Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag saknar faktiskt massor av "hur det var förut". Men det kanske är så "att var sak har sin tid" - fast det skulle vara trist värre.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Men vi kan få det så igen, Inger
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja, som idag har jag lite ork och lust och då jäklar öser jag på med mer eller mindre kloka eller inte kloka inlägg
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ja, som idag har jag lite ork och lust och då jäklar öser jag på med mer eller mindre kloka eller inte kloka inlägg
          Precis. Vi låter inte senilitet, utmattningsdepressioner och pollenchocker bekomma oss det minsta.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Nä. Exactly!


            nu får Mats lite att läsa ikapp
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Precis, det kan han behöva!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Precis, det kan han behöva!
                Hahaha, känner mig nästan lite så där elak på ett snällt sätt, sitter här med ett lite flin på läpparna och tänker på hans min när han kommer åter och ser allt vårt babbel som inte har ett endast vettigt innehåll låter som en kväll med lite för mycket röda, bruna och vita drycker och mycket skratt men sån "tur " har jag det inte ikväll men det låter nästan så
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Är själv i sockerchock efter att ha firat min mammas födelsedag. Det kan också ibland ge en viss förvirrad Duracellkaninseffekt. Mixa det med pollenreaktioner mot Ek så har du en underlig effekt på intellektet.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag sitter här i värmen med alla fönster på vid gavel och njuter med ett iskallt glas med jos med isbitar är glad att allergin är över för min del, hoppas att din går över snart med.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Jodå, nu har jag läst ikapp, och det är alltid lika kul att kolla vad ni skriver. Jag sitter också utomhus nu och njuter, fan det är 21 grader varmt halvelva på kvällen... Jisses!
                      Precis som Inger skriver, kan jag sakna en viss typ av "gagg", men det går i cykler och snart blir det så igen. Det är ju när vi blandar seriöst snack med lite kul rundsnack som det blir ett gott flow.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Mats, vad räknar du i pengar när karet är klart, och då bara karet?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Mats, vad räknar du i pengar när karet är klart, och då bara karet?
                          Jag skall räkna lite på det, men tror att jag har gjort någon överslagsräkning en bra bit bak i tråden. Materialkostnaden kanske ligger på 15 - 20 000, men jag är riktigt osäker just nu. Som sagt, jag skall kolla upp det mer noga, så återkommer jag, Anders!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Sedan tillkommer en och annan fisk till hösten kanske...?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jag skall räkna lite på det, men tror att jag har gjort någon överslagsräkning en bra bit bak i tråden. Materialkostnaden kanske ligger på 15 - 20 000, men jag är riktigt osäker just nu. Som sagt, jag skall kolla upp det mer noga, så återkommer jag, Anders!
                              Nej helt fel - man skall ALDRIG räkna på vad det kostar. Då hade man inte fått nånting gjort
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Sedan tillkommer en och annan fisk till hösten kanske...?
                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Nej helt fel - man skall ALDRIG räkna på vad det kostar. Då hade man inte fått nånting gjort
                                Jo, vi skall se om det kan komma med lite fisk hem - och annat smått o gott!
                                Jag har räknat på materialkostnaden lite (tittade tillbaka i tråden) och runt 15-20 000 stämmer nog ganska hyfsat. Som Kjell säger skall man väl inte räkna bakåt på vad det kostat, men jag ser inte pengar som annat än siffror... Har jag bestämt mig för en grej så löper jag linan ut, och nya pengar rinner alltid till.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...