Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    (förstår inte varför man har julgranskulor på högtalare dock)
    Ursprungligen postat av ansjo
    Bättre att ha kulorna där än att sitta på dem!
    Högtalarna är uppåtriktade och sfärerna sprider ljudet i 360° i rummet. Det blir ett enastående ljud. Om man skulle råka sätt sig på dom får man be frugan att sätta på "Move your ass" med Scooter!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Eller så får man göra som frugan sa när hon precis börjat lära sig Svenska, "Akta kungpulorna"...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Eller så får man göra som frugan sa när hon precis börjat lära sig Svenska, "Akta kungpulorna"...
        Haha! Eller som bagarfrun sa; Bulla knakifrån!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ni 2 asså jävligt fina!

          Inget ont menat max, men jag fattade inte vad det var för nåt, det första jag tänkte på var julgranskulor.
          Men nu fattar jag
          Snygga är dom! men jag vet inte hur dom låter, får hälsa på igen

          Dina schackbrädes-ultra-söta-ciklider... har du fotat filmat dom än??
          frågade redan förra veckan jue!


          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Dina schackbrädes-ultra-söta-ciklider... har du fotat filmat dom än??
            frågade redan förra veckan jue! ♥
            Jag skall ta lite bilder och filmer på dom!
            Dom håller mest på att böka bland bladen, men någon gång då och då är det någon av honorna som blir lite mer aggressiv än de andra och ibland kan man skönja en tendens till lekbeteende - några gånger har jag även sett antydan till att ägröret har kommit fram. Men, än så länge inga lekar vad jag har sett. Nu gör inte detta så mycket för min del, jag är mest nöjd och glad att verkar trivas och mår bra.
            Jag skall försöka ordna ett mycket lägre ph i det här karet och på något sätt fixa en något lägre temperatur än de naturliga ungefärliga 26° som det blir i karen så här års utan doppvärmare. Dom vill ha lågt ph och ganska sval temperatur - kan jag greja det så kommer nog lite lekar senare också!
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 July 2011, 12:00.

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Fett
              du kan plocka alkottar med en något yngre tvillingsyster, hon var ju grym på flora och fauna

              Ska slänga i alkotts i 900, bara för att bryta mot sånt som du gör "skit it" jag vill testa och se hur det blir.
              om ph sjunker och vattnet blir tefärgat som alla säger att det ska... bla bla.
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                Fett
                du kan plocka alkottar med en något yngre tvillingsyster, hon var ju grym på flora och fauna

                Ska slänga i alkotts i 900, bara för att bryta mot sånt som du gör "skit it" jag vill testa och se hur det blir.
                om ph sjunker och vattnet blir tefärgat som alla säger att det ska... bla bla.
                Ja, man får "skita snyggt" så att säga, och veta vad man "skiter i". Ett tefärgat, lite ph-lågt vatten är bra för de fiskar du har. Jag skall själv göra "svartvatten" hos schackpjäserna. Och, då kan jag väl, för sjuttiofjortonde gången, nämna här att tefärgat vatten, eller svartvatten, inte på något sätt är grumligt (även om det ofta är grumligt vatten i naturen), utan kristallklart vatten men med en lite gul-brunare ton. Det är desutom mycket snyggt och det blir ett helt annat ljus än när vattnet är "malawi-klart" - två olika kristallklara vatten!

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  om ni ska använda alkottar så var försiktiga! det kan va riktiga ph- bomber!
                  om ni inte vill se kottarna så lägg dom i filtret, då blir dom även lätta att hålla reda på

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Yes... well yes! Nu är det den här jävla stugtråden som pockar på uppmärksamhet igen - sorry för det Folks!
                    Jag måste sätta in en liten oansenlig film på de blå Discusarna - för nu jävlar tycks de ha kommit igång rejält. Jag har flyttat över ett antal yngel från förra leken (som jag bara dokumenterade här lite sparsamt) till yngelkuben. Så satte jag ner konen i karet igen och de lekte samma dag. På några kassa bilder på förra sidan kan man se hur de flyttade runt sina små nykläckta telningar - och idag blev de frisimmande.
                    Här är resultatet - en ganska pretty sight, om ni frågar mig;

                    Kommentar

                    • Nasso
                      • November 2010
                      • 719

                      Nice en jäkla massa yngel. Riktigt skarp och fin film med!
                      /Emil Andersson
                      120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        sweetah!

                        Vad många små hjärtegryn dom hade denna denna gången!!
                        brukar det var, eller fick dom en större load än vanligt?

                        här kan vi INTE snacka knivpannor!!
                        snarare slägga eller skruvstädspannor
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Nasso
                          Nice en jäkla massa yngel. Riktigt skarp och fin film med!
                          Japp, det är kul att se att killen har lite löd i pennan - trodde ett tag att han kanske var lite till åldern gången - med nu tycks han ha satsat rejält! Kollar man filmen med högsta HD-upplösning så blir det ganska tjusigt!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Där var väl en dubbel sats den här gången, ser gott ut Mats!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              sweetah!
                              Vad många små hjärtegryn dom hade denna denna gången!!
                              brukar det var, eller fick dom en större load än vanligt?
                              här kan vi INTE snacka knivpannor!!
                              snarare slägga eller skruvstädspannor
                              Jo, det har ju varit lite si och så med befruktningen innan - eller, det har möglat en ganska stor del av kakan, så man har haft sina misstankar... men, nu var det fullt sprut tycker jag mig se! Äntligen!
                              Ja, de här har rejäla Neanderthalpannor, och så är de rejält stora också - de äter som vildsvin och tycks inte bry sig om någonting i sin "stugomgivning" - de är helt stresslösa och gör sin grej helt enkelt!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Där var väl en dubbel sats den här gången, ser gott ut Mats!
                                Ja, nu så verkar det ha dubbelsläppt!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...