Ja, det är skillnad på grupper och ensamma par. De här Stendkerparen har ju aldrig sett något annat än en trång kub och en lek-kon, någonsin - så det blir lite speciella parametrar. Det var likadant med ett Scalarepar jag hade som lekte på allt som gick att leka på i ett kar, men som stagnerade lite när de blev ensamma i ett annat kar - för att jag ville se hur de vårdade sina yngel i lugn och ro. Finns om tråd med bilder och filmer här;
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Jo du har så rätt... just nu är jag lite som du. har bara tid för matning och vattenbyten just nu...juletider är ju inte direkt harmonisk softar-time liksom
Men jag ska se till att alla fiskar får en lite chill out zone och hoppas då på nåt trevligt.
Man kanske ska ha lite fler par också (dom är ju ensamma i 900) så att det blir lite utmaning och hormoner typ... hur låter det??
Kurvcikliderna är likadana, skitsnygga och feta och goa, men ingen lek...
det är ju gulligt hur diskusarna håller på
får en såndär "awwww♥♥♥" kännslaKommentar
-
-
Ja, det är skillnad på grupper och ensamma par. De här Stendkerparen har ju aldrig sett något annat än en trång kub och en lek-kon, någonsin - så det blir lite speciella parametrar. Det var likadant med ett Scalarepar jag hade som lekte på allt som gick att leka på i ett kar, men som stagnerade lite när de blev ensamma i ett annat kar - för att jag ville se hur de vårdade sina yngel i lugn och ro. Finns om tråd med bilder och filmer här;
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=131334You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
Jag har missat den tråden! Mycket intresant. Slimline runt om borde vara helt kanon! Så fint hade man inte förr då var det svart färg som gällde. Tror du inte dom behöver lite konkurans om man skall låta föräldrarna gå kvar med ynglen? Vidare tror jag at scalarer tappar intresset efter ett tag och börjar äta när hormonerna slår till.
Kolla min profil så kommer du hitta x-antal kul trådar ytterligare - det finns allt från Tanganyika till... ja, vem vet!
Jo, vissa ciklider behöver ofta lite "motstånd" för att komma till sin rätt - jag har nämnt palettciklider i detta sammanhang i massvis av trådar men det verkar inte som om någon hörsammar detta - det är ständigt frågor om varför paletter stagnerar när de går ensamma... skit samma!
Fan, det verkar som om självaste YouTube har stagnerat en smula nu... skall se när den där bågfilmen kan komma upp...Kommentar
-
Korsijössenamn - det var tur att ingen tittat in i tråden sedan senast - för bågfilmen kukade ju naturligtvis ur precis när den var uppladdad på YT - så jag fick göra om det hela igen.
Men, här är snutten i allafall - två Bågfensciklidhanar som tar sig en runda;
Kommentar
-
Nej, det är Hasselgrenar. Jag beskar en Hassel för ett bra tag sedan och det blev en hel hög med jättebra pinnar, kvistar och grenar - så dessa kommer nog att användas i stor utsträckning i karen framöver!Kommentar
-
Rent instinktivt låter Syrén lite "giftigt" på nån vänster - vet inte vad jag får den känslan ifrån...? Men, om Syrén funkar vet jag banne mig inte - så, vi får ställa den frågan till de som kan och hoppas att vi får svar här, eller i någon annan tråd. Jag kan dock kolla runt lite och se om jag hittar något om att Syrén är OK eller inte!Kommentar
-
Ok, jag kliver ut i snön idag och plockar lite ekgrenar, det är nog bättre för jag vill inte riskera fiskarna eller vattenkvaliteten.
Så lägger jag dessa på tork så att jag kan använda de i mitt kommande projekt.../PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kruxet var nästa sändning de fick, de var inte alls så grova utan man ska ha lite tur med./Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
Kommentar