Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av admin
    Dessa är nu inlagda! Tack!
    Härligt, Christian! Kul att kunna bidraga!

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11215

      Nu är även de flesta av dessa inlagda. Jag har gjort en ny tråd för att inte kapa denna.

      Så tacksam för dessa, blev coolt!

      Ursprungligen postat av c90368
      Arrg, finns ju inget att titta på denna tv så det är lika bra att leverera nu.

      Har medvetet väljt bort filmer tidigare än 2011 då jag skaffade en ny kamera. Men fyra filmer från förr får följa med


      29 856 visnigar


      19 003 visningar


      48 598 visningar


      23 141 visningar























      Favorit i repris






      Favorit i repris


      Favorit i repris


      Lite bonus för de som orkar titta lite längre

      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Här är ett litet axplock. Kanske kan man använda någon/några filmer till artregistret?

        Apistogramma viejita



        Nanochromis transvestitus



        Neolamprologus leleupi

        wG-gc_Z2b30


        Electric Blue Rocio octofasciata



        Ivanacara adoketa



        Mesonauta insignis



        Laetacara dorsigera



        Neolamprologus gracilis



        Pterophyllum scalare, Manacapuru Red Back
        Jag älskar filmerna på Flaggcikliderna med yngel och Scalarerna! Får jag fråga angående Leleupi - gick det paret ensamma i ett kar med sina yngel eller vaktar honan inte lika ”engagerat” som tex apistos eller fjärilsciklider? Tycker hon glider runt tillsynes oberörd och också simmar rätt långt bort från ynglen, därav min fråga.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          C90 - jag tycker filmen med Trifasciata-hanen är så bra, speciellt tillsammans med bakgrundsmusiken!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Nando

            Jag älskar filmerna på Flaggcikliderna med yngel och Scalarerna! Får jag fråga angående Leleupi - gick det paret ensamma i ett kar med sina yngel eller vaktar honan inte lika ”engagerat” som tex apistos eller fjärilsciklider? Tycker hon glider runt tillsynes oberörd och också simmar rätt långt bort från ynglen, därav min fråga.
            Jag har fler filmer på flaggorna, och sedan skall vi inte tala om alla de filmer som finns på scalarerna - men den där filmen på de unga scalarerna är fin.
            Det fanns fler leleupi i det karet samt en grupp compressiceps. Det finns en tråd om detta 600-liters T-kar. Skall se om jag kan få in en trådlänk senare.
            Vrålkul att du diggar stuffet, Nando!

            Edit; leleupi vårdar yngel mycket noga men vi har det typiska T-sättet där ynglen ofta har en ofattbar förmåga att klara sig själva då de etablerar kolonier.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 July 2021, 20:41.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Okej, intressant! Kände inte igen honans beteende från de (få) ciklider som jag har erfarenhet av.

              Kommentar

              • Munin
                • December 2020
                • 658

                Farligt att kolla på för mycket filmer när det är dåligt om både plats och konsekvenstänk! Väldigt inspirerande hur som helst.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Munin
                  Farligt att kolla på för mycket filmer när det är dåligt om både plats och konsekvenstänk! Väldigt inspirerande hur som helst.
                  Gôtt att du diggar det, Munin!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Halloj!
                    Ja, det har ju varit någon form av krasch här på forumet och ett par, tre månader av inlägg är borta - ingen fara dock, jag har inte bidragit med något av större vikt.
                    Jag drar in ett antal bilder, sedan några månader bakåt i tid, på Anubias, Javaormbunke samt film på Moenkhausia pittieri, vilka nu är cirka 50-60 stycken i antal.

                    Trådens nya namn försvann också, så nu heter den "Akvariestugan" igen... För att inte förvirra besökare som kanske tror att denna tråd handlar om akvarieaffären Akvariestugan tänkte jag att det är bäst att byta namn. Jag tar det namnbytet vid ett annat tillfälle.

                    Trist med kraschen, man tappade några sugar på grund av detta, men det får bli nya tag här på forumet senare i höst/vinter och nästa år.
                    Ha det gôtt nu, alla Zoopetare så syns vi längre fram.





                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0957.JPG Visningar:	0 Storlek:	565.9 kB ID:     	2431395










                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 11 September 2021, 17:55.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Hade en skön "loppfilm" här i tråden för ett tag sedan. Nu borta...
                      Här är ytterligare en film från idag, 11 september 2021.
                      Än finns det godis i tunnorna!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Mums! Har du tillsatt en ny böjd gren i framkant? Känner inte igen den sedan tidigare.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Mums! Har du tillsatt en ny böjd gren i framkant? Känner inte igen den sedan tidigare.
                          Ja, så är det. Här händer det grejer, vet du.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Den är snygg!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Den är snygg!
                              Den blev riktigt bra i baljan. Jag hittade "grenen", cirka 2,5 meter lång, uppe i skogen - klöv den på mitten och drog i en del vid vänstersidan i karet.
                              Den andra delen funderar jag på att sätta vid högersidan för att låta den dra sig mot mitten av karet och liksom möta den som ligger i nu. Jag tror det kan bli bra.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Till Christian, om du oförhappandes skulle titta in här...
                                Om det sedan kraschen försvunnit några filmer som var fina till artbeskrivningarna, säg till så skall jag ladda upp dessa på nytt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...