"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Now you're talkin' boys! Bra! Då skall jag bara starta upp ett kar med lite pinnar i, som skall få sig en härlig tofsalgsbeklädnad (hur man nu gör för att generera dessa alger på ett fiffigt sätt?) och sedan applicera dessa där det passar. Toppen!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Mats, du kan få några mosspinnar av mig om du nu vill fortfarande vill ha dem trots att det inte är mitt i natten
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Mats, du kan få några mosspinnar av mig om du nu vill fortfarande vill ha dem trots att det inte är mitt i natten
        Ah, du é la för go'! När jag har dragit igång karet senare, och om du då har någon liten kvist - så kan vi kolla läget.
        Hela det här "natt-alg-tjôtet" är lite skämtsamt menat från min sida. Jag tycker den rotbit du har de fina tofsalgerna på är riktigt läcker - och nog dyker det upp tofsalger även i mina kar titt som tätt, så jag kommer nog få min beskärda del av allt möjligt bra och dåligt i algväg.

        Vad var det för spännande levandefödare du fick med dig hem från auktionen?

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jag fick med mig dessa,Neoheterandria elegans eller det verkar som de även kan kallas "Tiger Teddy"

          det är ena små rackare men jag gillar ju små fiskar så det passar ju ypperligt
          Honan är ca 2,5 cm och hannen lite mindre ca. 2 cm.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jag fick med mig dessa,Neoheterandria elegans eller det verkar som de även kan kallas "Tiger Teddy"

            det är ena små rackare men jag gillar ju små fiskar så det passar ju ypperligt
            Honan är ca 2,5 cm och hannen lite mindre ca. 2 cm.
            Wow, de där ser ju helsköna ut! Hoppas du får fin fart på dom, Pia!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja, jag hoppas det med, de går i 60 kuben ihop med Ap. Borellii-paret och mycket flytväxter så jag hoppas att ev. yngel klarar sig annars får jag flytta på borelliisarna.

              Jag köpte 4 par och alla såg vid första anblicken mycket välmående och fina ut
              Det var en ganska lång budgivning på dessa med jag hade gett mig den på att ropa in båda posterna
              Senast redigerad av PiaJo; 04 March 2013, 09:32.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                Ja dom var jättevackra, hade gärna haft såna men det får kanske bli i framtiden. Du såg verkligen bestämd ut på auktionen
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av solis
                  Ja dom var jättevackra, hade gärna haft såna men det får kanske bli i framtiden. Du såg verkligen bestämd ut på auktionen
                  Japp, är ganska bestämd av mig när jag vill nåt och jag hade bestämt mig för dessa - så högerarmen var uppsträckt tills jag fick sista budet, se att de inte blev de billigast fiskarna får väl vara må hänt - det var ju inte bara jag som tyckte dessa skulle passa bra hemma
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    Jag är precis likadan när det gäller pansarmalar, dom andra ger upp tillslut tack för trevligt sällskap iallafall, hoppas vi gör om det nästa år
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Det fanns en till levandefödare som ser ut att vara mycket fin som jag var väldigt sugen på och det var Phallichthys Tico, http://www.google.se/search?q=Phalli...w=1251&bih=836
                      men dessa (1+2) vann jag inte budet på.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Denna kuben skall göras om inom en snar framtid, typ inom 2-3 veckor
                        Skall ha i mer växter och bort med lite rötter så att det blir lite mer som ett växtkar men jag kan inte ha ljuskrävande växter än men jag har funderingar på att köpa en extra dennelelampa så att jag ökar ljusmängden med det dubbla.
                        I detta kar är det det tänkt att det bara skall vara ungfödare och inga ciklider, hör och häpna
                        Bifogade filer
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          !
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Idag är det fredag.....
                            och idag skall jag sätta mig ned en stund att njuta av mina kar medans Gobben får göra maten för jag kan inte hjälpa till för jag har så "piiip" ont i axeln och armen..
                            Skall även ta mig en funderare på vad jag vill/kan ha för växter i min 60 kub, det blir inte så mycket växter som går i men men planeringen är roligast
                            De växter jag vet att jag skall ha är: de små cryptosarna som finns i karet redan får stå kvar och sen har jag en stor påse vallisneria från jobbkaren, det är detta jag vet i nuläget och sen så bär det av till nån zooaffär för att köpa mer växter under helgen eller under nästa helg.

                            Skall bli roligt att göra om ett kar till ett som inte skall vara med massa rötter och botteninredning i, dock skall dragonstonen få vara kvar i någon form för den "smälter" så bra in med bakgrunden
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Här kommer en bild på mina killisar- Norman´s Lyktögon
                              de är mycket snabba så det var inte lätt att få till en bra bild och sen har de lockat fram mina pytterasboror, de har alltid varit skygga men nu känner de sig trygga så det är kul det med.
                              Bifogade filer
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                Riktigt vackra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...