Mats, såg dessa bilder på Facebook (hoppas att det är ok att låna dem annars säg till så plockar jag bort dem) och tänkte detta borde vara så som du tänkte i täckglasen väg, eller?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akvariestugan
Collapse
X
-
Nä, inget särskilt så sett...
Men, trots toppenväder ute och en stundande matlagningssession ute på Landmanntunnan och lite fnissolja därtill - så byts det vatten i burkarna.
Nu är det också fyrahundrafemtiofjorton miljader vattenloppor i dammen, så det frossas levande var dag - härligt att se fiskpolarna njuta!
Tog mig en sjujävla klämdag idag - fick det bra, jag!
Ha en flott helg!
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View PostNä, inget särskilt så sett...
Men, trots toppenväder ute och en stundande matlagningssession ute på Landmanntunnan och lite fnissolja därtill - så byts det vatten i burkarna.
Nu är det också fyrahundrafemtiofjorton miljader vattenloppor i dammen, så det frossas levande var dag - härligt att se fiskpolarna njuta!
Tog mig en sjujävla klämdag idag - fick det bra, jag!
Ha en flott helg!
Originally posted by Inger H View PostHur är det med "sessorna" Mats?
//Inger
Några av de största ynglen gräver en del under stenar här och var, och det dröjer nog inte länge förrän första lekarna drar igång.
Dessa "yngel" som börjar visa lektendenser håller sig inte i närheten av föräldraområdena längre, utan drar sig undan och blir ibland bortskuffade av föräldrarna - ingen våldsamt, men "stick iväg" liksom.
Så nu börjar det skede när karet blir lite för litet för att hålla alla individer på ett "paradisiskt" sätt, och man bör plocka ur en del fisk - morsning! Det är en omöjlighet just nu!
Så karet får tröska på, och så får det bli vad det blir.
Comment
-
Originally posted by PiaJo View PostSå "piip"gott! Ha det gott och drick lite fniss för mig med, jag skall upp tidigt imorgon och åka till Ullared och till Varberg en sväng
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View PostSist jag var på Ullared (med Anders och Piang) så letade jag efter Morgan och Ola-Gösta, eller vad han nu heter..? Ville ha ett idolfoto med mig och någon av dom, helst båda två! Du måste söka upp dessa fommar och ta en redigt skön bild till samlingen!
psst.. Ola-Conny heter tjommen.../PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Comment
-
Originally posted by PiaJo View PostDu är banne mig inte klok om du vill ha idolfoto, se mig skaka på huvet..men men jag skall se vad jag kan ordna.. ( tror dock att du driver med mig..)
Sedan är det dialekten, oh man, jag älskar olika dialekter - jag önskar jag kunde få in alla fina svenska (och engelska) dialekter, och tala dessa flytande. Deras lingo är ju helt underbart.
Comment
Comment