Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Vet inte om jag sagt det förut men din tråd är verkligen inspirerande och jag är tacksam för att du, trots att den som sagt kanske kan kännas lite svår att orientera sig i, fortsätter uppdatera den så nybörjare som jag själv kan lära mig. Det blir i min mening lätt att man tänker att folk som uppenbarligen vet vad de gör har fått tillräckligt med positiv feedback men det tåls att sägas igen! Imorgon ska jag försöka ta skott från min anubias, tack igen!
Lycka till med dina Anubias!
Kommentar
-
Den stora älgvandringen är fint att spana in och ger verkligen inspiration både i det stora och lilla. När jag vandrar omkring i skogen, här intill, så finns en uppsjö av miljöer, speciellt vid de små vattendrag som porlar fram, som sätter "akvariebilder" i skallen... och mängden material man får lust att ta med hem och använda är till synes oändlig.
Kommentar
-
Ni som följt tråden under en längre tid minns såklart paret av Amatitlania sajica jag hade i 540-burken en tid.
Nu skall ju detta kar startas upp igen och jag funderar på om jag kanske skall ha dessa fantastiska ciklider ytterligare en vända..?
Jag har haft denna typ av ciklider sedan ungdomens dagar och kan dessa utan och innan och vet precis hur de fungerar och det finns en pockande, nostalgisk känsla att återvända som är ganska attraktiv.
Jag har några andra idéer som jag skall suga på, men... visst har dessa Amatitlania sajica något speciellt, så säg?
Senast redigerad av Mats Bryzell; 01 May 2021, 19:42.Kommentar
-
Hua, nostalgi är farligt Jag drömmer ibland om ett stort stenigt kar med Eldbuk, Zebraciklid och Jack Dempsey, då blir det muskler i karet...Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Kommentar
-
Jag hade ett riktigt gôtt kar i min ungdom, inrett med sten och rötter (inga växter) där ett par stora JD gick. Herrejösses vilka yngelhorder det paret hade - och så vackra de var.
Kommentar
-
Karet är inte ens flyttat till stugan ännu - står fortfarande i källarn här i kåken och väntar på att stugan skall få sig en storstädning - så det finns gott om tid att planera och dagdrömma.
Kommentar
-
Fiskfunderingarna växlar hela tiden, men Ivanacara adoketa ligger bra till.
Karet är inte ens flyttat till stugan ännu - står fortfarande i källarn här i kåken och väntar på att stugan skall få sig en storstädning - så det finns gott om tid att planera och dagdrömma.
Vilken temp har du i akvariet när du håller dem?Kommentar
-
Kommentar
-
Jag brukar kolla vilken temperatur, på ett ungefär, som är lämplig för just den fisk eller fiskar som skall gå i karet.
Ofta blir det fiskar som vill ha lite högre temperatur. De senaste scalarerna jag hade (finns massor av bilder och filmer längre bak i tråden) var Manacapuru Red Back-scalarer.
Dessa trivdes fint i en vattentemperatur runt 28°C.
Kommentar
Kommentar