Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    HampusH skrev att han "snabbspolat" i tråden och hittat karet med de vildfångade Manacapuru Red-Back-scalarerna.
    Jag tittade tillbaka jag också och fick en liten flashback...
    Gruppen om nio Red-Back-scalarer köpte Ansjo-Anders när vi var i Tyskland och hade skoj.
    Jag tog över de här fantastiska scalarerna efter ett tag, då Anders ville byta inriktning.
    Jag kan, utan omsvep, säga att detta är de vackraste scalarer jag haft i min ägo.
    Slänger in ett par bilder.


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0462.jpg
Visningar: 273
Storlek: 472,9 KB
ID: 2426955

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0459.jpg
Visningar: 261
Storlek: 490,7 KB
ID: 2426956

    Kommentar

    • HampusH
      • July 2009
      • 106

      Alright! Inte lika många kar igång idag då. Men jag ser fram emot bilder på det som är igång! Finns det planer på nya kar igen, eller rullar det på med det som karet som är igång nu?

      De där red back scalarerna är helt otroliga faktiskt... Vad hände med dem sen? Fick du någonsin ägg/yngel på dem?
      Min privata youtubekanal för akvariefiskar:
      https://www.youtube.com/c/HampusHertzman/videos
      Nols Akvariehobby's youtubekanal:
      https://www.youtube.com/c/NolsAkvariehobby/videos

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av HampusH
        Alright! Inte lika många kar igång idag då. Men jag ser fram emot bilder på det som är igång! Finns det planer på nya kar igen, eller rullar det på med det som karet som är igång nu?
        De där red back scalarerna är helt otroliga faktiskt... Vad hände med dem sen? Fick du någonsin ägg/yngel på dem?
        Planerna är att även dra igång ett 540 (scalare-karet) i stugan, så två hyfsat rejäla burkar skall få puttra på, men just nu är bara 720-baljan igång.
        Jag fick massor av lekar på dessa scalarer - finns bilder och filmer långt tillbaka i tråden.
        Dessa scalarer fick flytta till ett stort, fint kar hos en kompis till mig (ej på forumet dock) då karet var tvunget att avvecklas för att flyttas ut från kåken till stugan - vilket ännu inte skett...
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 February 2021, 19:34.

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Fruktansvärt fina fiskar!

          Kommentar

          • HampusH
            • July 2009
            • 106

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Planerna är att även dra igång ett 540 (scalare-karet) i stugan, så två hyfsat rejäla burkar skall få puttra på, men just nu är bara 720-baljan igång.
            Jag fick massor av lekar på dessa scalarer - finns bilder och filmer långt tillbaka i tråden.
            Dessa scalarer fick flytta till ett stort, fint kar hos en kompis till mig (ej på forumet dock) då karet var tvunget att avvecklas för att flyttas ut från kåken till stugan - vilket ännu inte skett...
            Låter gött. Får leta fram en pannlampa, kompass och karta, och leta mig bakåt i tråden då helt enkelt... Kul med lite info och updates i alla fall! Skynda långsamt brukar det väl heta.
            Min privata youtubekanal för akvariefiskar:
            https://www.youtube.com/c/HampusHertzman/videos
            Nols Akvariehobby's youtubekanal:
            https://www.youtube.com/c/NolsAkvariehobby/videos

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              HampusH skrev att han "snabbspolat" i tråden och hittat karet med de vildfångade Manacapuru Red-Back-scalarerna.
              Jag tittade tillbaka jag också och fick en liten flashback...
              Gruppen om nio Red-Back-scalarer köpte Ansjo-Anders när vi var i Tyskland och hade skoj.
              Jag tog över de här fantastiska scalarerna efter ett tag, då Anders ville byta inriktning.
              Jag kan, utan omsvep, säga att detta är de vackraste scalarer jag haft i min ägo.
              Slänger in ett par bilder.


              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0462.jpg
Visningar: 273
Storlek: 472,9 KB
ID: 2426955

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0459.jpg
Visningar: 261
Storlek: 490,7 KB
ID: 2426956
              Det var så kul när han köpte dem och fick plocka dem själv ur karet de gick i..
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • LoGeek
                • September 2008
                • 1651

                Hur fick ni hem fisken från er resa? Köpte sista dagen och hade bil eller?

                Kommentar

                • Superpescado
                  • March 2020
                  • 715

                  Dom där scalarerna var helt fantastiska! Vilken stark röd förg

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                    Nu såg jag att besökssiffran i tråden har överstigit 600 000... Det är ju inte riktigt klokt egentligen, men tack alla ni som tittar in här i tråden!
                    Jag puttrar på och kan jag hjälpa, tipsa och entusiasmera någon enda människa är jag glad!
                    600 000 är en imponerande siffra! Du har nog hjälpt, tipsat och entusiasmerat långt fler än en enda människa

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av HampusH
                      Låter gött. Får leta fram en pannlampa, kompass och karta, och leta mig bakåt i tråden då helt enkelt... Kul med lite info och updates i alla fall! Skynda långsamt brukar det väl heta.
                      Här är en liten film på en av lekarna.



                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av LoGeek
                        Hur fick ni hem fisken från er resa? Köpte sista dagen och hade bil eller?
                        De köptes in någon av de sista dagarna, packades i kraftiga plastpåsar med extra syre och sedan ner i frigolitlådor. Sedan tog vi bilen ända hem till svedala.
                        Allt gick smidigt utan problem.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Superpescado
                          Dom där scalarerna var helt fantastiska! Vilken stark röd förg
                          Ja, dom färgade ut något helt otroligt i mitt kar. Jag körde ganska hög temperatur, runt 28°C.
                          Maten bestod av en mängd levande foder som jag tog direkt ifrån den lilla dammen i trädgården samt en del fryst foder som olika "seafood"-mixar som jag köpte i matvaruaffären. Dessa wook-mixar bestod av rå fisk, bläckfisk, räkor, musslor och en mängd annat smått och gott. Jag mixade ner detta till en nästan färsliknande konsistens och fryste om det i mindre påsar.
                          De där jädrans scalarerna käkade i stort sett allt man slängde i karet.

                          Här är en film på flera i gruppen.


                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            600 000 är en imponerande siffra! Du har nog hjälpt, tipsat och entusiasmerat långt fler än en enda människa
                            Det glädjer mig enormt!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Det var så kul när han köpte dem och fick plocka dem själv ur karet de gick i..
                              Haha! Ja, det var för jädra kul - och du och jag, Pia, som stod bredvid, pekade och liksom skulle "välja" åt honom. Härliga minnen!

                              Kommentar

                              • Superpescado
                                • March 2020
                                • 715

                                Härlig film, och vilket akvarium! Wow hade lika gärna kunnat vara en naturfilm

                                Kommentar

                                Arbetssätt...