Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Lite snopet att man fortfarande kan bli lite chockad över karets storlek. Men så blev det när jag ser Rockbjörnen i sitt hägn
    En bild ljuger aldrig, brukar man ju säga. Men jag tycker fortfarande karet ser pluttigt ut på bild... Däremot såg kameran till att få den hängande T-shirten att se ut som man har världens ölkagge... En liten har man ju, men...

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Inkörsfisk: 25 000 neontetror..?

      Så jäkla fränt jag vill också ha!
      Ja, det här skall nog banne mig bli fränt. Jag har samlat på mig ett par redigt stöddiga stockar till, som jag tror att jag skall montera som stående träd i karet.
      25 000 Kardinaltetror, då snackar vi!

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Där hade ju till och med jag tyckt att det hade varit roligt med en spackelspade i handen. Det är ju annars ett riktigt skitgöra

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Jesper Broman
          Där hade ju till och med jag tyckt att det hade varit roligt med en spackelspade i handen. Det är ju annars ett riktigt skitgöra
          Ja, speciellt kul är det ju inte - med tanke på att det skall spacklas och slipas tre gånger. Detta för att få en så jämn yta som möjligt att fästa duk och epoxy på. Man vill ju inte få någon ojämnhet under duken, även om man "plastar" aldrig så noga.
          Nu väntar trekantslister i alla 90-gradersvinklar, inne i karet. Det blir bättre anliggningsytor för duken, som får mer fästyta i skarvar och hörn. Sedan drar vi igång själva duk/epoxy-läggningen. Efter detta skall ramen och rutan byggas och monteras. Sedan börjar det närma sig slutskede och en provfyllning av vatten.

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Spackla AB.
            Nämen fan...

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Wow säger jag .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Instämmer med föregående talare, det är imponerande!
                //Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Nämen fan...
                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Wow säger jag .

                  //Inger
                  Ursprungligen postat av Marten88
                  Instämmer med föregående talare, det är imponerande!
                  //Johan
                  Jädrar vad kul att ni kommenterar och gaggar om karet här i tråden!
                  Det kommer att bli svårt att fotografera detta kar senare... Jag gick en liten runda med kameran, bara för att testa lite vinklar, och fick den här bilden där 540-karet kom med. Där kan man ana storleken lite.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Jösses! Ja, man inser hur stort det är när man får referenser i form av "Spackla AB" och ett litet nano på 540 liter
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jädrar vad kul att ni kommenterar och gaggar om karet här i tråden!
                      Det kommer att bli svårt att fotografera detta kar senare... Jag gick en liten runda med kameran, bara för att testa lite vinklar, och fick den här bilden där 540-karet kom med. Där kan man ana storleken lite.
                      oj va det där ser trevligt ut!! Ditt lilla nano ser iofs lite inträng ut
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av heba
                        Jösses! Ja, man inser hur stort det är när man får referenser i form av "Spackla AB" och ett litet nano på 540 liter
                        Ja, där sitter 1.90 cm, och närapå 100 kg gris, i en trälåda... och spacklar...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av åheim
                          oj va det där ser trevligt ut!! Ditt lilla nano ser iofs lite inträng ut
                          Just precis - och det är därför jag gärna ser att gracilis-gruppen får flytta till någon som vill ta hand om dom (det skall lösa sig).
                          540-karet har jag idéer om att göra om till en sump - då kan det stå där, inträngt och göra nytta!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            Fast akvariet kommer att verka betydligt mindre när du har fyllt det
                            Ser fram emot att kolla in det när det är färdigt
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Fast akvariet kommer att verka betydligt mindre när du har fyllt det
                              Ser fram emot att kolla in det när det är färdigt
                              Jo, så är det ju alltid, det blir alltid trängre med inredning och vatten, men vad kul det skall bli att inreda detta kar! Du är välkommen att komma och kolla!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Jo, så är det ju alltid, det blir alltid trängre med inredning och vatten, men vad kul det skall bli att inreda detta kar! Du är välkommen att komma och kolla!
                                Jag kommer framöver
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...