234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nubi
    svarade
    siameser, fan visste jag att du ville ha sånna, kunde du få mitt gäng *leR*
    Trista med siameser är att de VÄXER

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Siameserna har ätit en hel del redan men man ser inga drastiska förändringar so far, de jobbar på dock och jag ska ta en förebild ikväll De har iofs fått ett litet försprång men det ska ändå bli kul att jämföra dagens bild med bilder varje vecka framöver

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Danne_85
    Härligt att dom började arbetet direkt synd att Ozzy vart dålig så du fick åka hem efter första affären mina nyinköpa malar e så söta pyttesmå
    ja jag vet, inte alls skoj att sitta nästan 4 timmar på akuten och få veta att de inget kan göra

    nu måste vi bara hitta malar åt mig också

    Lämna en kommentar:


  • Danne_85
    svarade
    Härligt att dom började arbetet direkt synd att Ozzy vart dålig så du fick åka hem efter första affären mina nyinköpa malar e så söta pyttesmå

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    tjoho, då köpte man tre små siameser idag då
    Tog inte många minuter innan de satt igång arbetet, så får vi se om de lyckas rensa karet helt eller ej, lyckas de med det konststycket så kommer deras belöning bli ett stort kar att leva rövare i sedan

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    ett riktigt snyggt akvarium du har fått till , kan tänka mig att du blir sittandes flera timmar om dan, det hade jag iaf gjort .

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    då var veckans vattenbyte gjort då doserat nytt pmdd och upptäckt att jag hade ungefär 45 utlöpare från vallisnerian längst bak, slängt en massa och tryckt ner några i lilla karet nu

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles
    Det var som rackarn! Jag brukar själv fuska utanför biotop ibland *host* så jag tänkte inte på att det inte simmar några siameser genom sydamerika. ^^
    Kanske ett gött tillfälle för dig att skaffa ett asienkar på sidan om? De är verkligen kära fiskar trots allt. Aktiva, sprudlande och bubblande (höhöh) från morgon till kväll..

    Var ska de adopteras bort? Några planer?
    Och ser du några snabba resultat bland trådalgerna? Mina tog närmare tre månader att bli av med och jag nyper fortfarande bort stänglar som börjar odla skägg. *Manisk*

    hehe jag måste övertyga frugan om ett kar till först och det blir inte förrän vi flyttar, kommer troligen flytta till skåne detta året, vilket är ett helvetesprojekt i sig, då båda måste skaffa nytt jobb och köpa hus etc etc.

    Men jag har i tankarna ett hobbyrum oavsett, för akvarier och datorn, dock innebär det att jag aldrig kommer se min fru igen

    de kommer säkert adopteras bort till danne som redan nu ska ha mina tetror och långsträckta pansarmalar :P pansarmalarna blir hans inkörsfiskar i SA karet som sen får flytta till hans blandkar där de kommer passa perfekt med resterande fiskar

    Tetrorna är helt enkelt för vilda och rovgiriga för mitt kar, så jag ska byta mot glödband+neoner.

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Det var som rackarn! Jag brukar själv fuska utanför biotop ibland *host* så jag tänkte inte på att det inte simmar några siameser genom sydamerika. ^^
    Kanske ett gött tillfälle för dig att skaffa ett asienkar på sidan om? De är verkligen kära fiskar trots allt. Aktiva, sprudlande och bubblande (höhöh) från morgon till kväll..

    Var ska de adopteras bort? Några planer?
    Och ser du några snabba resultat bland trådalgerna? Mina tog närmare tre månader att bli av med och jag nyper fortfarande bort stänglar som börjar odla skägg. *Manisk*

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles
    Köp ett GÄNG siameser! Du kommer att bli kär. ; )
    de kommer förflyttas till någon annan så fort algerna är uppätna faktiskt. siameser hör inte hemma i ett SA kar och de blir även för stora för övriga invånare

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Köp ett GÄNG siameser! Du kommer att bli kär. ; )

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av hult87
    väldigt snygga kar
    tackar så mycket

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    väldigt snygga kar

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Och nu efter att ha sett hawkses före och efter bild så får det faktiskt bli 2 stycken siameser tills karet är rensat åtminstone

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Det har börjat bli en hel del grönalger på rötter och växter men även en del penselalger tror jag det är, små små buskar på bladen av mina fiskar.

    Jag härleder det till en förändring av ljustimmarna från 11 timmar i sträck till 5+6 timmar, har sänkt detta till 4+5 nu så får vi se om det blir bättre, kommer inte förändra ljustimmar på 2 månader från och med idag tänkte jag. så får vi se om det blir förändring eller om jag behöver siameser :/

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...