Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2871

    Kände bara att blicken gärna fastnade på dom tunna knotiga grenarna och "hindrade" på nåt sätt, men det är en annan sak att se karet irl. säkert. Men grymt jobbat med inredningen.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Sleaper
      Kände bara att blicken gärna fastnade på dom tunna knotiga grenarna och "hindrade" på nåt sätt, men det är en annan sak att se karet irl. säkert. Men grymt jobbat med inredningen.
      Japp, jag ser också att grenarna liksom ”är i vägen” på bilden, så jag är helt och hållet med dig.
      Det blir, som du säger, något helt annat när man sitter framför baljan.
      Jag kan försöka ta någon liten filmsnutt vid tillfälle, då ser man helheten på ett annat sätt.
      Härligt att du gillar stuffet, jag jobbar vidare!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Jag gillar verkligen ljussättningen på din bild eftersom, som du också skriver, man inte bara ser ett mörker i bakkant. På min bild ser baksidan ”platt ut” men live ser man grenar som försvinner in i det svarta och på så sätt förstärker djupet. Svårt att förklara men du förstår säkert hur jag menar. Ditt ljus är toppen!

        Fasen Mats vad jag skulle vilja göra ett studiebesök hos dig

        Kommentar

        • Gäst

          Ursprungligen postat av Munin
          Imponerande, men främst är jag kanske imponerad av hur alla lyckas ta ok till proffsbilder på sina akvarium. Kanske är min mobilkamera för dålig helt enkelt? Vill ju gärna visa dagsformen på min balja men det är tamigfan o genomförbart, använder ni några trix?

          Tack för intressanta bilder, kul att få se hur du gjort det stegvis!
          Bilderna är väl inte dåliga. Dagens mobiler är bra, Men tittar du lite närmar så är dom både oskarpa och har knepig färg. Dom ser bra ut i litet format men skulle du skriva ut dom på lite större papper skulle du inte bli imponerad. Mobilerna har en bra väg kvar till systemkamerans bildkvaliteter helt enklet för att linserna är fysiskt för små. Det är dock imponerande hur bra det blir trots allt med tanke på förutsättningarna och dom är vältagna.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Fan, Bernt - du är ”on fire” för tillfället. Kul!
            Jag tror inte vi strålat samman här på forumet tidigare - har du någon tråd med lite sköna bilder på dina kar?

            Kommentar

            • Gäst

              Har inga bilder än. Kan inte ladda upp för jag är ej betalande än. Har haft uppehåll något år med fiskhobbyn men nu efter en flytt så finns ett kar och planer.
              Funderar lägga upp en projekttråd. Nu sitter jag lite i en informationssökningsfas och .. då är jag aktiv som en del i det även på forumet.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Bernt G
                Har inga bilder än. Kan inte ladda upp för jag är ej betalande än. Har haft uppehåll något år med fiskhobbyn men nu efter en flytt så finns ett kar och planer.
                Funderar lägga upp en projekttråd. Nu sitter jag lite i en informationssökningsfas och .. då är jag aktiv som en del i det även på forumet.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  I tråden; Nybörjare, nytt akvarium. Inredningstips. utlovas exempel på virkesavfall om man klickar sig till min tråd.
                  Jag vill inte göra er besvikna, så här är en fin bild på just detta.

                  Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        image.php.jpeg Visningar:	0 Storlek:	210.8 kB ID:     	2429008
                  (bild lånad på nätet).
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 March 2021, 07:25.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Underbart!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Underbart!

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Va fin hög du hittat till ditt nästa kar. Temat dränkt rivningsavfall blir säkert en hitt

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Bernt G
                          Va fin hög du hittat till ditt nästa kar. Temat dränkt rivningsavfall blir säkert en hitt
                          Inte trassla till kalsipperna för hårt, i vild förväntan nu, Bernt!
                          Till nivån rivningsavfall har jag ännu inte nått. Jag kör en lite softare ”less is more”-metod när jag inreder.
                          Bilden visar virkesavfall, som ju utlovats, vilket är enklare att arbeta med.
                          Jag måste tillstå att jag är riktigt sugen på att leta upp platsen där denna veritabla guldgruva finns (bild ovan) - och kanske ta med Nando på trippen också? Det tycks finnas lite skog där som vi kan hugga ner till hennes nästa projekt.
                          Det kommer att bli kanonbra!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vad ditt pulande med karet blir bra Mats, följer som vanligt . Känns lite konstigt att jag inte saknar mina kar, men med factit i handen så har jag nog inte varit en "äkta" akvarist eftersom dom aldrig brukar ge upp .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Vad ditt pulande med karet blir bra Mats, följer som vanligt . Känns lite konstigt att jag inte saknar mina kar, men med factit i handen så har jag nog inte varit en "äkta" akvarist eftersom dom aldrig brukar ge upp .
                              //Inger
                              Nämen, Inger! Vad kul att se dig här!
                              Jo, jag kör på med lite rötter, pinnar och blad.
                              Koncentrationen ligger på att ”djungla” till gavlarna. Det kommer lite nya bilder inom kort.

                              Du känner såklart bäst själv hur du vill göra med akvariebiten, men jag tycker det vore kul om du drar igång något igen vid tillfälle.
                              Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 March 2021, 16:20.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6032

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Jag måste tillstå att jag är riktigt sugen på att leta upp platsen där denna veritabla guldgruva finns (bild ovan) - och kanske ta med Nando på trippen också? Det tycks finnas lite skog där som vi kan hugga ner till hennes nästa projekt.
                                Det kommer att bli kanonbra!
                                Räkna med mig! Jag behöver alltid material till nästa projekt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...