Ja, här kommer lila jag med en uppdaterin om diskus firrarna. Den ena diskusen (inte den tunne) äter varje dag nu och hoppet har ökat markant för rädda en utav dom iallafall. Den andra smakar på maten emellanåt men spottar fortfarande ut maten tyvärr. Men den ene skall väl klara sig nu när den börjat äta varje dag. Den 25:e kommer det en grupp diskusar till mig, så nu går man och räknar dagarna hemma.
Ja, här kommer lila jag med en uppdaterin om diskus firrarna. Den ena diskusen (inte den tunne) äter varje dag nu och hoppet har ökat markant för rädda en utav dom iallafall. Den andra smakar på maten emellanåt men spottar fortfarande ut maten tyvärr. Men den ene skall väl klara sig nu när den börjat äta varje dag. Den 25:e kommer det en grupp diskusar till mig, så nu går man och räknar dagarna hemma.
MVH/Freddan
Ja, det var synd att inte båda var lika pigga. Skönt dock att höra att åtminstone en tycks "komma runt". Ge inte upp den andra ännu!
Ohhh, dessa är såå fina, dessa skulle jag vilja ha hos mig....
Jag får slänga upp lite bilder på dom när de har anlänt!
Sålänge kan jag väl dra in några bilder på dagens kaviarfest i stugan.
De nya thomasi guinea-cikliderna lät det inte gå alltför lång tid - dom kom i lördags och idag så var det klippt... en liten romkaka på en slät sten. Det är honan man ser på bilden - hanen var inte still en sekund så han "fastnade" inte på bild.
De vita discusarna lade en kavairmacka idag också - och bara för att det var så skön stämning i stugan passade de blå på att göra likadant.
Undataget var det nya discus-"paret" - de väntar lite... men en bild (i väldigt sned vinkel - det står en ny 50-kub precis framför karet, och således ivägen) på dom går väl bra ändå!
Helt otroligt vad de håller på
Hoppas att du snart få nåt yngel som klara sig. De där thomasi guinea-cikliderna är riktigt fina, har du köpt dem i Göteborg?
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Helt otroligt vad de håller på
Hoppas att du snart få nåt yngel som klara sig. De där thomasi guinea-cikliderna är riktigt fina, har du köpt dem i Göteborg?
Kommentar