Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Nando
    Ser fint ut! Ska bli roligt att se fler bilder sedan

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      Det ser som vanligt väldigt lovande ut!
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ampe
        Det ser som vanligt väldigt lovande ut!
        Gôtt!
        Ja, det skall nog bli bra!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5972

          Lite kul att Mats som "inte kan något om växter" börjar skriva om olika sorter Anubis. Tror att han har "mörkat" lite genom åren...
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Munin
            • December 2020
            • 658

            Jag kanske har missat men vad går det för invånare i baljan för tillfället, riskerar det kanske att bli 1000 platys?

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Munin
              Jag kanske har missat men vad går det för invånare i baljan för tillfället, riskerar det kanske att bli 1000 platys?
              Njä, kanske inte tusen platys, men nära på...
              Har man inte tittat några sidor bak i tråden (förkovrat sig om karets innehåll och sett alla bilder...) så skall jag med glädje återge vad som aktuellt 720-kar innehåller; tre st. "Golden nugget"-malar, tre st. "Häxmalar", cirka 40-50 st. Corydoras panda-malar, sju - (plus flera yngel av dessa) Bilbukar, en (tynande) grupp Apistogramma paulmuelleri, cirka 40 st. Kolglödstetror, och - närapå tusen Indianplaty... (samt en hel del nya, spännande inredningsdetaljer - nya rötter, växter och grejer).
              Platymässigt, kan jag känna, finns utrymme att utverka en "bytesplan" med den lokala Z-shopen att byta - "fisk mot mat"... (har funkat tidigare - kommer att funka fortsättningsvis också).

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av c90368
                Lite kul att Mats som "inte kan något om växter" börjar skriva om olika sorter Anubis. Tror att han har "mörkat" lite genom åren...
                Det stämmer, Maths!
                När det gäller trädgårdens olika växter och träd tycker jag själv att jag har hyfsad koll. Jag kan beskära träd och, så att säga, förvalta en blomsterrabatt - men akvarievärldens mer delikata växter kräver nog en utpräglad spetskompetens - något jag saknar.

                Kommentar

                • Munin
                  • December 2020
                  • 658

                  Jag har ju faktiskt kollat en hel del sidor bakåt i tråden, men dels är mitt minne inte det bästa och dels är det mycket information att ta in, nästan lika mycket som det är grenar i baljan! Funderat på att hiva i någon större krabat eller är det enbart småfisk som gäller(det är förvisso vad jag föredrar men så har jag ju inte heller en balja som lämpar sig för mycket annat). Tack för genomgången hur som helst!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Munin
                    Jag har ju faktiskt kollat en hel del sidor bakåt i tråden, men dels är mitt minne inte det bästa och dels är det mycket information att ta in, nästan lika mycket som det är grenar i baljan! Funderat på att hiva i någon större krabat eller är det enbart småfisk som gäller(det är förvisso vad jag föredrar men så har jag ju inte heller en balja som lämpar sig för mycket annat). Tack för genomgången hur som helst!
                    Inga problem, Munin!
                    Mitt svar till dig var skrivet med glimten i ögat - men, som alltid, är det svårt att förmedla "ton" i text.
                    Jag tycker att det är kul att gagga på om vad som händer i stugan. Nu skall jag försöka få till lite nya bilder.
                    Småfisk gäller!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Nu har det varit tyst i stugan i tio dagar. Det är nio för många...

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Nu har det varit tyst i stugan i tio dagar. Det är nio för många...
                        Jooo, men jag fixar och donar fortfarande med en massa smådetaljer...
                        Nu börjar gavlarna arta sig, men det skall till lite mer småpill. Det ligger en fin hög med trämaterial som jag skall fundera kring.
                        Jag kan dock dra in en liten bild på burken, tagen för ett par dagar sedan, så får du se hur det ser ut just för tillfället.


                        Klicka på bilden för större version

Namn: 9C1920C5-DD55-4669-981D-E5DB269323C4.jpeg
Visningar: 257
Storlek: 230,0 KB
ID: 2428938

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Jätteläckert! Gavlarna blev ju toppen

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Jätteläckert! Gavlarna blev ju toppen
                            Ja, det börjar ordna till sig, och det finns några idéer till som skall realiseras.
                            Som du ser har jag fyllt på lite för mycket vatten vid senaste vattenbytet, så den där jädra ramkanten syns högst upp vid bakrutan.
                            För att inredningen skulle synas hyfsat på bilden fick jag dra på MH-belysningen, det är annars mycket mörkare längst bak i karet - ungefär så som på dina senaste bilder på ditt kar.
                            När det är ljust ute blir det svårt att få till vettiga bilder, men det får duga denna gång.

                            Kommentar

                            • Sleaper

                              • September 2008
                              • 2871

                              Ser riktigt gött ut i det karet nu. Det enda som stör lite är dom tunna grenarna längts fram (som ser lite knotiga ut), om man nu skall kritisera. Teskedarna är säkert bara tillfälliga gäster .

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Sleaper
                                Ser riktigt gött ut i det karet nu. Det enda som stör lite är dom tunna grenarna längts fram (som ser lite knotiga ut), om man nu skall kritisera. Teskedarna är säkert bara tillfälliga gäster .
                                Förstår vad du menar. De lite tunna grenarna sträcker sig bakifrån och fram och kan kanske se lite "placerade längst fram" ut på bild - men bidrar till en fin djupkänsla när man ser karet irl.
                                Teskedarna är, mer eller mindre, ständiga gäster då det placeras Squash/Zucchini till malarna på dessa. När jag tar ordentliga bilder plockar jag ur skedarna.
                                Hur som helst - kul att du gillar grejerna!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...