234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Marnat
    svarade
    det jag själv tycker är märkligt är att jag varken fått några alger i större skala eller ens en nitrit topp, karet har iofs bara varit igång i 3 veckor nu, men alla värden är fortfarande perfekta mer eller mindre och inga alger alls, kan det ha att göra med min växtmassa som är relativt stor till antalet fiskar jag har gående där i nu?

    Lämna en kommentar:


  • Vimsa
    svarade
    Fortfarande snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av MaxB
    Det behöver inte alltid vara "bara sten" i ett Tanganyika-kar...
    nej jag vet Men det är ju inte riktigt lika lummigt som tex många SA biotoper

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    haha fasiken vad roligt med fler akvarister här Du är välkommen att kolla förbi nån dag om du vill, är pappaledig hela nästa vecka så jag är hemma

    Jag är en förespråkare för lummiga kar med mycket grönt och jag har inte mkt till övers för gurami och andra asiatiska fiskar, därför föll valet ganska snabbt på SA då jag inte gillar enbart sten kar som tex tangyanika och malawi.
    Det behöver inte alltid vara "bara sten" i ett Tanganyika-kar...

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Danne_85
    Tja Marnat riktigt snyggt kar du fått till har själv ett tomt kar nu i ungefär samma format som detta och hade mina planer på att placera det precis som du i Hörnet till höger i hallen kände igen det sen såg ja att du bodde i Firemountain eller promillehill som ja brukar kalla det, bor här ja också....
    Tänkte försöka mig på SA i det också men e lite splitrad just nu hehe vet inte riktigt vad ja vill.

    Som sagt du har fått till det riktigt bra tycker jag.

    Mvh: Danne
    haha fasiken vad roligt med fler akvarister här Du är välkommen att kolla förbi nån dag om du vill, är pappaledig hela nästa vecka så jag är hemma

    Jag är en förespråkare för lummiga kar med mycket grönt och jag har inte mkt till övers för gurami och andra asiatiska fiskar, därför föll valet ganska snabbt på SA då jag inte gillar enbart sten kar som tex tangyanika och malawi.

    Lämna en kommentar:


  • Danne_85
    svarade
    Tja Marnat riktigt snyggt kar du fått till har själv ett tomt kar nu i ungefär samma format som detta och hade mina planer på att placera det precis som du i Hörnet till höger i hallen kände igen det sen såg ja att du bodde i Firemountain eller promillehill som ja brukar kalla det, bor här ja också....
    Tänkte försöka mig på SA i det också men e lite splitrad just nu hehe vet inte riktigt vad ja vill.

    Som sagt du har fått till det riktigt bra tycker jag.

    Mvh: Danne

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Hej!
    Ahahah! ja det var ju fullständigt kontigt! jag skulle länka till växten juh *skratt*

    http://www.aquaticscape.com/OLD/aq_gallery65.htm
    Så nu ska det vara rätt
    Visst är det fint när de växer bland allt grönt

    Här hemma märkte jag en stor skillnad på mina Valliserior som jag har i 310l och 225l
    i 310l växte de som ogräs medans i 225l växte de knappt något och fick nästan aldrig skott.
    I 225l hade jag inte lika mkt grus och i 310L hade jag lite för mkt grus. Där växte de som ogräs

    Ditt kar är nyligen startad och det kan ha med att växten inte hunnit rota sig ordentligt

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Polysperma i den röda stuken har jag mkt mkt av, om du har tålamod så kan jag ha med mig ett gäng när jag åker förbi Firemountain nästa gång jag åker till mamma

    Denna växt är en flytväxt men som funkar lika bra som bottenväxt Får nalla lite av dig när du får överskott av de
    http://zoopet.com/forum/showthread.php?t=136761&page=4
    varför länkar du till min tråd i min tråed? :P hänger inte med alls där och du är fullständigt välkommen när du passerar firemountain, kanske har lite andra växter att byta mot dina då verkar åtminstone som om allt växer utom vallisnerian O.o konstigt nog. Vallisneria brukar ju vanligtvis vara den som växer som ogräs, den kanske inte hunnit rota sig ordentligt än dock.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Polysperma i den röda stuken har jag mkt mkt av, om du har tålamod så kan jag ha med mig ett gäng när jag åker förbi Firemountain nästa gång jag åker till mamma

    Denna växt är en flytväxt men som funkar lika bra som bottenväxt Får nalla lite av dig när du får överskott av de

    Lämna en kommentar:


  • Saturnus80
    svarade
    Jag tror att stängelväxten är någon sorts hygrophila, eller hur det nu stavas.

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av CyberLizard
    *dregel* JAGvilljagVILLjagvillJAGVILLHAAAAAAAAA!!!
    meh!! *rodnar* jag är ju bara en nybörjare som haft lite tur

    Lämna en kommentar:


  • CyberLizard
    svarade
    *dregel* JAGvilljagVILLjagvillJAGVILLHAAAAAAAAA!!!

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Nubi
    Jätte fina videoklipp på fiskarna och karet! Dina Kerri tetror verkar leva upp till sitt beteende har inte du täcklglas över hela karet?
    Testa med att köpa ett par st till, det kan vara så att det är en hona och flera hanar som är på den stackars honan. Har fått för mig att de inte ska vara så svåra att få till lek heller

    Vill oxå ha Megalechis Thoracata. Har plats i 720L, får se om jag inte hittar några andra roligare fiskar.

    Papegojblad är fina röda växter, om du inte redan har de

    Jag har Polysperma som blir röda ju närmare ljuset de kommer. I 225L ser jag att de redan är röda trotts att de är ca 8cm långa. Växer som ogräs och mkt fina
    Ingen aning om de kommer från SA.

    Så röda blir mina ju närmare ytan de kommer.


    http://www.aquaticscape.com/OLD/gall...G/bigshot2.jpg

    Har ju fått skaffa täckglas nu efter deras rymningsförsök och de är sjukt roliga firrar, aldrig stilla en sekund, och jag kommer skaffa fler också, behöver lite fler honor tror jag, även om jag bad om 3 hanar och resten honor så tror jag att expediten sket lite i vad jag sade. men men.. Och jag kommer definitivt skaffa några till, riktigt härliga

    Funderar på om jag ska mata dem med lite guppy yngel från 54l karet, har alldles för många däri

    jag har vad jag tror är papegojblad längst fram till vänster, om det är något annat så har jag ingen aning om vad det är. Polysperma har jag tittat lite på, insåg ganska snabbt att det blev lätt tråkigt om jag körde ren SA med växterna men men, jag tror jag överlever. Alla fiskar är endemiska åtminstone.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Jätte fina videoklipp på fiskarna och karet! Dina Kerri tetror verkar leva upp till sitt beteende har inte du täcklglas över hela karet?
    Testa med att köpa ett par st till, det kan vara så att det är en hona och flera hanar som är på den stackars honan. Har fått för mig att de inte ska vara så svåra att få till lek heller

    Vill oxå ha Megalechis Thoracata. Har plats i 720L, får se om jag inte hittar några andra roligare fiskar.

    Papegojblad är fina röda växter, om du inte redan har de

    Jag har Polysperma som blir röda ju närmare ljuset de kommer. I 225L ser jag att de redan är röda trotts att de är ca 8cm långa. Växer som ogräs och mkt fina
    Ingen aning om de kommer från SA.

    Så röda blir mina ju närmare ytan de kommer.


    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av JacobT
    snyggt
    tack tack Behöver lite mer färger dock anser jag själv, några tips på röda växter? fram tills jag får tid att köpa mina ciklider dvs

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...