Monsterfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • exiton
    • July 2009
    • 121

    Ett mål vi bör ha är att byta ut dessa parooner och redtails mot mer passande monster! förstår fortfarande inte varför dom hellre tar in redtails för 300Kr än datnoides för 200^^ Som dessutom kan gå i ett sällskaps kar på 100-200L 1000x längre än en rtc haha.. Dessutom är dom mkt sötare:P
    Moderator @ mfksweden.se

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av karrokaja
      bra raggningsreplik
      Min då?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        Förlåt mig för att jag använder ni och vi nu.. det är inte en bedömning utan för att underlätta..
        tror faktiskt inte att hobbyn är så stor att det ses som ett problem av utomstående.. iaf inte för er.. ni får ju ha väggakvarium tom.. jag tycker mest att det var ett under rätt omständigheter bra initiativ av kjelle eftersom ingen vill se fiskarna må dåligt.. vi akvarister brinner ju för det här och pekar gärna på saker som är fel, jag kan lova att kjells lista är som att pissa på en skogsbrand.. får han bort hajmalar och parooner ska jag personligen donera 20kg ehfisubstrat till honom men det är alltid pengarna som talar.. om en affär tjänar pengar på något kommer de helt enkelt att sälja det..
        Skippa "vi" och "de" så är vi inne på en bra debatt, äntligen!
        Själva grejen är att grossister har visat ett intresse för listan och då blir det jobbigare för "mindre seriösa" butiker att ta in dessa fiskar. Entusiasterna skulle dock fortfarande kunna plocka in eventuella intressanta fiskar från tjeckiska eller tyska grossister. Allt för att minska butikernas lagerhållning av problemfiskarna.
        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
        om du är gullig kan vi absolut ses och stirra in i ditt kar tillsammans.. ref Mfk
        Hon har pojkvän.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • stefanr72
          • November 2010
          • 1028

          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
          var ser du överreaktionerna? jag tycker allt höll en väldigt bra nivå för att vara internet tills folk ifrågasätter min identitet.. det är väl ändå förståeligt? det har inte sagts ett dåligt ord om någon av någon..
          Nog har det varit en del attacker från monsterdiggare som försvarar sin hobby med näbbar och klor.

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Ursprungligen postat av exiton
            Ett mål vi bör ha är att byta ut dessa parooner och redtails mot mer passande monster! förstår fortfarande inte varför dom hellre tar in redtails för 300Kr än datnoides för 200^^ Som dessutom kan gå i ett sällskaps kar på 100-200L 1000x längre än en rtc haha.. Dessutom är dom mkt sötare:P
            tycker det är en bra målsättning om man ny ska hysa något hopp om att kärlek till fisk någonsin ska ta en seger över pengar.. kolla på tatuerade guldfiskar tex..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              Ursprungligen postat av stefanr72
              Nog har det varit en del attacker från monsterdiggare som försvarar sin hobby med näbbar och klor.
              ja.. märkte du att du använde ordet försvarade?
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av Micke_A
                Min då?
                jofan den gick hem
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Ursprungligen postat av stefanr72
                  Nog har det varit en del attacker från monsterdiggare som försvarar sin hobby med näbbar och klor.
                  Stefan, självklart ska man få hålla monsterfisk om man klarar av det och av MFK att döma finns det mängder av personer. Inte klagar någon på bong och hans byggen här?

                  Att det hela fick en ond ton är en annan sak...
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Lutt
                    • January 2011
                    • 62

                    Är det bara jag som vill ha ett svenskt glaser här?
                    Med fiskförbud kommer vi aldrig att få in något nytt för vi människor är oftast rädda för det okända.
                    Ger man dom lillfingret så tar dom hela handen tillslut. Sen sitter vi där i våran lilla egobubbla och hamstrar på en grupp black mollys som är det enda som fortfarande går att beställa från grossister.

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Stefan, självklart ska man få hålla monsterfisk om man klarar av det och av MFK att döma finns det mängder av personer. Inte klagar någon på bong och hans byggen här?

                      Att det hela fick en ond ton är en annan sak...
                      juuuuustja.. bong är ju både zoopet och mfk.. jag byggde faktiskt en replika på hans kar off topic..

                      håller med dig.. det är ju frihet under ansvar.. vi lägger inte tusentals kronor på att plåga ihjäl en fisk medan vi sitter och skrattar ondskefullt.. jag har gråtit över förlorade fiskar.. (2 st) http://www.tropicarium.se/index.php?...&Ormhuvud+nr+2 den första de hade är min gamla) och en 40cm + datnioides.. Vi vill inte se NÅGRA fiskar plågas..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Ursprungligen postat av Lutt
                        Är det bara jag som vill ha ett svenskt glaser här?
                        Med fiskförbud kommer vi aldrig att få in något nytt för vi människor är oftast rädda för det okända.
                        Ger man dom lillfingret så tar dom hela handen tillslut. Sen sitter vi där i våran lilla egobubbla och hamstrar på en grupp black mollys som är det enda som fortfarande går att beställa från grossister.
                        sanning.. ett svenskt glaser hade varit guld värt!
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          Ursprungligen postat av Lutt
                          Är det bara jag som vill ha ett svenskt glaser här?
                          Med fiskförbud kommer vi aldrig att få in något nytt för vi människor är oftast rädda för det okända.
                          Ger man dom lillfingret så tar dom hela handen tillslut. Sen sitter vi där i våran lilla egobubbla och hamstrar på en grupp black mollys som är det enda som fortfarande går att beställa från grossister.
                          I Norge var det dålig organiserad uppslutning kring djurhobbyn (såvitt jag förstått) och se vad som hände där. Någon annan bestämde istället för utövarna.
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • stefanr72
                            • November 2010
                            • 1028

                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Stefan, självklart ska man få hålla monsterfisk om man klarar av det och av MFK att döma finns det mängder av personer. Inte klagar någon på bong och hans byggen här?

                            Att det hela fick en ond ton är en annan sak...
                            Men att man klarar av att hålla "husdjuret" vid liv är ju faktiskt inte samma sak som att dom trivs och mår bra. Det är ju ungefär som att påstå att en fånge trivs i fängelset bara för att han är lyfter skrot och är "fit"

                            Kommentar

                            • danne0301
                              • July 2009
                              • 1128

                              Det hela fick ju en ond ton mycket för att stefan startade denna tråd med attityden att "alla som har stora fiskar har dom i för små akvarier och därmed vantrivs alla stora fiskar. Förbjud stora fiskar!"

                              Är 'man' i minoritet, dvs man håller stora fiskar, så självklart vill man försvara sig och (försöka) förklara för imbecillerna att fisken faktiskt mår bra.
                              Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

                              2 gånger 54L odlingsprojekt
                              540L Ormhuvudfisk som blev CA

                              Kommentar

                              • Lutt
                                • January 2011
                                • 62

                                Ursprungligen postat av stefanr72
                                Men att man klarar av att hålla "husdjuret" vid liv är ju faktiskt inte samma sak som att dom trivs och mår bra. Det är ju ungefär som att påstå att en fånge trivs i fängelset bara för att han är lyfter skrot och är "fit"
                                Vad exakt menar herrn med detta?
                                Vi håller alla på med akvaristik, finns olika genren inom akvaristiken. Respektera varandras smaker så blir akvaristiken mycket bättre i framtiden. Om du kollar in på mfksweden så ska du nog se vilket skönt liv alla våra firrar lever.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...