234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Tack, jag skall nog beställa en sån.
    det gör du helt jäkla rätt i

    kommer nya bilder på karet ikväll förhoppningsvis, om jag inte däckar i soffan eller fastnar i Ultima Online dvs :P

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack, jag skall nog beställa en sån.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Tack, hur lång slang är det? Kan du kolla om man kan byta slang för jag behöver en lång?

    det är 7.5 meters sladd original men man kan köpa till förlängning så det blir typ 15 har jag för mig, guldfisken har även den längre versionen inne dock är den lite dyrare, men enligt mig tveklöst värt varenda krona.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Tack, hur lång slang är det? Kan du kolla om man kan byta slang för jag behöver en lång?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade


    helt fantastisk, sätt på den på vattenkranen och kör igång

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat

    Måste bara rekommendera en sak EasyCleaner som går att beställa på tex pwss.se, den är helt överjävlig, bara koppla på kranen, töm så mycket du vill, slå om saken du skruvat på och sen fyller du igen, inget slabbande whatsoever
    .

    Hittar inte den..kan du länka till den?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    har nu bestämt mig för att dels byta ut mina långsträckta pansarmalar mot Corydoras trilineatus och mina kerritetror mot något mindre, detta de är lite för våldsamma för att jag ska vara nöjd med dem, troligen blir det neontetror eller glödbandstetror istället, eller både och

    Ska också köpa 2-3 Loricaria Parva (Rineloricaria Parva) inte riktigt säker på vilket namn som är det rätta :P
    Kan också hända att det dyker upp två stycken L-204 snart.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Danne_85
    Sa ju att det var en aldelles fantastisk sak
    ja den är sjuk, att göra vattenbyte på två akvarium med tillsats av pmdd, EC etc på mindre än tjugo minuter är ju helt sjukt

    Lämna en kommentar:


  • Danne_85
    svarade
    Sa ju att det var en aldelles fantastisk sak

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Nyss hemkommen från akvarieloppis i haninge, och som vanligt när jag har varit i en djuraffär så kommer jag hem med nya växter

    Inhandlat för en spttstyver har jag gjort följande:

    Heteranthera Zosterifolia
    Microsorum Pteropus (smalbladiga)

    var alldeles för nära att inhandla två stycken King Tiger Plecos också men hindrade mig själv i sista stund då jag inte ska ha dem i karet, var dock vääldigt sugen


    Har även nu gjort ett 25% vattenbyte samt tillsatt EasyLife FFM samt PMDD och EasyCarbo.

    Måste bara rekommendera en sak EasyCleaner som går att beställa på tex pwss.se, den är helt överjävlig, bara koppla på kranen, töm så mycket du vill, slå om saken du skruvat på och sen fyller du igen, inget slabbande whatsoever


    Bilder kommer senare ikväll eller eftermiddag när lyset tänds igen.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    insåg precis att min apisto hanne är ett stolpskott Han käkar alg wafers och vaktar frenetiskt mot alla malar :P
    Det brukar faktiskt mina apor oxå göra.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    insåg precis att min apisto hanne är ett stolpskott Han käkar alg wafers och vaktar frenetiskt mot alla malar :P

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Linda_A
    Börjar se riktigt bra ut!
    Tackar

    Lämna en kommentar:


  • Linda_A
    svarade
    Börjar se riktigt bra ut!

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Pickles
    Aha! Ge mig adressen till dina vänner omgående! XD

    Och ohja. Sandsnäckorna är små slemmiga mirakel!
    haha du lär inte gilla honom Ingen som gör utom jag och frugan typ :P

    får se hur mkt mirakel de är för min del, bara fyra små rackare än så länge men hoppas snart på tillökning.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...