234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #76
    Ursprungligen postat av Danne_85
    Tja Marnat riktigt snyggt kar du fått till har själv ett tomt kar nu i ungefär samma format som detta och hade mina planer på att placera det precis som du i Hörnet till höger i hallen kände igen det sen såg ja att du bodde i Firemountain eller promillehill som ja brukar kalla det, bor här ja också....
    Tänkte försöka mig på SA i det också men e lite splitrad just nu hehe vet inte riktigt vad ja vill.

    Som sagt du har fått till det riktigt bra tycker jag.

    Mvh: Danne
    haha fasiken vad roligt med fler akvarister här Du är välkommen att kolla förbi nån dag om du vill, är pappaledig hela nästa vecka så jag är hemma

    Jag är en förespråkare för lummiga kar med mycket grönt och jag har inte mkt till övers för gurami och andra asiatiska fiskar, därför föll valet ganska snabbt på SA då jag inte gillar enbart sten kar som tex tangyanika och malawi.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #77
      Ursprungligen postat av Marnat
      haha fasiken vad roligt med fler akvarister här Du är välkommen att kolla förbi nån dag om du vill, är pappaledig hela nästa vecka så jag är hemma

      Jag är en förespråkare för lummiga kar med mycket grönt och jag har inte mkt till övers för gurami och andra asiatiska fiskar, därför föll valet ganska snabbt på SA då jag inte gillar enbart sten kar som tex tangyanika och malawi.
      Det behöver inte alltid vara "bara sten" i ett Tanganyika-kar...

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #78
        Ursprungligen postat av MaxB
        Det behöver inte alltid vara "bara sten" i ett Tanganyika-kar...
        nej jag vet Men det är ju inte riktigt lika lummigt som tex många SA biotoper
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Vimsa
          • November 2008
          • 768

          #79
          Fortfarande snyggt!

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            #80
            det jag själv tycker är märkligt är att jag varken fått några alger i större skala eller ens en nitrit topp, karet har iofs bara varit igång i 3 veckor nu, men alla värden är fortfarande perfekta mer eller mindre och inga alger alls, kan det ha att göra med min växtmassa som är relativt stor till antalet fiskar jag har gående där i nu?
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #81
              Ursprungligen postat av Marnat
              det jag själv tycker är märkligt är att jag varken fått några alger i större skala eller ens en nitrit topp, karet har iofs bara varit igång i 3 veckor nu, men alla värden är fortfarande perfekta mer eller mindre och inga alger alls, kan det ha att göra med min växtmassa som är relativt stor till antalet fiskar jag har gående där i nu?
              Högst troligt ja.

              Är själv förespråkare för lummiga kar, inte bara för att det är fint att titta på, växterna är suveräna på att skapa ett bra vatten.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Bateman
                • July 2008
                • 32

                #82
                Håller med c90368, växter e guld för god vattenkvalité.
                Snyggt kar by the way!

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  #83
                  Ursprungligen postat av c90368
                  Högst troligt ja.

                  Är själv förespråkare för lummiga kar, inte bara för att det är fint att titta på, växterna är suveräna på att skapa ett bra vatten.
                  Ja de verkar onekligen göra susen Ska köpa lite fler imorgon var det tänkt, torsdag innebär nya växter på närmaste djuraffär

                  Ursprungligen postat av Bateman
                  Håller med c90368, växter e guld för god vattenkvalité.
                  Snyggt kar by the way!
                  Tack så jättemycket
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    #84
                    Ser riktigt kanonfint ut det där. Önskade man kunde få ett jobb snart så att tillfällen att fixa med min akavrium ökar. Ekonomiskt alltså.

                    Men snyggt blir ditt SA.
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • Spongeduck
                      • June 2009
                      • 366

                      #85
                      Vad använder du för sorts sand ?

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        #86
                        Ursprungligen postat av ApeviaX
                        Ser riktigt kanonfint ut det där. Önskade man kunde få ett jobb snart så att tillfällen att fixa med min akavrium ökar. Ekonomiskt alltså.

                        Men snyggt blir ditt SA.
                        Tack så mycket Jo det är fanimig inte billigt alltså, speciellt inte när det är första karet, det blir ju att man har grundgrejerna många gånger om man startar ett nytt, nu måste man köpa allt splitternytt eller begagnat :P

                        Ursprungligen postat av Spongeduck
                        Vad använder du för sorts sand ?
                        Jag använder Bauhaus tvättade och torkade sandlådesand
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Marnat
                          • November 2009
                          • 2012

                          #87
                          Bah så typiskt
                          Träffade Danne_85 från forumet igår han var över och tog en kaffe Mycket trevligt, och idag skulle vi två med 3 små ungar ut och göra en rundvandring på lite akvarieaffärer här i stockholm, tror ni då inte att min äldsta son går och får en sjuhelvetes förkylning med slem i alla dess former och färger sprutande ur näsan

                          Får bli en hemmadag istället typiskt typiskt typiskt.
                          \\54L Apistos//
                          \\234L SA//
                          MVH Marcus

                          Kommentar

                          • Danne_85
                            • September 2009
                            • 667

                            #88
                            Ursprungligen postat av Marnat
                            Bah så typiskt
                            Träffade Danne_85 från forumet igår han var över och tog en kaffe Mycket trevligt, och idag skulle vi två med 3 små ungar ut och göra en rundvandring på lite akvarieaffärer här i stockholm, tror ni då inte att min äldsta son går och får en sjuhelvetes förkylning med slem i alla dess former och färger sprutande ur näsan

                            Får bli en hemmadag istället typiskt typiskt typiskt.
                            Vå får ta det nånhelg framöver istället så kan vi reka läget på crt i veckan nu när det e stor projkt för mig iaf här hemma
                            Mvh: Danne

                            Foton:
                            http://www.blackroomphotos.com

                            Kommentar

                            • Marnat
                              • November 2009
                              • 2012

                              #89
                              Ursprungligen postat av Danne_85
                              Vå får ta det nånhelg framöver istället så kan vi reka läget på crt i veckan nu när det e stor projkt för mig iaf här hemma

                              Vi får satsa på CRT ikväll tycker jag haha, behöver ta mig dit innan alla pengar bränns på dumma grejer som mat och räkningar

                              måste/bör (vill) köpa lite fler växter oavsett samt några räkor hehe

                              Hade dock velat köpa räkor av privatpersoner då det känns fruktansvärt dyrt med körsbärsräkor för 40kr styck :/
                              \\54L Apistos//
                              \\234L SA//
                              MVH Marcus

                              Kommentar

                              • myslas
                                • February 2008
                                • 672

                                #90
                                Ursprungligen postat av Marnat
                                Hade dock velat köpa räkor av privatpersoner då det känns fruktansvärt dyrt med körsbärsräkor för 40kr styck :/
                                Gå in på http://www.redbee.se, där brukar finnas folk som säljer körsbärsräkor också. Fast det är lite för kallt just nu för att kunna skicka dem förstås.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...