Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Räcker upp handenMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Gött att höra att morsan är okey.
Härligt. Då är vi åtminstånde 4
Hoppas de vattenmättas snabbare än beräknat så du kan starta inredningen, typ i morgon
Mvh TTKommentar
-
Oh, la-la..!
Jamen, vafan, fyra är inte så dumt ändå!
Har en tanke om sirliga, svepande grenar i kontrast till grövre stammar, typ den där Syrénstocken på bilden i ett tidigare inlägg.
Jag skulle kanske kunna drista mig till att lägga upp ett par bilder på ett par rejäla grenverk som inte dokumenterats tidigare, vad tror ni om det?
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det är allt något Baueristiskt över syrengrenen. Lite trollkänsla får man allt. Blir nog lite skön mystik till karet
Mvh TTKommentar
-
Så glad att läsa att din mamma mår bättre Mats. Och häftigt att se bilderna. Längtar redan till att se det färdiga resultatet. Trevlig helg!Omnia vincit amor; et nos cedamus amoriKommentar
-
Mitt i prick där TT, Bauersk trollkänsla!
Det börjar dra igång lite smått med inredningen av 720-karet och jag har några idéer och visioner som skall testas.
Kommentar
-
En liten uppdatering, ingen stor, men ändå...
Jag förstår att en tråd där det hela tiden "går bra" är trist att läsa.
Det går liksom inte att komma undan, eller förbi, att jag inte har några större problem med mina kar.
Jag behöver sällan, eller aldrig, fråga om något - jag löser min skit på egen hand...
Detta bottnar givetvis i att de få som besöker tråden tänker; "Jaha... vad fan skall jag säga om det här? Gubbjäveln tröskar på i sina gamla trötta hjulspår, gaggar om ciklidbeteende och lovar vitt och brett att; nu jävlar skall det skall bli lite inredningsgodis... som aldrig hamnar i gottepåsen".
Jag är helt med er!
En liten olycka kan jag ändå bjuda på idag - inte i paritet med vad andra får genomlida, men ändå jävligt tjôtigt...
Jag har under en tid funderat på att skippa täckglas på 720-karet och köra Vattenhyacint som breder ut sig över ytan och låta LED-ramperna stråla ner fina "solstrålar" genom bladverket. Kan bli riktigt fint!
Just nu har jag flera olika tyngre trä-pjäser på vattenmättning i karet och växlar dessa kontinuerligt mellan karet och diverse vattentunnor i trädgården.
Idag "svarade" karet (jag brukar ju tala med akvariet) med att - under ett vattenbyte (jo, jag gör vattenbyten i ett "initialskede" när inredning skall påbörjas) - skicka ner alla täckglas i karet...
Täckglasen, som jag lagt på hög i ena hörnet, gled ner i karet och krossades mot de stenar som tynger ner den stora tvåmetersroten.
Femtiofjorton - trehundrasextionitton - fyrtiofemtiotolv miljarder glasskärvor senare fortsatte jag mina inredningsplaner.
En positiv grej, mitt upp i allt, var att en jävla irriterande, gammal vildbjörnbärsbuske - som varit död i flera år och legat i gräsmattan och stört, idag grävdes upp. Det visade sig att den här lilla björnbärsrotknölen på cirka en meter var riktigt tjusig - ja, varför inte testa om den kan gå ner i karet..?
Idag beskar jag också en liten del av Plommonträdet - det blev ohemult mycket material att inreda kar med... mina och andras...
Kommentar
Kommentar