Mats, den monstruösa dinosaurierotknölen kan inte komma från en Björnbärsbuske, du måste stött på ett gammalt fruktträds rötter.
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Hej
Kan ju vara snyggt med lite glittrande i sanden
Roten kan ju bli riktigt snygg i alla fall. Bara fixa till dom sågade ändarna.
Härligt med lite uppdateringar i stugan.
Mvh TTKommentar
-
Bredvid det där vildbjörnbäret stod en stor vinbärsbuske, och faktiskt ytterligare ett träd (som jag inte vet vad det var) som alla var mer eller mindre döda när vi köpte kåken. Det här lilla hörnet av trädgården håller jag på att fixa till nu.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Efter glassaneringen var det bara att fylla på med nytt vatten och lägga ett provisoriskt täckglas på ena sidan. Det blir öppet kar - och jag skall testa med vattenhyacint vid vattenytan (finns bilder på förra sidan).
Stubben har nästan blivit vattenmättad, men fick torka till en stund ändå...
Kommentar
-
Tror du verkligen det är så Mats , att det måste hända olyckor för att man skall följa en tråd. Då borde ju jag få oroligt med följare..
Jag följer själv alla projekttrådar men har ju inte alltid något att komma med och då blir det skralt med kommentarer.
Men jättetråkigt med täckglasen, tur att akvariet klarade sig dock. Skall bli riktigt spännande att få följa när du börjar fota.
Jag har själv börjat plocka grenar och rotbidrag i naturen för att bygga upp lagret för höstens inredningsävenryr. Kommer kopiera dig så foton behövsKommentar
-
Tror du verkligen det är så Mats , att det måste hända olyckor för att man skall följa en tråd. Då borde ju jag få oroligt med följare..
Jag följer själv alla projekttrådar men har ju inte alltid något att komma med och då blir det skralt med kommentarer.
Men jättetråkigt med täckglasen, tur att akvariet klarade sig dock. Skall bli riktigt spännande att få följa när du börjar fota.
Jag har själv börjat plocka grenar och rotbidrag i naturen för att bygga upp lagret för höstens inredningsävenryr. Kommer kopiera dig så foton behövs
En hel del av de Plommonträdsgrenar jag beskurit är tänkta att hamna i något av dina kar när det blir läge - så det så!
Kommentar
-
Kommentar
-
Grymt. Ja jag har ju tänkt smyga igång igen under sommaren, har en vecka semester före midsommar men sedan jobbar jag hela sommaren och plockar veckor först i slutet av augusti och början i september. Så om några veckor börjar det lugna ner sig igen på jobbet och då hoppas jag att det blir tid för akvarie pyssel igen.Kommentar
Kommentar