234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Klotte
    svarade
    Jo det skulle vara snyggt att få undan reaktorn, den tar ju inte så stor plats. Vad är det för gröna tussar du har framför stenen till höger om mitten? Tror inte jag sett dem tidigare....

    Ramirezi är läckra Tycker du ska slå till på några om du hittar fina...

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    ska köpa filtervadd, algskrapa, nån rolig växt om jag hittar samt kanske en unggrupp av mikrogeophagus ramirezi.

    sen ska jag fundera ut ett sätt att gömma co2 reaktorn bakom filterhörnan hade jag tänkt måste dock ha en bubbelräknare då.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    jobbig dag vad blir det från djuraffären?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    ahapp då var det tänkt att jag skulle fylla CO2 tuben idag men gick tyvärr bet. de hade inte den pumpen inkopplad så jag får vänta till imorgon tyvärr.
    och så var man också för tidigt ute för djuraffären, hur fan kan de öppna klockan 10? man är ju uttråkad två timmar innan dess :P

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Plocka roten och växla plats I övrigt ser det bra ut, kommer växa till sig ganska lagom de sista 7 dagarna nu innan du måste skicka in bild till PS-tävlingen

    Jag har en liten lotus som skulle passa perfekt i ditt kar åxå Jag ska plåta mitt kar i helgen till PS-tävlingen och då behöver jag plocka ur lotusen så jag tänkte lägga den på posten på måndagen, funkar det för dig?

    precis, kommer köra igång CO2 igen på onsdag då jag inte har pengar att fylla varken 0.5kg eller 2kg tuben :/

    då ska jag även köpa nya filtervaddkuddar så jag kan få bort all mulm, kommer göra susen tror jag.

    Roten åker då bort på onsdag

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Plocka roten och växla plats I övrigt ser det bra ut, kommer växa till sig ganska lagom de sista 7 dagarna nu innan du måste skicka in bild till PS-tävlingen

    Jag har en liten lotus som skulle passa perfekt i ditt kar åxå Jag ska plåta mitt kar i helgen till PS-tävlingen och då behöver jag plocka ur lotusen så jag tänkte lägga den på posten på måndagen, funkar det för dig?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av puffer
    Inte riktigt ett av dom alternativen du skrev men i mitt kar så har jag tänkt låta vattenspikbladen växa i framkant från botten upp till ytan och slingra sig längsmed och runt rötter in mot baksidan på vägen upp. Kanske skulle kunna vara något, flytta fram roten lite, flytta rotalan bakom och sätta vattenspikbladen där den satt.
    jag hade lite samma tanke som du med vattenspikbladen, därav platsen där rotala står nu

    Problemet är att det ligger två rötter framför den inringade, syns inte riktigt men så är det, så jag kan antingen ta ut den eller låta den ligga tyvärr, finns inte många andra alternativ.


    Fick igång kameran igen btw så här är några bättre bilder
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • puffer
    svarade
    Inte riktigt ett av dom alternativen du skrev men i mitt kar så har jag tänkt låta vattenspikbladen växa i framkant från botten upp till ytan och slingra sig längsmed och runt rötter in mot baksidan på vägen upp. Kanske skulle kunna vara något, flytta fram roten lite, flytta rotalan bakom och sätta vattenspikbladen där den satt.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Äntligen tillbaka från två veckors semester

    Kan börja med att be om ursäkt för den katastrofala kvaliten på bilderna, men men, inte mkt att göra åt med en kass mobilkamera.

    Som synes så har jag gjort en ganska ordentlig rescape, detta inför PS aquascape tävling, inte för att jag tror mig ta en plats men tänkte att det kan vara roligt ändå.


    Och så bilderna då
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0039.jpg
Visningar: 1
Storlek: 248,4 KB
ID: 2126736
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0042.jpg
Visningar: 1
Storlek: 289,9 KB
ID: 2126737
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0043.jpg
Visningar: 1
Storlek: 324,3 KB
ID: 2126738
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0044.jpg
Visningar: 1
Storlek: 280,0 KB
ID: 2126739
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0047.jpg
Visningar: 1
Storlek: 306,8 KB
ID: 2126740

    Som synes så är det en hel del mulm i karet för tillfället, filtervadden i ytterfiltret börjar bli gammal och måste bytas ut men fattig som man är så får jag snällt vänta till på onsdag då löning kommer, då ska det även fyllas på med ny CO2, fått en 2kg tub av farsan som ska fyllas, men även det kostar ju pengar tyvärr.


    Är inte helt nöjd med scapen nu men vet inte riktigt hur jag ska göra, på bilden nedan så har jag ringat in en rot jag funderar på att ta ut och sen plantera rotalan där den roten står istället, som det är nu så gör sig rotalan inte rättvisa i det starkaste draget i karet, den behöver placeras om, men hittar ingen plats förutom då där roten ligger just nu.

    Så vad tycker ni zoopetare? ska jag ta bort roten, flytta dit rotalan och sen flytta vattenspikbladen dit rotalan står nu, eller ska jag låta det vara som det är?

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMAG0039 copy.jpg
Visningar: 1
Storlek: 252,2 KB
ID: 2126741

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Sant, samt att man inte kan fästa dem i stativ utan silvertejp Stativ är tacksamt när man är så skakig på handen som jag är :P

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Blir mer och mer sugen på en iPhone, fyran som släpptes nu filmar ju i HD (720p)
    filmar i hd kan även min Desire, senaste filmen är ju 720p, sen att jag inte är stadig på handen för fem öre är en helt annan sak, problemet med alla mobilkameror är ju att de inte har särskilt bra bildstabilisatorer :/

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Blir mer och mer sugen på en iPhone, fyran som släpptes nu filmar ju i HD (720p)

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Läckert! Vore kul med en lite bättre kamera så man kunde filma med lite kvalitet. Vad är det för växt du har längst ut till höger under CO2-reaktorn?
    Ja, jag går själv runt gröten som en katt på en Nikon D5000 HD filmning och sjyssta bilder hehe.

    Växten under reaktorn är en Rotala Rotundifolia

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Läckert! Vore kul med en lite bättre kamera så man kunde filma med lite kvalitet. Vad är det för växt du har längst ut till höger under CO2-reaktorn?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    fått update på telefunken så man kan filma i 720p nu hehe

    var tvungen att testa, dock är det väl inte att rekommendera filmning på dagen med båda ungarna hängandes i benen.




    och så lite bilder
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Marnat; 01 August 2010, 17:50.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...