234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Saturnus80
    Lägg den i en spann vatten innan du åker på semester.
    jag ber danne plocka upp den bara om han ser att den ruttnar, tur att man har en akvarieintresserad polare som tar hand om alla ens bestyr när man är iväg

    Lämna en kommentar:


  • Saturnus80
    svarade
    Lägg den i en spann vatten innan du åker på semester.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    update: Lite jobbigt är det allt nu, verkar som att jag kommer ha frisimmande yngel av mina Baenschi ungefär på lördag eller söndag, och givetvis åker jag bort en vecka då :P Jefla fiskar får se till att yngla vid en bättre tidpunkt, men men, jag får väl överleva det hehe

    hemigraphis exotica har inte börjat ruttna än, frågan är dock hur länge jag vågar ha den i karet innan den börjar förstöra vattenkvaliten.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Den är det banne mig!
    Det var så tätt att juag tyckte det såg ut som något annat. Tyvärr så har den inte alls tagit sig speciellt imponerande hos mig, av någon anledning.

    vänta bara, den tar lång tid på sig att rota sig och bo in sig, tog nästan 3 veckor innan jag såg någon tillväxt alls, när den väl börjar växa dock, jävlar i helvete.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Den är det banne mig!
    Det var så tätt att juag tyckte det såg ut som något annat. Tyvärr så har den inte alls tagit sig speciellt imponerande hos mig, av någon anledning.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Läckra alger!
    Är det aromgälört till höger?

    det är Heteranthera Zosterifolia

    Såddan jag skickade till dig jue

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Läckra alger!
    Är det aromgälört till höger?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Saturnus80
    Jag hittade ett epoxylim som verkar torka under vatten http://www.theaquariumsolution.com/a...e-algae-colour
    super!

    tack för det, ska kolla närmre på det tror jag

    Lämna en kommentar:


  • Saturnus80
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    äsch då man tackar, jag är själv inte helt nöjd än, funderar på om det finns lim man kan använda under vatten då jag skulle vilja gömma min reaktor, sen är det lite smågrejer som ska tweakas.

    hemigraphis exotican i mitten, den med lila blad är för övrigt en sumpväxt, antog det när jag såg den i affären men tänkte att vafan, den får klara sig tills jag hittar en fin näckros att ha som centerpiece. Äntligen har min lilaeopsis börjat ta sig också så förhoppningsvis har jag snart en fin grön matta i fronten.
    Jag hittade ett epoxylim som verkar torka under vatten http://www.theaquariumsolution.com/a...e-algae-colour

    Lämna en kommentar:


  • Saturnus80
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Schyyyst!! Gillade växten som såg ut som en salladsblad med lila inslag. Du har inte det latinska namnet på växten? =)
    hemigraphis exotican i mitten, den med lila blad är för övrigt en sumpväxt, antog det när jag såg den i affären men tänkte att vafan, den får klara sig tills jag hittar en fin näckros att ha som centerpiece.
    Där har du det latinska namnet.

    Såg att Marnat redan hade besvarat frågan, det var inte meningen att upprepa.
    Senast redigerad av Saturnus80; 25 May 2010, 21:09.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av nubi
    schyyyst!! gillade växten som såg ut som en salladsblad med lila inslag. Du har inte det latinska namnet på växten? =)

    hemigraphis exotican i mitten, den med lila blad är för övrigt en sumpväxt, antog det när jag såg den i affären men tänkte att vafan, den får klara sig tills jag hittar en fin näckros att ha som centerpiece. Äntligen har min lilaeopsis börjat ta sig också så förhoppningsvis har jag snart en fin grön matta i fronten.
    ^^

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Schyyyst!! Gillade växten som såg ut som en salladsblad med lila inslag. Du har inte det latinska namnet på växten? =)

    Lämna en kommentar:


  • Danne_85
    svarade
    Riktigt snyggt tror man blir som lite "hemma" blind ja menar ja ser karet IRL så ofta så man lägger knappt märke till det då men på bilderna så ser det riktigt snyggt ut längtr som fan till mitt nästa projekt nu

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Saturnus80
    Man skulle kunna tro att du hållt på med växtakvarium i 20-30 år, du har en perfekt balans med höjd och färg på växterna.
    äsch då man tackar, jag är själv inte helt nöjd än, funderar på om det finns lim man kan använda under vatten då jag skulle vilja gömma min reaktor, sen är det lite smågrejer som ska tweakas.

    hemigraphis exotican i mitten, den med lila blad är för övrigt en sumpväxt, antog det när jag såg den i affären men tänkte att vafan, den får klara sig tills jag hittar en fin näckros att ha som centerpiece. Äntligen har min lilaeopsis börjat ta sig också så förhoppningsvis har jag snart en fin grön matta i fronten.

    Lämna en kommentar:


  • Saturnus80
    svarade
    Man skulle kunna tro att du hållt på med växtakvarium i 20-30 år, du har en perfekt balans med höjd och färg på växterna.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...