234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    Tack för de vänliga orden, jo jag fastnar alldeles för lätt där kan jag meddela



    Jag hoppas verkligen att du inte missat cirkeln jag ritat till åtminstone
    ahaha Nej det var ju den jag tittade efter :P

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles
    Du har fått till en riktigt härlig nivåskillnad och djupkänsla med dina olika typer och nyanser av växtlighet! Det måste vara ett spännande kar att titta på.
    Grattis till leken också!

    *Lånar Nubi ett par brillor*
    Tack för de vänliga orden, jo jag fastnar alldeles för lätt där kan jag meddela

    Ursprungligen postat av Nubi
    Jag såg inte fiskarna, jag letade efter en cirkel där cikliderna hade lekt *skratt*
    Jag hoppas verkligen att du inte missat cirkeln jag ritat till åtminstone

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Jag såg inte fiskarna, jag letade efter en cirkel där cikliderna hade lekt *skratt*

    Lämna en kommentar:


  • Pickles
    svarade
    Du har fått till en riktigt härlig nivåskillnad och djupkänsla med dina olika typer och nyanser av växtlighet! Det måste vara ett spännande kar att titta på.
    Grattis till leken också!

    *Lånar Nubi ett par brillor*

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Linda_A
    Ser riktigt bra och kommer nog att bli ännu bättre när det har växt till sig! Och grattis till leken.

    Det lilla karet är riktigt mysigt med!
    tack tack Ja med tanke på att min gamla crypto har växt ganska bra så hoppas jag att de nya också växer som sören

    honan verkar sköta sig bra men hanen chillar mest och simmar runt med tetrorna.

    Ursprungligen postat av Nubi
    Grattis till lek! Har du gjort av dig med dina tetror O_O??
    Karet börjar verkligen ta form så roligt!
    Vad skoj att det lilla karet börjar komma igen nu
    tetrorna är kvar virrpanna, du ser dem ju på flera av bilderna

    och ja det lilla karet verkar äntligen ha funnit någon typ av balans, det stora karet som är ur balans nu iom att jag precis kommit igång med vattenbyten, eller ja, kört 3 vattenbyten nu ju men det är ju ändå en förändring.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Grattis till lek! Har du gjort av dig med dina tetror O_O??
    Karet börjar verkligen ta form så roligt!
    Vad skoj att det lilla karet börjar komma igen nu

    Lämna en kommentar:


  • Linda_A
    svarade
    Ser riktigt bra och kommer nog att bli ännu bättre när det har växt till sig! Och grattis till leken.

    Det lilla karet är riktigt mysigt med!

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    så liten snabb uppdatering

    kört vattenbyte idag samt köpt lite mer cryptocoryne Becketti "petchii"
    Vid vattenbyte så flyttade jag även bort stenarna i fronten och byggde på röset längst bak, bakom stora roten. kommer antingen anubias eller mossa därpå senare var det tänkt

    lite bilder givetvis, det verkar för övrigt som att mina apistos håller på att leka och de har gjort sig en egen liten grotta under en av rötterna, inringad med rött på en av bilderna, givetvis har de gjort det i den mest osynliga delen av karet

    Slänger också upp två bilder på lilla karet som börjar bli en smula lummigt haha
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    kör med doppis på 25 grader nu för att säkerställa att det inte går lägre än så åtminstone tänkte höra med lillasyster om hon kanske kan köpa en lysramp till mig i födelsedagspresent hon är rik som ett troll så det tycker jag nog, så man får in T5 istället för den T8 jag lånade av danne, rätt stor skillnad när man ser dem bredvid varandra
    Bra med syskon som har pengar *hahaha*

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Då så, skippa doppvärmaren och ha ett öga på temp
    kör med doppis på 25 grader nu för att säkerställa att det inte går lägre än så åtminstone tänkte höra med lillasyster om hon kanske kan köpa en lysramp till mig i födelsedagspresent hon är rik som ett troll så det tycker jag nog, så man får in T5 istället för den T8 jag lånade av danne, rätt stor skillnad när man ser dem bredvid varandra

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    haha nej så illa var det inte

    Nu har det iaf stabiliserat sig på 26.3-26.5 konstigt nog, jag har ändå inte gjort något.
    Då så, skippa doppvärmaren och ha ett öga på temp

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    ja men det diffar inte mycket, trodde du menade diffar = pendlar mellan 23-26


    haha nej så illa var det inte

    Nu har det iaf stabiliserat sig på 26.3-26.5 konstigt nog, jag har ändå inte gjort något.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    ja men det diffar inte mycket, trodde du menade diffar = pendlar mellan 23-26

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Hojta till vad resultatet blev
    just nu ligger den på 26.3 så diffar en hel del :P imorse var det 26.4, gick upp till 26.6 på första ljustiden när nästa ljustid är över så ska jag kolla igen

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    övervakar tempen idag så ska jag prova det imorgon
    Hojta till vad resultatet blev

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...