Hahaha, känner mig nästan lite så där elak på ett snällt sätt, sitter här med ett lite flin på läpparna och tänker på hans min när han kommer åter och ser allt vårt babbel som inte har ett endast vettigt innehåll låter som en kväll med lite för mycket röda, bruna och vita drycker och mycket skratt men sån "tur " har jag det inte ikväll men det låter nästan så
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Är själv i sockerchock efter att ha firat min mammas födelsedag. Det kan också ibland ge en viss förvirrad Duracellkaninseffekt. Mixa det med pollenreaktioner mot Ek så har du en underlig effekt på intellektet.
Jag sitter här i värmen med alla fönster på vid gavel och njuter med ett iskallt glas med jos med isbitar är glad att allergin är över för min del, hoppas att din går över snart med.
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Jodå, nu har jag läst ikapp, och det är alltid lika kul att kolla vad ni skriver. Jag sitter också utomhus nu och njuter, fan det är 21 grader varmt halvelva på kvällen... Jisses!
Precis som Inger skriver, kan jag sakna en viss typ av "gagg", men det går i cykler och snart blir det så igen. Det är ju när vi blandar seriöst snack med lite kul rundsnack som det blir ett gott flow.
Mats, vad räknar du i pengar när karet är klart, och då bara karet?
Jag skall räkna lite på det, men tror att jag har gjort någon överslagsräkning en bra bit bak i tråden. Materialkostnaden kanske ligger på 15 - 20 000, men jag är riktigt osäker just nu. Som sagt, jag skall kolla upp det mer noga, så återkommer jag, Anders!
Jag skall räkna lite på det, men tror att jag har gjort någon överslagsräkning en bra bit bak i tråden. Materialkostnaden kanske ligger på 15 - 20 000, men jag är riktigt osäker just nu. Som sagt, jag skall kolla upp det mer noga, så återkommer jag, Anders!
Nej helt fel - man skall ALDRIG räkna på vad det kostar. Då hade man inte fått nånting gjort
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Sedan tillkommer en och annan fisk till hösten kanske...?
Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
Nej helt fel - man skall ALDRIG räkna på vad det kostar. Då hade man inte fått nånting gjort
Jo, vi skall se om det kan komma med lite fisk hem - och annat smått o gott!
Jag har räknat på materialkostnaden lite (tittade tillbaka i tråden) och runt 15-20 000 stämmer nog ganska hyfsat. Som Kjell säger skall man väl inte räkna bakåt på vad det kostat, men jag ser inte pengar som annat än siffror... Har jag bestämt mig för en grej så löper jag linan ut, och nya pengar rinner alltid till.
Kommentar