234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Chockladmouse låter som en frestelse Ska höra med Jenmad om hon kan tänka sig bli av med lite hon med Hon är duktig på att odla på de!
    Vilken tid är ni hemma på fredag?

    det beror på om jag ska jobba eller ej, men jobbar jag är jag hemma 16.46, annars hela dagen

    du behöver inte överdriva det heller :P har bara ett 234l och ett 54l att slänga i dem i

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Chockladmouse låter som en frestelse Ska höra med Jenmad om hon kan tänka sig bli av med lite hon med Hon är duktig på att odla på de!
    Vilken tid är ni hemma på fredag?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Hehe, om du kan vänta lite, typ helgen så kanske jag kan ha med mig lite räkor, körsbärsräkor (om det är sånna du vill ha) upp till firemountain :P
    Vänta är iofs inte min starka sida men jag ska göra ett ärligt försök

    hoho det får du gärna ha om du har över dvs hehe

    jag skiter i vad det är för räkor, inte ens säkert att de överlever oavsett med mina mördartetror o.o

    jag har kaffe med vispgrädde färdigt åt dig om du svänger förbi :P och kanske om frugan vill bli övertalad lite chokladmousse á LCHF

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Hehe, om du kan vänta lite, typ helgen så kanske jag kan ha med mig lite räkor, körsbärsräkor (om det är sånna du vill ha) upp till firemountain :P

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av myslas
    Gå in på http://www.redbee.se, där brukar finnas folk som säljer körsbärsräkor också. Fast det är lite för kallt just nu för att kunna skicka dem förstås.

    tack för tipset, att jag inte tänkte så långt, redbee ligger ju tillochmed som favorit där hemma :/

    jag hade planerat att isåfall hämta på väg hem från jobbet idag.

    Lämna en kommentar:


  • myslas
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    Hade dock velat köpa räkor av privatpersoner då det känns fruktansvärt dyrt med körsbärsräkor för 40kr styck :/
    Gå in på http://www.redbee.se, där brukar finnas folk som säljer körsbärsräkor också. Fast det är lite för kallt just nu för att kunna skicka dem förstås.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Danne_85
    Vå får ta det nånhelg framöver istället så kan vi reka läget på crt i veckan nu när det e stor projkt för mig iaf här hemma

    Vi får satsa på CRT ikväll tycker jag haha, behöver ta mig dit innan alla pengar bränns på dumma grejer som mat och räkningar

    måste/bör (vill) köpa lite fler växter oavsett samt några räkor hehe

    Hade dock velat köpa räkor av privatpersoner då det känns fruktansvärt dyrt med körsbärsräkor för 40kr styck :/

    Lämna en kommentar:


  • Danne_85
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    Bah så typiskt
    Träffade Danne_85 från forumet igår han var över och tog en kaffe Mycket trevligt, och idag skulle vi två med 3 små ungar ut och göra en rundvandring på lite akvarieaffärer här i stockholm, tror ni då inte att min äldsta son går och får en sjuhelvetes förkylning med slem i alla dess former och färger sprutande ur näsan

    Får bli en hemmadag istället typiskt typiskt typiskt.
    Vå får ta det nånhelg framöver istället så kan vi reka läget på crt i veckan nu när det e stor projkt för mig iaf här hemma

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Bah så typiskt
    Träffade Danne_85 från forumet igår han var över och tog en kaffe Mycket trevligt, och idag skulle vi två med 3 små ungar ut och göra en rundvandring på lite akvarieaffärer här i stockholm, tror ni då inte att min äldsta son går och får en sjuhelvetes förkylning med slem i alla dess former och färger sprutande ur näsan

    Får bli en hemmadag istället typiskt typiskt typiskt.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Ser riktigt kanonfint ut det där. Önskade man kunde få ett jobb snart så att tillfällen att fixa med min akavrium ökar. Ekonomiskt alltså.

    Men snyggt blir ditt SA.
    Tack så mycket Jo det är fanimig inte billigt alltså, speciellt inte när det är första karet, det blir ju att man har grundgrejerna många gånger om man startar ett nytt, nu måste man köpa allt splitternytt eller begagnat :P

    Ursprungligen postat av Spongeduck
    Vad använder du för sorts sand ?
    Jag använder Bauhaus tvättade och torkade sandlådesand

    Lämna en kommentar:


  • Spongeduck
    svarade
    Vad använder du för sorts sand ?

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ser riktigt kanonfint ut det där. Önskade man kunde få ett jobb snart så att tillfällen att fixa med min akavrium ökar. Ekonomiskt alltså.

    Men snyggt blir ditt SA.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Högst troligt ja.

    Är själv förespråkare för lummiga kar, inte bara för att det är fint att titta på, växterna är suveräna på att skapa ett bra vatten.
    Ja de verkar onekligen göra susen Ska köpa lite fler imorgon var det tänkt, torsdag innebär nya växter på närmaste djuraffär

    Ursprungligen postat av Bateman
    Håller med c90368, växter e guld för god vattenkvalité.
    Snyggt kar by the way!
    Tack så jättemycket

    Lämna en kommentar:


  • Bateman
    svarade
    Håller med c90368, växter e guld för god vattenkvalité.
    Snyggt kar by the way!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    det jag själv tycker är märkligt är att jag varken fått några alger i större skala eller ens en nitrit topp, karet har iofs bara varit igång i 3 veckor nu, men alla värden är fortfarande perfekta mer eller mindre och inga alger alls, kan det ha att göra med min växtmassa som är relativt stor till antalet fiskar jag har gående där i nu?
    Högst troligt ja.

    Är själv förespråkare för lummiga kar, inte bara för att det är fint att titta på, växterna är suveräna på att skapa ett bra vatten.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...