mig musselblommor! (Även om jag inte har ngt emot det, det växer inte så snabbt)

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Charliena
                              Ansjo: Haha, ska du säga Antingen har du eller snubben jag har köpt endlers av gett mig musselblommor! (Även om jag inte har ngt emot det, det växer inte så snabbt)
                              Nä, det är ju bara snällt om man får detta i sitt kar
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Denna gången är jag oskyldig, jag har inte haft sådana på ett par år...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...