Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Vad tycker ni om sketbilderna förresten?
    De får mig att känna mig som inte helt usel fotograf.
    Kvaliteten räcker mer än gärna till för att de ska uppskattas.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Ursprungligen postat av karrokaja
      det borde ju vara fiskarnas trivsel som är intressant, men istället öppnar man ögonen när det blir problem i karen...
      Kan inga ljushuvuden försöka lista ut varför det går så jävla bra för max? inte kan det väl bara vara för att han är gullig? måste ligga nåt mer i det! eller?
      Jag slår vad om att an har någon slags hemlig häxbrygd i en liten flaska i bakfickan som han droppar i karen när ingen ser på. Jag väntar bara på bevisningen...
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av karrokaja
        det borde ju vara fiskarnas trivsel som är intressant, men istället öppnar man ögonen när det blir problem i karen...
        Kan inga ljushuvuden försöka lista ut varför det går så jävla bra för max? inte kan det väl bara vara för att han är gullig? måste ligga nåt mer i det! eller?
        Kolla inlägg 2469 - there you have it!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Kolla inlägg 2469 - there you have it!
          Jamen jo! asså...aaa

          Men jag menar. Du skiter i allt, men det borde faktiskt hända nåt i vattnet när du skiter i det (nej inte på det viset)
          och det är DET folk borde grunna på, lite som C90 försökte med kärleksprunkande kvistar som du hällde ner - hajar du?

          Ska inte pröva med Altum??
          Allt leker ju hos dej så då borde du få igång dessa också
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Ska inte pröva med Altum??
            Allt leker ju hos dej så då borde du få igång dessa också
            Faktum är att tanken slagit mej... det borde funka! Ju mindre man tänker på hur "det skall vara" desto bättre funkar det! Får jag nys på en jävla bra grupp Altum, så köper jag dom direkt - så får vi se - jag antar utmaningen!
            En grupp ciklider här i burkarna ni verkligen har frågat, undrat och velat veta mer om, är de små dicrossus-cikliderna. Hur går det för dessa? Det var ju en oerhört spännande film som lades upp på lekförberedelser - hur gick det? Blev det något?
            Ja, det kan man undra, och fundera på...
            Däremot kan jag gärna berätta att de Platys jag har i en del av karen ynglar av sig något vansinnigt - det, däremot är en sensation här på Zoopet!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              sorry mats att vi inte svarar och håller på i din tråd nu, men det är ju sommar och då har folk annat för sig. men du kan lita på att så fort jag ser att något har skrivits i denna tråden så läser jag det. sen om jag inte svarar så beror det på att jag inte har något vettigt svar..
              till hösten så ska det nog bli ett j***a drag här igen som det var innan

              dicrossuscikliderna är mina favuriter hos dig så när där händer något får du inte va sen med uppdateringen

              att dina leker så mycket kan jag tycka beror på att du har dom allra flesta arterna ensamma. då får dom ju lungn och ro. sen är väl basmaten för dina fiskar så´na loppor som du tar uteifrån?

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av freddi36
                sorry mats att vi inte svarar och håller på i din tråd nu, men det är ju sommar och då har folk annat för sig. men du kan lita på att så fort jag ser att något har skrivits i denna tråden så läser jag det. sen om jag inte svarar så beror det på att jag inte har något vettigt svar..
                till hösten så ska det nog bli ett j***a drag här igen som det var innan

                dicrossuscikliderna är mina favuriter hos dig så när där händer något får du inte va sen med uppdateringen

                att dina leker så mycket kan jag tycka beror på att du har dom allra flesta arterna ensamma. då får dom ju lungn och ro. sen är väl basmaten för dina fiskar så´na loppor som du tar uteifrån?
                Ahh, det är gôtt, Freddi!

                Visst fattar jag att det inte är så mycket löd i tråden just nu (för er som inte fattar vad vi gaggar om kan kolla lite nya bilder m.m. på förra sidan), jag är ju knappt här på Zoppet själv nu för tiden - tittar in nån gång då och då bara, så; Alles Gut!

                Sedan var jag lite grisk igår kväll också - jag skulle ha fått hem mina nya Duevel Planets-högtalare - men det blev inget med det, så det var nog därför jag var lite extra putt. Högtalarna kom idag dock - så nu skiner solen igen!

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Det är jätte bra bilder Mats, absolut inga skit bilder. Jag säger som andra att karen går för sig själva nu och man gör lite annat i värmen. Fiskarna leker och mår bra. Kan ju komma med en nyhet iallafall, det är att jag tog hem ett par fjärilsciklider igår. Det är ju en liten chansning då dom verkar vara svåra att få att överleva länge i ett kar, men dessa var grymt fina så jag kunde inte låta bli.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ahh, det är gôtt, Freddi!

                    Visst fattar jag att det inte är så mycket löd i tråden just nu (för er som inte fattar vad vi gaggar om kan kolla lite nya bilder m.m. på förra sidan), jag är ju knappt här på Zoppet själv nu för tiden - tittar in nån gång då och då bara, så; Alles Gut!

                    Sedan var jag lite grisk igår kväll också - jag skulle ha fått hem mina nya Duevel Planets-högtalare - men det blev inget med det, så det var nog därför jag var lite extra putt. Högtalarna kom idag dock - så nu skiner solen igen!
                    Det är inte många som är inne dagligen nu, bara vi som saknar ett liv.

                    Vad ih-vete var det där för coola högtalare?
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Vad ih-vete var det där för coola högtalare?
                      Nu blir det lite OT här, men skit samma.
                      Visst är de fräna, Duevel Planet-burkarna? Du skulle höra dom också - fantastiskt sound!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Fattas det inte ett par röda diskusar i ett kar på en röd akvariemöbel för att fullända layouten?
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          Ursprungligen postat av VisualDarkness
                          Fattas det inte ett par röda diskusar i ett kar på en röd akvariemöbel för att fullända layouten?
                          Typ såhär??
                          Klicka på bilden för större version

Namn: P1000838.jpg
Visningar: 1
Storlek: 141,1 KB
ID: 2134397

                          Coolt att man ser spegling av max i den där julgranskulan i högtalaren.
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Köp köp köp!
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              Köp köp köp!
                              Minns inte priset, men det var saftigt! dessutom var det i Tyskland - såå
                              Men jävligt snyggt var det ja.
                              Hade passat hos farbror trådkung med alla hans röda designprylar. (förstår inte varför man har julgranskulor på högtalare dock)
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Bättre att ha kulorna där än att sitta på dem!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...