Varför inte ha den liggandes? men ser det framför mig ståendes så som du beskriver det och det låter inte dumt alls
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Du såg de två stammarna som jag tänker sätta i karet, denna tredje, som man kan kamouflera med växter högst upp, så att stammen ser avbruten ut, kan säkert bli ett fint kompliment till de andra två - som dessutom bryter vattenytan.
Jag tror jag får lufsa bort och hämta den här "stubben" trots allt, den kan ju komma till användning.
Kommentar
-
Kommentar
-
Håller verkligen med Pia. När man ser stubben liggande så ser den så kanonläcker ut. De sågade kanterna kan man ju snabbt få ner till en naturligare look med en slipmaskin eller liknande.Kommentar
-
Kan man inte med lite kreativitet få till något grottliknande i ett ändstycke?Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Ju mer jag funderar på detta, desto bättre låter det ni talar om här. Att fixa till en rough öppning skall ju inte behöva vara så svårt, och så låter man stubben ligga ner så att man faktiskt kan kika in i den.
Jag skall ta lite bättre bilder på denna "stubbe" så skall ni få spåna på vilken ände som skall ligga, så att säga, framåt i karet.
Bra input, det här är kul!Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 February 2015, 08:34.Kommentar
-
Går det inte att bränna ändarna för att runda av dom och få en mer naturlig look?Kommentar
-
Kan ju verkligen vara en god idé! Jag skall testa yxan en sväng och kolla om det kan bli bra. Eller stämjärn och liksom bräcka loss träet i kanterna. Jag strävar i så fall efter en sönderbruten, lite flisig look.Kommentar
-
Om du går så och sedan touchar flisornas spetsar med en brännare så mjukar du ju upp looken på flisorna så att det ser ut som om stubben legat längre i vattnet. Bara spånar liteKommentar
-
Kommentar
-
Jag tog hem stubben igår, och jag skall köra på och "ruffa upp" de sågade kanterna. En liten eftermiddags-luntning känns också kul - har bara eldat i kaminen, denna vintern - så lite hetta på roten kanske sätter pricken över i:et.
Härlig input, Boys!
Kommentar
-
Inget vatten i än?Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..
Normaliseringsprocessen..
(Kommunicerar enbart i tankevurpor)Kommentar
-
Jo, för fan - har du inte sett bilderna på det färdiga karet?
Vi skulle ju börja duka karet och allt material fanns hemma på plejset - utom den svarta duken. Den var beställd och kommer nästa vecka... säger dom. Jag tror på det när jag har den rullen i näven.
Håhåjaja, det tar en jävla tid detta - men vad skall man göra? Vatten i karet till försommaren? Ja, kanske!
Kommentar
Kommentar