"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jag tror nog att maten blir uppäten innan det hinner inträffa, en dag är knappast några problem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jag tror nog att maten blir uppäten innan det hinner inträffa, en dag är knappast några problem.
      Tack, det tror jag med de får nämnligen lite mer mat än vanligt när de väl får mat under semestern.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Sedan tycker jag mig märka att är karet annars är bra skött och riktigt etablerat och rejält inkört så "sväljer" det även tabbar med för mycket mat eller annat någon gång ibland. Det är mer i redan obalanserade kar så räcker det med en liten miss så tippar balansen över åt fel håll. Jag tycker mig ju kunna se i vilken kategori dina kar ligger
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Sedan tycker jag mig märka att är karet annars är bra skött och riktigt etablerat och rejält inkört så "sväljer" det även tabbar med för mycket mat eller annat någon gång ibland. Det är mer i redan obalanserade kar så räcker det med en liten miss så tippar balansen över åt fel håll. Jag tycker mig ju kunna se i vilken kategori dina kar ligger
          Tack och hoppas att du tänker samma katergori som jag

          Det är konstigt att man skall drömma en massa bisarra och konstiga drömmar bara för att man skall åka på semester, det är som vanligt kontrollmänniskan i mig som gör detta så jag borde vara van..
          inatt så drömde jag att när jag kom hem så hade fiskarna bytt plats i karen, de hade lämnat en lapp på golvet där de skev att de tyckte att det var bättre så här... jaja, jag är nog inte helt frisk behöver nog vila upp mig lite, tror jag bestämt
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            "Tvättstugan"

            Ja vi menar samma kategori

            Sedan vet jag inte om det är kontrollmänniskan inom en som har svårt att lämna karen. Jag sitter ju själv i en husvagn i Smögen och tänker dagligen på mina kar och längtar hem lite faktiskt. Jag känner ju nåt för mina akvarier och upplever väl mer ett slags band till karen än att jag har ett kontrollbehov Precis som vissa fiskar bekymrar mig mer än andra. Tror man bygger upp en relation till karen och innevånarna. Tänkte på det i Mats inlägg om Tanganyika att det märks en längtan där. Och längtan kan väl vara att man har en känsla.
            Tror du kommer att sakna dina kar precis som jag gör med mina på semestern.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Ja vi menar samma kategori

              Sedan vet jag inte om det är kontrollmänniskan inom en som har svårt att lämna karen. Jag sitter ju själv i en husvagn i Smögen och tänker dagligen på mina kar och längtar hem lite faktiskt. Jag känner ju nåt för mina akvarier och upplever väl mer ett slags band till karen än att jag har ett kontrollbehov Precis som vissa fiskar bekymrar mig mer än andra. Tror man bygger upp en relation till karen och innevånarna. Tänkte på det i Mats inlägg om Tanganyika att det märks en längtan där. Och längtan kan väl vara att man har en känsla.
              Tror du kommer att sakna dina kar precis som jag gör med mina på semestern.
              njaeonjae....jag har inte svårt att lämna karen för semester, det puttrar på bra utan min "hjälp" men jag kommer väl att längta, fel ord egentligen men, men jag kommer att slänga en tanke nån gång om dagen iallafall på hur det går där hemma efter ett par veckors frånvaro då kan jag sakna/längta efter karen lite det måste jag faktiskt erkänna..

              Kontollbehov det har jag, så är det bara, fråga vem som helst i min närhet och framför allt på jobbet
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag vet!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ni får väl sätta handtag på nanokaren. Hörde om en som tog med sig sinna nanos när hanm åkte på semester.

                  Kan dock med dagens vattenregler på plan vara lite lurigt som handbagage när man flyger
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Jag vet!
                    öhm..mmm... du har fått stå ut med många frågor


                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Ni får väl sätta handtag på nanokaren. Hörde om en som tog med sig sinna nanos när hanm åkte på semester.

                    Kan dock med dagens vattenregler på plan vara lite lurigt som handbagage när man flyger
                    haha, jodu det hade vart nåt!
                    men även om min sambo är en lugn och stabil person så hade han nog fått tokfnatt om jag ens hade vågat/velat kläcka den tanken
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Nu har jag haft stenkul.. Jag har plockat på mig ett lager med sten dessa får väl forma ett gott stenröse i ett av karen. Skall plocka lite mindre sten en annan dag, det var så tungt att cykla med dessa större stenarna på pakethållaren
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Åh här sitter jag ute under parasollet, solen ligger på och värmer ryggen även om det börjar bli sent på dagen och ipaden har fått sällskap med ett glas kall rosa dryck, det är ljuvligt just nu

                        men.. Jag har börjat spåna på allvar på vad jag skall göra med mina kar efter semestern och jag fick lite inspiration när jag var iväg igår och kollade på discusar mm men det blir inte några discusar för jag har inte tillräckligt stort kar, tyvärr.. men så var jag ju och plockade sten häromdagen och fick lite sug efter att testa TA efter att även läst Mats fina artikel i Cikildbladet och läst hans planer på vad han skall hitta på det närmaste, f'låt Mats att jag kanske, kanske blir en härmapa

                        Men en sak som är säkert (just nu..) och det är att det blir en grupp med Biotodoma cupidos i det ena 220 karet tillsammans med gruppen Apistogramma staecki och att det blir scalarer i den ena kuben och i den andra blir det ett par med paletter av okänd sort, skall försöka hitta en fint samspelt par i Tyskland
                        Mina fina ungfödare, N. Elegans kommer jag att garanterat ha kvar med osäkert om jag skall ha de själva i ett kar men det lutar åt det. Den lilla dennerlekuben kommer att få komma till min arbetskamrat ett tag, de vill testa ett litet fint kar och då passar det ypperligt med denna med några endlers i

                        Så skål på er! må ni ha lika trevliga akvariefunderingar, om ni är som jag så slutar aldrig tankarna att snurra kring dessa
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Och Kaj ringde innan och berättade om lite kul grejer som kom från Colombia idag, blåögda Panaquer på 45 cm tex ...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Och Kaj ringde innan och berättade om lite kul grejer som kom från Colombia idag, blåögda Panaquer på 45 cm tex ...
                            Åh,så trevlig, funkar dessa i ett nanokar Fanns det nåt mer trevligt som han fått in som du kommer ihåg? Men det är nästan så att du och jag får åka dit igen
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              En hel del malar och tetror, ett redigt gäng A.inridae tror jag med det var. Det blir säkert en sväng dit när Bluewing kommer hit om ett par veckor.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • KristianE
                                • April 2012
                                • 1443

                                Dom Panaquerna blir ju säkert nästan gratis kan jag tänka mig... En sån skulle passa fint i min balja.
                                //Kristian
                                Följ mitt 1440l SA projekt på
                                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                                Kommentar

                                Arbetssätt...