Här kommer lite Discusyngel på film!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Underbart , igen!
Fasen vad ynglen växer!!
varför rycker föräldrarna sådär??Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Jäklar var läckra Schackbrädorna är
Finns det något inlägg om dom längre bak om hur många dom är och könsfördelning osv?Mitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886
Kommentar
-
Rycken är signaler till ynglen - "Kom hit till Mamma - det är en idiot därute med en kamera, det är bäst att hålla sig till mig nu, nära ryggen tills flanen har filmat klart". Det blir extra tydligt med föräldrasignaler när cikliderna är såpass stora som dessa är (mat-tallriksstorlek) och syns därför ganska tydligt. Det är också dessa signaler ynglen behöver lära sig - präglas av - för att själva kunna bli bra föräldrar längre fram - ergo; alla scalarer, fjärilar o.s.v. som föds upp utan föräldrarnas närvaro, då det till slut blir skit av alla yngel och till slut ciklider som inte kan föda upp frisimmande yngel... Med andra ord; rycken betyder: Fara - håll ihop nära den mörka trygga ryggsidan!
Kommentar
-
Kommentar
-
Rycken är signaler till ynglen - "Kom hit till Mamma - det är en idiot därute med en kamera, det är bäst att hålla sig till mig nu, nära ryggen tills flanen har filmat klart". Det blir extra tydligt med föräldrasignaler när cikliderna är såpass stora som dessa är (mat-tallriksstorlek) och syns därför ganska tydligt. Det är också dessa signaler ynglen behöver lära sig - präglas av - för att själva kunna bli bra föräldrar längre fram - ergo; alla scalarer, fjärilar o.s.v. som föds upp utan föräldrarnas närvaro, då det till slut blir skit av alla yngel och till slut ciklider som inte kan föda upp frisimmande yngel... Med andra ord; rycken betyder: Fara - håll ihop nära den mörka trygga ryggsidan!
Jag tänkte typ att hon signalerade till hanen "nu är det din tur att passa dom små"
Där ser man... riktigt häftigtVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Nu knäckte vi sidan - så till nytillkomna tittare; det finns lite filmer på en massa småskit i slutet av förra sidan.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag fastnade lite fram för datorn så började kolla bakåt i tråden, filmen med lekbeteendet finns med i inlägg 2307.
Vilket speciellt rörelsemönster dom har, hoppas jag får plats med några såna i mitt kar senMitt sommarprojekt http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=147886
Kommentar
-
hur länge är discus yngelna hos föräldrarna? till vilken storlek ungefär?Kommentar
-
Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 July 2011, 12:52.Kommentar
-
Kommentar
-
Ser riktigt bra ut med allting Mats och jäklar vad diskus ungarna växer fort alltså. I mitt kar händer det lite saker för tillfället då bl.a att fjärilscikliderna lekte igår och rommen är fortfarande kvar och dessa vaktas väldigt noga. Fjärilarna drar sig inte för att flyga på diskusarna om dom kommer för nära rommen.
Så man får la se om det kan bli lite yngel kanske.
MVH/FreddanKommentar
-
Ser riktigt bra ut med allting Mats och jäklar vad diskus ungarna växer fort alltså. I mitt kar händer det lite saker för tillfället då bl.a att fjärilscikliderna lekte igår och rommen är fortfarande kvar och dessa vaktas väldigt noga. Fjärilarna drar sig inte för att flyga på diskusarna om dom kommer för nära rommen.
Så man får la se om det kan bli lite yngel kanske.
MVH/FreddanKommentar
Kommentar