Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Wow, tredje "sommardagen" nu så här i påsktider. Ja, det är bara att njuta så länge det varar!
Jag släpade fram en stam med lite rotkrafs längst ner. Det här är en gammal Syrén som legat ett tag, med en stor lerklump längst ner. Så idag fick jag spolat och rensat bort leran. Med lite frisering nertill och kapning upptill kan man nog få ner den snyggt till lite över en meter. Tror banne mig att den här kan komma att bli fin i nya karet, lite sand och småsten runt om roten, så...
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nåt som är trevligt tycker jag är när man "vågar" att sätta en stor sten, rot eller växt i blickfånget så att det blir att man får kika runt detta för att få kunna se vad som för sig går där bakom.
jag vet att du vågar så jag hoppas få se lite av detta eftersom du gör det så himla bra/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Nåt som är trevligt tycker jag är när man "vågar" att sätta en stor sten, rot eller växt i blickfånget så att det blir att man får kika runt detta för att få kunna se vad som för sig går där bakom.
jag vet att du vågar så jag hoppas få se lite av detta eftersom du gör det så himla bra
Min tanke här är att titta rakt fram i en skogsmark som är övervämmad. Den långa liggande stammen kommer troligtvis att hamna diagonalt från vänster bak till höger fram, det finns nog inte så många varianter att spela med, tror jag... Den stående stammen får helt enkelt hamna där den får plats - kanske bakom den liggande, eller framför. Det skall i en hel del hängande grenar också.Kommentar
-
Kommentar
-
Precis! Det är väldigt vanligt att inredning hamnar; stort och högt, längst bak, mindre och lägre, längre fram och i mitten... som om man liksom stod längst ner i en backe och tittade uppåt slänten.
Min tanke här är att titta rakt fram i en skogsmark som är övervämmad. Den långa liggande stammen kommer troligtvis att hamna diagonalt från vänster bak till höger fram, det finns nog inte så många varianter att spela med, tror jag... Den stående stammen får helt enkelt hamna där den får plats - kanske bakom den liggande, eller framför. Det skall i en hel del hängande grenar också.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
-
De två senaste träden, stockarna, stammarna eller vad man nu skall kalla dom, är helt igenom torra, så jag tror det går hyfsat snabbt för dom att sjunka trots allt.
Kommentar
-
Jahapps! Då var det dags för en liten uppdatering på bygget.
Nu har vi reglat, monterat och isolerat bak- och vänstra sidostycket. De blå snördragarstrecken man kan se på skivorna visar var de bakomliggande reglarna sitter. Min bygghjälp (som syns lite på bilderna) har jobbat hårt med skruvdragaren idag, sicken kille!
Nästa steg är att montera det högra sidostycket, sedan skall allt spacklas och slipas.
Kommentar
Kommentar