Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Jag säger Hejdå på ett tag - sticker iväg nu för några sköna giggs i Göteborgs fina skärgård. Ha en fin helg, Alla!Kommentar
-
Japp, det blir ett spännande äventyr med fästet till pumpen, men när det är klart så ska ett 54 L i förrådet startas för att dra upp lite växter
MVH NickeKommentar
-
De vita discusarna har larver i plenty som snart är frisimmande - de blå står och fläktar en fin ägg-kaka. Den vita hanen och RT-honan har inte visat något intresse alls att komma till skott - men de simmar tillsammans, äter och tycks trivas... så, vem vet..?
Jag tycker mig se en saftig adoketa-lek också...
Men, det blir inga bilder på detta - däremot skall jag sätta in ett par bilder på det som tusentals läsare i tråden velat veta mer om, sedan senaste bildsviten, och som det hela tiden strömmar in kommentarer om; thomasi-cikliderna! Jojomensan - nu skall alla ni som undrat och frågat er hur det går få veta!
Första leken blev inget av - och ett ihärdigt läsande på nätet gav mig information om att det kan ta ett par tre lekar innan resultat gives...
Så det var trevligt att se att de lekte idag onsdag på en annan plats än den förra - nu i lite mer skyddat territorium. Så får vi se om det kan bli lite frisimmare denna gång.Kommentar
-
Härligt Mats, härligt!
Har väntat såå på att få reda hur det står till i stuganväntar på dina härliga filmer
Måste få fråga...vad heter det medlet du har i vattnet?
Menar det medlet som får dina fiskar att leka som galningar...Senast redigerad av PiaJo; 23 March 2011, 19:44./PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
...
Gott att se dina Tomasi trivs som fisken i vattnet, då blir det till att hålla tummarna så det blir lite resultat den här gången!
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Jo, jag göder karen med LKVIF - ett mycket fint vattenpreparat som gör att fiskarna leker hela tiden!Kommentar
-
Anders... jag glömde berätta för dig att det har, som du undrade om, kommit en hel del nya kardinalräklingar - två honor har släppt och två andra honor går med rom!
Det kan vara så att jag täpper till nyhetsflödet på zoopet nu. Stannar hela sidan upp, så ber jag om ursäkt - man vet aldrig...Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 March 2011, 00:17.Kommentar
-
Nu var det några dagar sen man skrev i tråden här, så här kommer en uppdatering om dina gamla diskusar mats. Den ene äter varje dag och är helt med. Den andre tog jag däremot upp för några dagar sen då jag tyckte den såg väldigt svag ut. Jag fick ett bevis på detta då den dog så fort den kom upp ovanför vattenytan. Men nu kommer det lite nya kompisar till den ensamna diskusen imorgon, så imorgon blir det en spännande dag.
MVH/FreddanKommentar
-
Nu var det några dagar sen man skrev i tråden här, så här kommer en uppdatering om dina gamla diskusar mats. Den ene äter varje dag och är helt med. Den andre tog jag däremot upp för några dagar sen då jag tyckte den såg väldigt svag ut. Jag fick ett bevis på detta då den dog så fort den kom upp ovanför vattenytan. Men nu kommer det lite nya kompisar till den ensamna diskusen imorgon, så imorgon blir det en spännande dag.
MVH/Freddan
Det låter bra tycker jag. Det var synd att den ena inte pallade - men då har du åtminstone en som kan gå med de andra. Uppdatera gärna med någon bild, om du har möjlighet - det är alltid lika spännande att se bilder!Kommentar
-
Det händer inget speciellt i stugan - men lite yngel å grejer är det alltid på gång. Vi får se vad guineorna och adoketorna kan tänkas hitta på. Discusarna är som guppys och jag slänger in ett par bilder på hur det ser ut nu på fredagskvällen. Det skall röjas lite imorgon - nya kar skall in och en liten ommöblering skall sättas i verket. Eventuellt skall lite fisk avvecklas också!Senast redigerad av Mats Bryzell; 25 March 2011, 22:11.Kommentar
-
Läser varje dag, med stor intresse!Senast redigerad av c90368; 25 March 2011, 23:27.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Kommentar