Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
-
Ja, det gör faktiskt jag också, på nå’n knepi’ vänster...
Det skall liksom bli kul att få visa bilder på något som är mera ”klart” än vad det har handlat om hittills.
Att visa bilder på uppbyggnad och tillvägagångssätt är inte så fruktbart, har jag förstått - så, dessa detaljer lämnar jag därhän.
Bättre att visa ett mer färdigt resultat.
Men, va’ fasen - ”slinger-lianen” åker i baljan för vattenmättning och sedan skall den delas upp i mindre bitar. En mängd Anubias skall bindas upp på dessa bitar för att sedan placeras i högerhörnet.
Jag tror det kan bli riktigt mulligt när det har satt sig.
Kommentar
-
Njo, en liten bild får vi allt ha såhär på lördagseftermiddagen.
Här är den där skruvade grenen, eller vad det nu är, något över 150 cm.
Jag delade upp den i tre delar som nu ligger i 720-burken och dricker vatten.
Tanken är att belamra stora delar av de här trädetaljerna med en mängd Anubias. Det blir pilligt, men kul, växtbindarjobb.
Kommentar
-
Njo, en liten bild får vi allt ha såhär på lördagseftermiddagen.
Här är den där skruvade grenen, eller vad det nu är, något över 150 cm.
Jag delade upp den i tre delar som nu ligger i 720-burken och dricker vatten.
Tanken är att belamra stora delar av de här trädetaljerna med en mängd Anubias. Det blir pilligt, men kul, växtbindarjobb.
Kommentar
-
Den långa "grenen" köpte jag i Tyskland när jag, Pia-Jo och Ansjo-Anders (tidigare här på Zoopet) var där, reste runt och akvariegottade oss rejält i massvis av affärer och på olika akvariemässor.
Korkad, som jag är, tog jag inte reda på vad det är för slags träslag - vi bara handlade på oss en massa häftigt trä-stuff för akvariebruk.
Pia kommer ihåg vilken affär det var vi shoppade loss i, och dom har en webshop man kan handla i.
Pia, om du ser detta kanske du kan dra in namnet på affären?
Kommentar
-
Den var riktigt läcker den grenen! Det borde säljas mer skruvade grenar och rötter i affärer, dom kan göra sig väldigt fina i akvarium. Kommer passa perfekt i dit kar matsKommentar
-
Kommentar
-
Vet att min lokala akvarieaffär haft liknande grenar inne och då har det kallats Winewood(?), om det är ett vedertaget begrepp eller ej vet jag inte. (Själv tänker jag mest på "dokumentären" Tiger King när jag ser det
Har ju varit utan akvarium länge så aldrig blivit att jag köpt någon och nu när jag vill ha så verkar det inte finnas, typiskt men kanske lika bra riskerar nog att bara bli rötter i min balja om jag hittar för många som faller mig i smaken.
Fått på några anubias än?Kommentar
-
Googla på de olika varianterna Vinewood och Winewood så ser du skillnaden.
Min ranka har legat i vatten i åratal.
Kommentar
Kommentar