Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akvariestugan
Collapse
X
-
Ni 2 asså jävligt fina!
Inget ont menat max, men jag fattade inte vad det var för nåt, det första jag tänkte på var julgranskulor.
Men nu fattar jag
Snygga är dom! men jag vet inte hur dom låter, får hälsa på igen
Dina schackbrädes-ultra-söta-ciklider... har du fotat filmat dom än??
frågade redan förra veckan jue!
♥Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Originally posted by SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar
Comment
-
Originally posted by karrokaja View PostDina schackbrädes-ultra-söta-ciklider... har du fotat filmat dom än??
frågade redan förra veckan jue! ♥
Dom håller mest på att böka bland bladen, men någon gång då och då är det någon av honorna som blir lite mer aggressiv än de andra och ibland kan man skönja en tendens till lekbeteende - några gånger har jag även sett antydan till att ägröret har kommit fram. Men, än så länge inga lekar vad jag har sett. Nu gör inte detta så mycket för min del, jag är mest nöjd och glad att verkar trivas och mår bra.
Jag skall försöka ordna ett mycket lägre ph i det här karet och på något sätt fixa en något lägre temperatur än de naturliga ungefärliga 26° som det blir i karen så här års utan doppvärmare. Dom vill ha lågt ph och ganska sval temperatur - kan jag greja det så kommer nog lite lekar senare också!
Last edited by Mats Bryzell; 2011-07-07, 11:00.
Comment
-
Fett
du kan plocka alkottar med en något yngre tvillingsyster, hon var ju grym på flora och fauna
Ska slänga i alkotts i 900, bara för att bryta mot sånt som du gör "skit it" jag vill testa och se hur det blir.
om ph sjunker och vattnet blir tefärgat som alla säger att det ska... bla bla.Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Originally posted by SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar
Comment
-
Originally posted by karrokaja View PostFett
du kan plocka alkottar med en något yngre tvillingsyster, hon var ju grym på flora och fauna
Ska slänga i alkotts i 900, bara för att bryta mot sånt som du gör "skit it" jag vill testa och se hur det blir.
om ph sjunker och vattnet blir tefärgat som alla säger att det ska... bla bla.
Comment
-
Yes... well yes! Nu är det den här jävla stugtråden som pockar på uppmärksamhet igen - sorry för det Folks!
Jag måste sätta in en liten oansenlig film på de blå Discusarna - för nu jävlar tycks de ha kommit igång rejält. Jag har flyttat över ett antal yngel från förra leken (som jag bara dokumenterade här lite sparsamt) till yngelkuben. Så satte jag ner konen i karet igen och de lekte samma dag. På några kassa bilder på förra sidan kan man se hur de flyttade runt sina små nykläckta telningar - och idag blev de frisimmande.
Här är resultatet - en ganska pretty sight, om ni frågar mig;
Comment
-
sweetah!
Vad många små hjärtegryn dom hade denna denna gången!!
brukar det var, eller fick dom en större load än vanligt?
här kan vi INTE snacka knivpannor!!
snarare slägga eller skruvstädspannorVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
Comment
-
Originally posted by Nasso View PostNiceen jäkla massa yngel. Riktigt skarp och fin film med!
Comment
-
Originally posted by karrokaja View Postsweetah!
Vad många små hjärtegryn dom hade denna denna gången!!
brukar det var, eller fick dom en större load än vanligt?
här kan vi INTE snacka knivpannor!!
snarare slägga eller skruvstädspannor
Ja, de här har rejäla Neanderthalpannor, och så är de rejält stora också - de äter som vildsvin och tycks inte bry sig om någonting i sin "stugomgivning" - de är helt stresslösa och gör sin grej helt enkelt!
Comment
Comment