234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Jokke021
    Lite Offtopic: Har läst hela tråden nu och kan fortfarande inte komma på vad som menas med SA-akvarium (Jag är nybörjare)
    i mitt fall står det för Sydamerika dvs ett akvarium med endast invånare endemiska för sydamerika

    Lämna en kommentar:


  • Jokke021
    svarade
    Lite Offtopic: Har läst hela tråden nu och kan fortfarande inte komma på vad som menas med SA-akvarium (Jag är nybörjare)

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    jag tror att jag har gjort det lite för bra med rötter och växtlighet nu en dag efter att lite fler fiskar kommit i :P

    Först och främst ser jag max 2-3 ottosar framme åt gången, de andra är spårlöst försvunna :P

    Utöver det så har jag även insett att kerritetror är lömska, hoppar och allmänt elaka mot varandra :P de simmar som galningar och jagar varandra konstant O.o vem behöver rovfiskar då liksom. Sen var jag länge konfunderad var två av kerritetrorna höll hus då jag bara kunde räkna till 6, fastän jag köpt 8, nu för några minuter sen så hittade jag dem då i den lilla hörna jag dolt med slimline för filterinsug samt doppvärmare :P jag har kollat rastret och det sitter som det ska, alltså måste de ha hoppat över på någon vänster, för de är definitvt för stora för att klämma sig emellan gallret på rastret.

    Någon som har tips på vad jag kan sätta för där? har nu två håvar men tänkte mig en ytavrinningskam, det lär göra att de inte kan hoppa över tycker jag.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Ahh, men det finns andra än Scalarer som kan reta upp sig på tetror. Kolla in Borelli-hanen här som jag hade i 960-litaret förr. Han är ytterst irriterad på Glödbands- och Kejsartetrorna.
    haha jo, men vill ha något i mellanskiktet och det kommer bli fullt med bottenlevande iom

    1m2f Apisto. Baenschi
    1m1f Nannacara Anomala

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    ja det var ju inte riktigt så logiskt som jag trodde det skulle vara :P därav mina falierade försök, sen vart det hastigt och lustigt tid att hämta upp storskiten från dagis så jag hann inte pilla mer :P

    jag är riktigt nöjd med dem faktiskt, de funkar bra i karet och stimmar fint, kommer bli kalas när jag får i skalarer eller något som kan jaga dem lite och se till att de verkligen stimmar som sig bör :P

    Som det är nu så jagar pansarmalarna dem lite på måfå.

    Men jag är helt ärligt inte så sugen på scalarer men kan tyvärr inte hitta något subsitut för dem
    Ahh, men det finns andra än Scalarer som kan reta upp sig på tetror. Kolla in Borelli-hanen här som jag hade i 960-litaret förr. Han är ytterst irriterad på Glödbands- och Kejsartetrorna.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Nej - det hade fanimej inte jag gjort heller, men jag hade tur som var med precis då den här funktionen startade på forumet. Jag fick testa x-antal gånger innan jag fick kläm på det också.
    Fin film förresten - kerrytetrorna är svinfräna!
    ja det var ju inte riktigt så logiskt som jag trodde det skulle vara :P därav mina falierade försök, sen vart det hastigt och lustigt tid att hämta upp storskiten från dagis så jag hann inte pilla mer :P

    jag är riktigt nöjd med dem faktiskt, de funkar bra i karet och stimmar fint, kommer bli kalas när jag får i skalarer eller något som kan jaga dem lite och se till att de verkligen stimmar som sig bör :P

    Som det är nu så jagar pansarmalarna dem lite på måfå.

    Men jag är helt ärligt inte så sugen på scalarer men kan tyvärr inte hitta något subsitut för dem

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    tack så hjärtligt

    hade inte riktigt listat ut det själv
    Nej - det hade fanimej inte jag gjort heller, men jag hade tur som var med precis då den här funktionen startade på forumet. Jag fick testa x-antal gånger innan jag fick kläm på det också.
    Fin film förresten - kerrytetrorna är svinfräna!

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Halloj!
    Om du tar 5Hfiqz6ofds, alltså den del som kommer direkt efter =-tecknet i youtubeadressen, kopierar in det i svarsrutan här, markerar det - och trycker på <>-tecknet i menyraden så får du två klamrar - i dessa skriver du youtube där det nu står html - så får du in videon här i rutan direkt. Bra, va?
    tack så hjärtligt

    hade inte riktigt listat ut det själv

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    [embed]http://www.youtube.com/watch?v=5Hfiqz6ofds[/embed]
    Halloj!
    Om du tar 5Hfiqz6ofds, alltså den del som kommer direkt efter =-tecknet i youtubeadressen, kopierar in det i svarsrutan här, markerar det - och trycker på <>-tecknet i menyraden så får du två klamrar - i dessa skriver du youtube där det nu står html - så får du in videon här i rutan direkt. Bra, va?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Senast redigerad av Marnat; 12 January 2010, 13:17.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Andrém
    ser finemang ut riktigt fina tetror också måste jag säga, vad betalade du för dom?
    tror de tog 19kr styck så de är inte farligt dyra heller och ja de är riktigt fina när de skimrar i blått och lila hehe.

    nu ska bara huvudinvånarna i också sen är det mer eller mindre klart med djur där i.

    Lämna en kommentar:


  • Andrém
    svarade
    ser finemang ut riktigt fina tetror också måste jag säga, vad betalade du för dom?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Så nu har man varit och inhandlat 8x Kerritetror samt 6x Otocinclus Vittatus

    Lite bilder, ber om ursäkt för suddigheten, stimfisk är värdelösa på att stå stilla och jag har tyvärr ingen häftig systemkamera..
    detta får duga så länge.

    kommer en film om några minuter när jag fått upp den på youtube
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • MissB
    svarade
    Ser riktigt trevligt ut

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Var och köpte lite växter nu

    1x Alternanthera cardinalis
    1x Vallisneria Spiralis
    2x Anubias Barteri Barteri

    Hur länge brukar det ta tills anubias fäst sig på en rot eller liknande btw? vill ju ta bort buntbanden asap då de inte är överdrivet snygga
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...