Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Nu är även de flesta av dessa inlagda. Jag har gjort en ny tråd för att inte kapa denna.
Så tacksam för dessa, blev coolt!
Arrg, finns ju inget att titta på denna tv så det är lika bra att leverera nu.
Har medvetet väljt bort filmer tidigare än 2011 då jag skaffade en ny kamera. Men fyra filmer från förr får följa med
29 856 visnigar
19 003 visningar
48 598 visningar
23 141 visningar
Favorit i repris
Favorit i repris
Favorit i repris
Lite bonus för de som orkar titta lite längre
Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig ZoopetKommentar
-
Här är ett litet axplock. Kanske kan man använda någon/några filmer till artregistret?
Apistogramma viejita
Nanochromis transvestitus
Neolamprologus leleupi
wG-gc_Z2b30
Electric Blue Rocio octofasciata
Ivanacara adoketa
Mesonauta insignis
Laetacara dorsigera
Neolamprologus gracilis
Pterophyllum scalare, Manacapuru Red Back
Kommentar
-
Jag älskar filmerna på Flaggcikliderna med yngel och Scalarerna! Får jag fråga angående Leleupi - gick det paret ensamma i ett kar med sina yngel eller vaktar honan inte lika ”engagerat” som tex apistos eller fjärilsciklider? Tycker hon glider runt tillsynes oberörd och också simmar rätt långt bort från ynglen, därav min fråga.
Det fanns fler leleupi i det karet samt en grupp compressiceps. Det finns en tråd om detta 600-liters T-kar. Skall se om jag kan få in en trådlänk senare.
Vrålkul att du diggar stuffet, Nando!
Edit; leleupi vårdar yngel mycket noga men vi har det typiska T-sättet där ynglen ofta har en ofattbar förmåga att klara sig själva då de etablerar kolonier.Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 July 2021, 19:41.Kommentar
-
Kommentar
-
Halloj!
Ja, det har ju varit någon form av krasch här på forumet och ett par, tre månader av inlägg är borta - ingen fara dock, jag har inte bidragit med något av större vikt.
Jag drar in ett antal bilder, sedan några månader bakåt i tid, på Anubias, Javaormbunke samt film på Moenkhausia pittieri, vilka nu är cirka 50-60 stycken i antal.
Trådens nya namn försvann också, så nu heter den "Akvariestugan" igen... För att inte förvirra besökare som kanske tror att denna tråd handlar om akvarieaffären Akvariestugan tänkte jag att det är bäst att byta namn. Jag tar det namnbytet vid ett annat tillfälle.
Trist med kraschen, man tappade några sugar på grund av detta, men det får bli nya tag här på forumet senare i höst/vinter och nästa år.
Ha det gôtt nu, alla Zoopetare så syns vi längre fram.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 11 September 2021, 16:55.Kommentar
-
Hade en skön "loppfilm" här i tråden för ett tag sedan. Nu borta...
Här är ytterligare en film från idag, 11 september 2021.
Än finns det godis i tunnorna!
Kommentar
-
Kommentar
-
Den blev riktigt bra i baljan. Jag hittade "grenen", cirka 2,5 meter lång, uppe i skogen - klöv den på mitten och drog i en del vid vänstersidan i karet.
Den andra delen funderar jag på att sätta vid högersidan för att låta den dra sig mot mitten av karet och liksom möta den som ligger i nu. Jag tror det kan bli bra.
Kommentar
-
Till Christian, om du oförhappandes skulle titta in här...
Om det sedan kraschen försvunnit några filmer som var fina till artbeskrivningarna, säg till så skall jag ladda upp dessa på nytt.
Kommentar
Kommentar